Здравейте,
става въпрос за ГОЛФ 3 '93-та година, 1.6 АБУ мотор, 75 коня, моно-инжекция, без климатик.
Случаят е следният :
-При движение по магистрала/път с висока скорост и най-вече поддържане на постоянна скорост температурата се заковава на 80 градуса и не мърда грам(дори и при изкачване на баир)
-При движение в градски условия(София), т.е. разбирайте чести спирания и тръгвания температурата варива между 90 градуса, като от време на време се покачва до 95-96(стрелката е между 90-100), перката се включва, охлажда и след това пак се връща на 90. На прави участъци(пример Ботевградско шосе) дори охлажда до 80.
Питането ми е дали това е нормално като цяло за този модел/мотор, дали трябва да сменям термостат и общо взето какво да очаквам през настъпващият зимен период, в който 70 процента от случаите колата ще се кара на къси/кратки разстояния(5км в посока.
Моля, споделете вашето мнение/препоръки за това какво да(не) правя?
Голф MK3 1.6 75 к.с. АБУ 1993г. термостат - питане
- zzzzzzz
- Мнения: 1035
- Регистриран на: Чет 24 юли 2008 13:31
- Автомобил: Golf Mk3
- Двигател: ADD
- Местоположение: Димитровград
Re: Голф MK3 1.6 75 к.с. АБУ 1993г. термостат - питане
При 20-годишна кола - очаквай всичко
На моя (Г3, 2.0/115к.с.) стрелката за охладителната течност е като залепена на 90. Карал съм Шаран 1,9 тди, на който също беше като залепена на 90 и малко градуса. При теб, както го описваш, не виждам причина за голяма тревога. Не разбрах само и двете степени на перката ли ти работят. Лошо е ако грее много (100 и нагоре). Пък ако решиш...Термостата не е скъп. Винаги можеш да си го смениш сам ако намериш канал, малко инструментал и не си с две леви ръце
А ако не се промени нищо значи си имаш резервен.


-
- Мнения: 221
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 9:05
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: 1.6 ABU
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф MK3 1.6 75 к.с. АБУ 1993г. термостат - питане
Моето АБУ си е така и то......извънградско малко над 80,града 90,в задръствания м/у 90-100. :)
- stypkata
- Мнения: 1226
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Голф MK3 1.6 75 к.с. АБУ 1993г. термостат - питане
Задръстване ,незадръстване,зима,лято стрелката трябва да е винаги на 90гр.,в противен случай имате проблем я с термостат,я с нещо друго ;)
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Голф MK3 1.6 75 к.с. АБУ 1993г. термостат - питане
Тоя уред не е мн верен. Караи засега така,губи ли антифриз 

-
- Мнения: 27
- Регистриран на: Сря 10 окт 2007 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: Голф MK3 1.6 75 к.с. АБУ 1993г. термостат - питане
аз имам същия проблем градско каране или пък лятото по продължителни нагорнища загрява постоянно вкл се перката но пак трудно смъква температура даже това лято махнах термостата и съм карал така цяло лято а зимата не загрява пък изобщо даже и да загрее като се пусна по наклон и пада температурата а термостата уж работи гледам по таблото когато стигна 86 градуса и барам маркучите след термостата тогава започва да отваря а защо по надолнище ми падат до 70 градуса не мога да разбера.а преди да стигне градусите маркучите са студени.МОЛЯ ПОМАГАЙТЕ дайте да решим този проблем.Колата е ВЕНТО 1,6 моноинжекцион абу двигател 75кс.
- stefarata
- Мнения: 1907
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Ford S Max MK1
- Двигател: TDCI
- Местоположение: Карнобат
Re: Голф MK3 1.6 75 к.с. АБУ 1993г. термостат - питане
Има ли газ колата? Гледайте да не прегрява АБУ-то, дали ще е 80 или 90 градуса- все едно. Над 90 е проблем.
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Голф MK3 1.6 75 к.с. АБУ 1993г. термостат - питане
niko81 написа:аз имам същия проблем градско каране или пък лятото по продължителни нагорнища загрява постоянно вкл се перката но пак трудно смъква температура даже това лято махнах термостата и съм карал така цяло лято а зимата не загрява пък изобщо даже и да загрее като се пусна по наклон и пада температурата а термостата уж работи гледам по таблото когато стигна 86 градуса и барам маркучите след термостата тогава започва да отваря а защо по надолнище ми падат до 70 градуса не мога да разбера.а преди да стигне градусите маркучите са студени.МОЛЯ ПОМАГАЙТЕ дайте да решим този проблем.Колата е ВЕНТО 1,6 моноинжекцион абу двигател 75кс.
Някои насоки от мен
1. Купете си термостат които отваря по рано
2. Обезвъздушаване, ако има газ е по трудно
3. Капачка разширителен съд/проверка/
4. Датчик радиатор смяна с такав които пуска перката по рано да охлажда
5. Отстраняване течове по системата
Успех

-
- Мнения: 27
- Регистриран на: Сря 10 окт 2007 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: Голф MK3 1.6 75 к.с. АБУ 1993г. термостат - питане
газ колата няма но в момента съм без термостат и пак ми загрява когато е карам на малка скорост или по черен път перката включва на 102-105 градуса.мислех да сменям радиатор но ако беше запушен нямаше да се охлажда толкова бързо по надолнище може би.каква роля да играе капачката на разширителния съд за загряването на колата.и как да я проверя дали работи капачката
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 102 госта