Ако алтернатора е Валео, можеш да смениш реле-регулатора (който първо трябва да провериш) и без да сваляш ремък и да го сваляш от стойката. Работата не особено сложна, ще се справиш.
Откачаш акумулатора (плюса е достатъчен), за да не дадеш неволно на късо. Откачаш от алтернатора буксата с тънкото кабелче(той е свързан със индикацията на таблото). Развиваш гайката на дебелия кабел (отива към акумулатора), който е за камък 13 от гидоре. Развиваш трите гайки(те са с камък 8), които държат пластмасовият капак. Вече виждаш реле-регулатора, който освен на гайка се държи и от винтче за камък 6(или 7). Вероятно четките ще са доста износени (обикновенно вътрешната повече), а също и колектора. Може и да излезе лесно. Ако се запъне, вземи финна отвертка или тънка пластина или игла, която подпъхваш между четката и колектора и така изтегляш.
Реле-регулатор за този алтернатор, който

уж е маде ин Ингланд е около 14 лв. Цената е с отстъпка около 20%.
Имам предвид реле за алт. 90 А

