Радиатор климатик на Golf2

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Радиатор климатик на Golf2

Мнениеот anrus » Съб 27 юли 2013 20:37


При опит за смяна на дехидрататора, единия от щутцерите на кондензатора се скъса. Може ли да се възстанови или да търся друг кондензатор?




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Радиатор климатик на Golf2

Мнениеот zfa159 » Пон 29 юли 2013 9:28


Би трябвало да може да се направи. Ако е заводския, е меден, ако е сменян вече, е алуминиев, ама и в двата случая може да се ремонтира.
:beer


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Радиатор климатик на Golf2

Мнениеот anrus » Пон 29 юли 2013 13:30


Прилича на заводски и алуминиев. Скъсаното равни с гайката и тръбичката на радиатора е усукана.
1IMGP1396.JPG
1IMGP1397.JPG


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Радиатор климатик на Golf2

Мнениеот zfa159 » Пон 29 юли 2013 14:19


Кофти се е скъсал. Принципно може да се ремонтира, ама проблема е, че гайката трябва да е там, когато се заварява (иначе няма да мине през заварката). Това обаче е проблем, защото от нагряването обикновено измята гайката и после не се завива лесно на другата резба и повлича. Общо взето не е непоправимо, ама трябва човека, който ще ти го ремонтира, да знае какво прави. Иначе ако радиатора не е в добро състояние - изгнило или криви ламели или просто много стар, по-добре го смени направо,защото иначе може сега да възстановиш това и той след месец да се пробие на друго място и да си си хвърлил парите на вятъра.
:beer


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Радиатор климатик на Golf2

Мнениеот anrus » Нед 25 авг 2013 16:16


Ремонтираха за 15 лв с друг щутцер и моята гайка:

1IMGP1399.JPG


Вижда се удебеляването на спойката. При заварката обаче от температурата се е отпушил аварийния отвор в болта на дехидрататора. Материалът (олово, калай или др.), който го е запушвал се беше стекъл в болта. Вижда се отвора в главата на болта, където е била тапата. Притеснява ме това, че на новия филтър дехидрататар няма поставен такъв авариен болт, а плътен (развих го и проверих - плътен болт):

1IMGP1407.JPG


Идеята беше да се запуши старият със загряване и стичане на материала обратно в отвора, но двата болта се оказаха с различни по диаметър резби, новият е по-малък с около милиметър. В крайна сметка има ли я тази част да се продава отделно и отговаря ли на някакъв стандарт?

Самият радиатор ми се струва достатъчно здрав, а и вече го провериха под налягане: няма течове.

1IMGP1401.JPG


1IMGP1402.JPG


Вече съм решил - ще зареждам с R12. Въпросите ми са с колко грама хладилен агент R12 се пълни системата на Golf2 и колко ml масло се слага в компресора, който е Sanden SD-507?
Според неназовани източници количеството R12 е 1100±50 грама, а маслото 165±15 ml, но предпочитам потвърждение на тези данни от капацитетите във форума.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Радиатор климатик на Golf2

Мнениеот znainainai » Нед 25 авг 2013 19:08


Заповядай :cool
Прикачени файлове
MK2.jpg


Потребителски аватар
di4evv
Мнения: 517
Регистриран на: Нед 13 яну 2008 2:05
Автомобил: ауди а 4
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Радиатор климатик на Golf2

Мнениеот di4evv » Чет 29 авг 2013 20:23


А за същата система но Р134А какво е количеството?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Радиатор климатик на Golf2

Мнениеот zfa159 » Нед 01 сеп 2013 9:29


Golf 2 заводски с 134 няма.Ако системата е за 12 и искаш да я заредиш с 134 -> 900-950гр. в твоя случай (134 държи други налягания спрямо 12 и се зарежда малко по-малко количество).


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Радиатор климатик на Golf2

Мнениеот anrus » Нед 01 сеп 2013 11:24


Според един бюлетин на VAG от '95, при ретрофит към R134a системата на Golf2 трябва да се зареди със 800 гр. от новия фреон.

Майсторът ми зареди системата с R12, но 600 гр. по негово усмотрение и замина на почивка. Тогава още нямах сигурни данни за точното количество. Въпросът е може ли евентуално да се допълни без източване? Не съм карал кола с климатик до сега и не знам какви може да са последствията от по-малкото количество фреон.


Потребителски аватар
di4evv
Мнения: 517
Регистриран на: Нед 13 яну 2008 2:05
Автомобил: ауди а 4
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Радиатор климатик на Golf2

Мнениеот di4evv » Нед 01 сеп 2013 20:57


ето отговор на въпроса ти,надявам се колегата zfa159 да не се сърди че съм го цитирал:

Зареждат ги на по-малко,за да е по-ниско налягането в системата...само че и температурата на изхода на системата е по-висока така и съответно охлажането на комопресора е по-слабо (фреона освен изпарителя вътре, охлажда и компресора когато постъпва в него студен).Ако системата не бешпе предвидена за 1150 грама,щяха да и сложат лепенка за 800 грама :mhihi .Иначе причината да се износват повече компресорите въобще не е в количеството фреон,а в лошото охлаждане на кондензатора (от което зависи високото налягане,което реално тормози и чупи компресора).При VW перките са зад водния радиатор т.е. въздуха минава от околната среда през питата на кондензатора,от там през питата на водния радиатор и перките го измъкват към двигателя. Когато са мръсни питите или разстоянието между двата,няма добро охлаждане на кондензатора и лъсва проблема с високото налягане и ниската ефективност на системата. Затова е важно радиаторите да се чистят профилактично и перките да са изправни и на двете си степени...иначе системите трошат компресорите.
Ако въпросния Пасат е със сменян кондензатор, има едни ментета (пазара е пълен с тях),които са по-малки от заводския,както и са с доста по-тънки тръби....резултата е, че при 1150 грама, системата въобще не може да работи нормално и държи много високи налягания и не духа добро студено...на около 750-800 грама работи прилично...ама това са единични случаи, където собственика не е искал да сложи нещо хубаво и да си реши проблемите.
Реално погледнато при тези големи системи 200-300 грама липса може и да не ги усетиш при нормално топло време навън (примерно 30 градуса)... от 3-4 градуса на духалките, ще качи на 5-6...голяма работа :mhihi :screwy ...само че няма и почти никаква разлика в налягането на системата...примерно ще е по-ниско с половин или 1 атмосфера...което за система, която работи на почти 20 атмосфери, не е от никакво значение. Липсата на тези 200-300 грама се усеща когато навън е 45 градуса...тогава вече и проличава, че не са съвсем ок нещата.
:beer

Аз съм с R134a около 900 гр ,мерил съм температура на духалките пада до 3 градуса

ако не е тайна кви пари е дехидратора



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта