Здравейте Колеги,
Проблемът е следният, при включване на малката перка на радиатора, издава страшен стържещ шум.
Погледнах я докато върти и се вижда че върти трудно и се клати, като спре перката, спира и шума. Колата е Голф 4, 1.4
Какво е решението според вас? Идва топлото и се притеснявам!
Страшно стържене при включване на перката на радиатора?!
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Страшно стържене при включване на перката на радиатора?!
Сменяй моторчето на перката явно лагерите са свършили,на един комшия тройката имаше същия проблем и като сменихме моторчето барабар с перката се оправиха нещата 

- kokoshka
- Мнения: 59
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 15:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Страшно стържене при включване на перката на радиатора?!
Докато се разреши проблема, проблем ли е така да се кара. Предполагам че това изисква бая разглабяне.
И ако изключа перката от буксата, дали ще е по-зле.
И ако изключа перката от буксата, дали ще е по-зле.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Страшно стържене при включване на перката на радиатора?!
е добре де..как ще караш така???вероятно перката играе и удря радиатора или пластмасата....ами като си потрошиш перката и целия вентилатор...не дай боже радиатора!!!... няма ли да ти излезе дебеличко???..ами ако прегрееш като откачиш перката...още по дебело!!!не се изисква чак толкова разглабяне....пък и ти на първо време виж да няма разхлабен болт на закрепването...
- kokoshka
- Мнения: 59
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 15:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Страшно стържене при включване на перката на радиатора?!
Сега, пак гледах и установих, че когато е студена колата и пусна климатика и двете перки се включват и го няма това дрънчене. Незнам дали е свързано с загряването на двигателя.
Но видимо по-малката перка се движи по-трудно и спира много преди другата.
Но видимо по-малката перка се движи по-трудно и спира много преди другата.
- nikolai_an
- Мнения: 1224
- Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
Re: Страшно стържене при включване на перката на радиатора?!
и на перките има баланс(едни ламаринки на някои от витлата),ако е паднал и.. 

- dokros
- Мнения: 808
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
- Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
- Двигател: 1.9 TDI ALH
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Страшно стържене при включване на перката на радиатора?!
разбито лагерче на перката - има две решения
1. временно - вземаш макетно ножче,изрязваш крилата на перката по края ,че да не бият в металния кожух
2. купуваш ново моторче за вентилатора ,може и от морга ,но с гаранция за смяна при дефект
1. временно - вземаш макетно ножче,изрязваш крилата на перката по края ,че да не бият в металния кожух
2. купуваш ново моторче за вентилатора ,може и от морга ,но с гаранция за смяна при дефект
Re: Страшно стържене при включване на перката на радиатора?!
Дано при Г4 е лесно, че при Вентото /Г3/ разглобих предницата за да сменя вентилатора.
Цени: морга-30лв.;нов от 74лв /в Лучаното/ до 400лв /от псувни им забравих името/ за 80/110W
Цени: морга-30лв.;нов от 74лв /в Лучаното/ до 400лв /от псувни им забравих името/ за 80/110W
- jagler
- Мнения: 1215
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
- Двигател: CFFB-2014
- Местоположение: Стара Загора
Re: Страшно стържене при включване на перката на радиатора?!
има малко разглабяне ,ама няма как...по-добре ново моторче с перката го продават.
80лв. беше преди 2г.

- kokoshka
- Мнения: 59
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 15:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Страшно стържене при включване на перката на радиатора?!
Така, да споделя решението.
Оказа се, че смяната на перката е елементарна. Купих нова перка (Ауто+ - цена 118лв).
Самата перка е хваната за една трилъчева шина, която от своя страна е хваната за кожуха на перката с три винта (тип-торкс, №27 ако не се лъжа). Отвъртат се тези три винта и перката, цялата пада надолу (трябва да се извади и от буксата). В общи линии е това, закачате новата перка на шината (пак с три болта) и после шината с перката на старото и място.
Оказа се, че смяната на перката е елементарна. Купих нова перка (Ауто+ - цена 118лв).
Самата перка е хваната за една трилъчева шина, която от своя страна е хваната за кожуха на перката с три винта (тип-торкс, №27 ако не се лъжа). Отвъртат се тези три винта и перката, цялата пада надолу (трябва да се извади и от буксата). В общи линии е това, закачате новата перка на шината (пак с три болта) и после шината с перката на старото и място.

-
- Мнения: 727
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Страшно стържене при включване на перката на радиатора?!
Здравейте ! И при мене го има проблема само че на втора степен с чисто нова перка NRF. Не може да се намери друга конструкция. Какво да правя ? Самата пластмасова перка за съжаление има пръстен. Ако махна пръстена и намаля диаметъра на перката витлата може вибрират повече според мене, но от друга страна ми се струва, че тази перка е малко тежка за този електродвигател.
-
- Мнения: 727
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Страшно стържене при включване на перката на радиатора?!
Проблема е решен с отрязване на обръча на перката.
-
- VW експерт
- Мнения: 13381
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Страшно стържене при включване на перката на радиатора?!
Я качи снимки,че ми стана интересно.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 150 госта