
разглабяне на динамо MK4
- golfmaniak666
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Вто 25 яну 2011 1:35
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHL
- Местоположение: София
разглабяне на динамо MK4
Колеги днес си карах и радиото угасна
фаровете също но колата си вървеше и се прибрах в къщи изгасих я отворих гаража и установих че акумулатора има 9волта
ок смених акумулатора с друг запалих колата и я прибрах в гаража.взех мултицет запалих колата и закачих акумулатора и той показваше 11.8волта подадох газ но не се промениха стойностите изобщо,та ако са отишли четки или блока защо не ми светна лампата на таблото? и някой сменял ли е такива глупусти и ако да колко струват?и ако някой каже как се свалят ще е супер.Аз мисля че се държат с 2 винтчета отзад на динамото и след отвиването им се вадят така ли е или бъркам? 

- VW`VENTO
- Мнения: 584
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
- Автомобил: VW BORA 1.9TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Ловеч
Re: разглабяне на динамо MK4
Преди няма и две седмици ремонтирах моето динамо(валео)Първо му смених само четките (2лв)Карах няколко дена,и пак светна лампата.Видях че колектора е свършил курса и свалих целия алтернатор за да сменя колектора с нов.7-8 лв струва самия колектор.Свалянето на алтернатора е доста кофти.Иска се бая разглабяне
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: разглабяне на динамо MK4
Ако алтернатора е Валео, можеш да смениш реле-регулатора (който първо трябва да провериш) и без да сваляш ремък и да го сваляш от стойката. Работата не особено сложна, ще се справиш.
Откачаш акумулатора (плюса е достатъчен), за да не дадеш неволно на късо. Откачаш от алтернатора буксата с тънкото кабелче(той е свързан със индикацията на таблото). Развиваш гайката на дебелия кабел (отива към акумулатора), който е за камък 13 от гидоре. Развиваш трите гайки(те са с камък 8), които държат пластмасовият капак. Вече виждаш реле-регулатора, който освен на гайка се държи и от винтче за камък 6(или 7). Вероятно четките ще са доста износени (обикновенно вътрешната повече), а също и колектора. Може и да излезе лесно. Ако се запъне, вземи финна отвертка или тънка пластина или игла, която подпъхваш между четката и колектора и така изтегляш.
Реле-регулатор за този алтернатор, който
уж е маде ин Ингланд е около 14 лв. Цената е с отстъпка около 20%.
Имам предвид реле за алт. 90 А


Откачаш акумулатора (плюса е достатъчен), за да не дадеш неволно на късо. Откачаш от алтернатора буксата с тънкото кабелче(той е свързан със индикацията на таблото). Развиваш гайката на дебелия кабел (отива към акумулатора), който е за камък 13 от гидоре. Развиваш трите гайки(те са с камък 8), които държат пластмасовият капак. Вече виждаш реле-регулатора, който освен на гайка се държи и от винтче за камък 6(или 7). Вероятно четките ще са доста износени (обикновенно вътрешната повече), а също и колектора. Може и да излезе лесно. Ако се запъне, вземи финна отвертка или тънка пластина или игла, която подпъхваш между четката и колектора и така изтегляш.
Реле-регулатор за този алтернатор, който
Имам предвид реле за алт. 90 А
Последна промяна от Dpop на Пон 08 юли 2013 22:36, променено общо 1 път.
- VW`VENTO
- Мнения: 584
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
- Автомобил: VW BORA 1.9TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Ловеч
Re: разглабяне на динамо MK4
Най-евтиният реле регулатор за валео 120А,който намерих беше 65лв
- golfmaniak666
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Вто 25 яну 2011 1:35
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHL
- Местоположение: София
Re: разглабяне на динамо MK4
алтернатора е Bosh
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта
