Радиатор климатик на Golf2
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Радиатор климатик на Golf2
При опит за смяна на дехидрататора, единия от щутцерите на кондензатора се скъса. Може ли да се възстанови или да търся друг кондензатор?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Радиатор климатик на Golf2
Би трябвало да може да се направи. Ако е заводския, е меден, ако е сменян вече, е алуминиев, ама и в двата случая може да се ремонтира.


- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Радиатор климатик на Golf2
Прилича на заводски и алуминиев. Скъсаното равни с гайката и тръбичката на радиатора е усукана.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Радиатор климатик на Golf2
Кофти се е скъсал. Принципно може да се ремонтира, ама проблема е, че гайката трябва да е там, когато се заварява (иначе няма да мине през заварката). Това обаче е проблем, защото от нагряването обикновено измята гайката и после не се завива лесно на другата резба и повлича. Общо взето не е непоправимо, ама трябва човека, който ще ти го ремонтира, да знае какво прави. Иначе ако радиатора не е в добро състояние - изгнило или криви ламели или просто много стар, по-добре го смени направо,защото иначе може сега да възстановиш това и той след месец да се пробие на друго място и да си си хвърлил парите на вятъра.


- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Радиатор климатик на Golf2
Ремонтираха за 15 лв с друг щутцер и моята гайка:
Вижда се удебеляването на спойката. При заварката обаче от температурата се е отпушил аварийния отвор в болта на дехидрататора. Материалът (олово, калай или др.), който го е запушвал се беше стекъл в болта. Вижда се отвора в главата на болта, където е била тапата. Притеснява ме това, че на новия филтър дехидрататар няма поставен такъв авариен болт, а плътен (развих го и проверих - плътен болт):
Идеята беше да се запуши старият със загряване и стичане на материала обратно в отвора, но двата болта се оказаха с различни по диаметър резби, новият е по-малък с около милиметър. В крайна сметка има ли я тази част да се продава отделно и отговаря ли на някакъв стандарт?
Самият радиатор ми се струва достатъчно здрав, а и вече го провериха под налягане: няма течове.
Вече съм решил - ще зареждам с R12. Въпросите ми са с колко грама хладилен агент R12 се пълни системата на Golf2 и колко ml масло се слага в компресора, който е Sanden SD-507?
Според неназовани източници количеството R12 е 1100±50 грама, а маслото 165±15 ml, но предпочитам потвърждение на тези данни от капацитетите във форума.
Вижда се удебеляването на спойката. При заварката обаче от температурата се е отпушил аварийния отвор в болта на дехидрататора. Материалът (олово, калай или др.), който го е запушвал се беше стекъл в болта. Вижда се отвора в главата на болта, където е била тапата. Притеснява ме това, че на новия филтър дехидрататар няма поставен такъв авариен болт, а плътен (развих го и проверих - плътен болт):
Идеята беше да се запуши старият със загряване и стичане на материала обратно в отвора, но двата болта се оказаха с различни по диаметър резби, новият е по-малък с около милиметър. В крайна сметка има ли я тази част да се продава отделно и отговаря ли на някакъв стандарт?
Самият радиатор ми се струва достатъчно здрав, а и вече го провериха под налягане: няма течове.
Вече съм решил - ще зареждам с R12. Въпросите ми са с колко грама хладилен агент R12 се пълни системата на Golf2 и колко ml масло се слага в компресора, който е Sanden SD-507?
Според неназовани източници количеството R12 е 1100±50 грама, а маслото 165±15 ml, но предпочитам потвърждение на тези данни от капацитетите във форума.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Радиатор климатик на Golf2
Заповядай 

- di4evv
- Мнения: 517
- Регистриран на: Нед 13 яну 2008 2:05
- Автомобил: ауди а 4
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
Re: Радиатор климатик на Golf2
А за същата система но Р134А какво е количеството?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Радиатор климатик на Golf2
Golf 2 заводски с 134 няма.Ако системата е за 12 и искаш да я заредиш с 134 -> 900-950гр. в твоя случай (134 държи други налягания спрямо 12 и се зарежда малко по-малко количество).
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Радиатор климатик на Golf2
Според един бюлетин на VAG от '95, при ретрофит към R134a системата на Golf2 трябва да се зареди със 800 гр. от новия фреон.
Майсторът ми зареди системата с R12, но 600 гр. по негово усмотрение и замина на почивка. Тогава още нямах сигурни данни за точното количество. Въпросът е може ли евентуално да се допълни без източване? Не съм карал кола с климатик до сега и не знам какви може да са последствията от по-малкото количество фреон.
Майсторът ми зареди системата с R12, но 600 гр. по негово усмотрение и замина на почивка. Тогава още нямах сигурни данни за точното количество. Въпросът е може ли евентуално да се допълни без източване? Не съм карал кола с климатик до сега и не знам какви може да са последствията от по-малкото количество фреон.
- di4evv
- Мнения: 517
- Регистриран на: Нед 13 яну 2008 2:05
- Автомобил: ауди а 4
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
Re: Радиатор климатик на Golf2
ето отговор на въпроса ти,надявам се колегата zfa159 да не се сърди че съм го цитирал:
Зареждат ги на по-малко,за да е по-ниско налягането в системата...само че и температурата на изхода на системата е по-висока така и съответно охлажането на комопресора е по-слабо (фреона освен изпарителя вътре, охлажда и компресора когато постъпва в него студен).Ако системата не бешпе предвидена за 1150 грама,щяха да и сложат лепенка за 800 грама
.Иначе причината да се износват повече компресорите въобще не е в количеството фреон,а в лошото охлаждане на кондензатора (от което зависи високото налягане,което реално тормози и чупи компресора).При VW перките са зад водния радиатор т.е. въздуха минава от околната среда през питата на кондензатора,от там през питата на водния радиатор и перките го измъкват към двигателя. Когато са мръсни питите или разстоянието между двата,няма добро охлаждане на кондензатора и лъсва проблема с високото налягане и ниската ефективност на системата. Затова е важно радиаторите да се чистят профилактично и перките да са изправни и на двете си степени...иначе системите трошат компресорите.
Ако въпросния Пасат е със сменян кондензатор, има едни ментета (пазара е пълен с тях),които са по-малки от заводския,както и са с доста по-тънки тръби....резултата е, че при 1150 грама, системата въобще не може да работи нормално и държи много високи налягания и не духа добро студено...на около 750-800 грама работи прилично...ама това са единични случаи, където собственика не е искал да сложи нещо хубаво и да си реши проблемите.
Реално погледнато при тези големи системи 200-300 грама липса може и да не ги усетиш при нормално топло време навън (примерно 30 градуса)... от 3-4 градуса на духалките, ще качи на 5-6...голяма работа
...само че няма и почти никаква разлика в налягането на системата...примерно ще е по-ниско с половин или 1 атмосфера...което за система, която работи на почти 20 атмосфери, не е от никакво значение. Липсата на тези 200-300 грама се усеща когато навън е 45 градуса...тогава вече и проличава, че не са съвсем ок нещата.

Аз съм с R134a около 900 гр ,мерил съм температура на духалките пада до 3 градуса
ако не е тайна кви пари е дехидратора
Зареждат ги на по-малко,за да е по-ниско налягането в системата...само че и температурата на изхода на системата е по-висока така и съответно охлажането на комопресора е по-слабо (фреона освен изпарителя вътре, охлажда и компресора когато постъпва в него студен).Ако системата не бешпе предвидена за 1150 грама,щяха да и сложат лепенка за 800 грама

Ако въпросния Пасат е със сменян кондензатор, има едни ментета (пазара е пълен с тях),които са по-малки от заводския,както и са с доста по-тънки тръби....резултата е, че при 1150 грама, системата въобще не може да работи нормално и държи много високи налягания и не духа добро студено...на около 750-800 грама работи прилично...ама това са единични случаи, където собственика не е искал да сложи нещо хубаво и да си реши проблемите.
Реално погледнато при тези големи системи 200-300 грама липса може и да не ги усетиш при нормално топло време навън (примерно 30 градуса)... от 3-4 градуса на духалките, ще качи на 5-6...голяма работа



Аз съм с R134a около 900 гр ,мерил съм температура на духалките пада до 3 градуса
ако не е тайна кви пари е дехидратора
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта