Белези, разпределителен вал, колянов , делко. Как ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Белези, разпределителен вал, колянов , делко. Как ?

Мнениеот Stoi » Вто 03 апр 2007 11:04


89г.
1.8 карб.

Та проблема е следния. Нагласям белега който се вижда от отвора на скоростите. Белега горе на разпределителния вал също съвпада. Но белега който е на колелото за бензиновата помпа и делкото е някъде горе на майната си, а не както пише в книгите срещу белега на колелото на коляновия вал. При това положение интересно че белега на делкото си е както трябва. Тоест палеца си стой срещу една черта на корпуса на делкото. Това означава ли че всичко е ОК и няма значение че белега на коляновия вал и колелото за помпата и делкото не съвпадат. И друто. Така нагласена колата по белези в предварине 0 или 5-6 градуса е ?




Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Вто 03 апр 2007 13:09


Щом палеца е там и колата пали и върви както трябва значи всичко е ок а белега го зае...и :wink: А дори и да е с един зъб на някъде може да се коригира от делкото няма проблем :wink:


Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Вто 03 апр 2007 14:25


Важното е, че белезите на коляновия и разпределителния вал съвпадат. Т.е. имаш нормално газоразпределение. Белегът на паразитния вал ( този за делкото, маслената и бензинвата помпа ) дори и да не съвпада - при правилно монтиране на делкото е нормално да нямаш проблеми. Както казва колега - карай си спокойно колата. Просто го имай това предвид и когато дойде време да сменяш ангренажен ремък си напасни всички заводски белези.
При съвпадение на всички белези предварението е 0 ( нула ) градуса. Заводски предписаното предварение се установява при работещ на празен ход двигател с помощта на стробоскоп.


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Вто 03 апр 2007 14:32


zdr_spasov написа:Важното е, че белезите на коляновия и разпределителния вал съвпадат. Т.е. имаш нормално газоразпределение. Белегът на паразитния вал ( този за делкото, маслената и бензинвата помпа ) дори и да не съвпада - при правилно монтиране на делкото е нормално да нямаш проблеми. Както казва колега - карай си спокойно колата. Просто го имай това предвид и когато дойде време да сменяш ангренажен ремък си напасни всички заводски белези.
При съвпадение на всички белези предварението е 0 ( нула ) градуса. Заводски предписаното предварение се установява при работещ на празен ход двигател с помощта на стробоскоп.


Мерси :)
Забелязах и друго. На капака на ангренажния ремък немам белег по който да се ориентирам при настройка с стробоскопа. Белега който се следи от този на шайбата на коляновия вал. Правя го по белега в скоростите. Но как да разбера например как да направя предварение точно 7-8 градуса не се сещам. Там има само един белег който както ти казваш показва 0 градуса!!!


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Мнениеот vit_autosofia » Сря 04 апр 2007 4:04


На маховика трябва да имаш още един белег освен нулата


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 04 апр 2007 9:00


vit_autosofia написа:На маховика трябва да имаш още един белег освен нулата

Аха... Само, че е малко по-къс и е по-навътре. Наведи се повечко и ще го видиш


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Сря 04 апр 2007 11:35


radotom написа:
vit_autosofia написа:На маховика трябва да имаш още един белег освен нулата

Аха... Само, че е малко по-къс и е по-навътре. Наведи се повечко и ще го видиш


няма такова чудо там колкото и да гредам. един белег има само


Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Сря 04 апр 2007 12:37


Професиналният начин е настройка със стробоскоп, който има регулируемо закъснение, което компенсира предварението. Идеята е следната - настройва се стрбоскопа на 8 градуса ( примерно или каквото предварение желаеш да постигнеш ) и извърташ делкото докато не видиш неподвижен белега за ГМТ ( 0 градуса ).
Аз лично съм приложил друг начин, защото още не съм си направил това регулируемо закъснение за моя стробоскоп. Смъкнах ремъчната шайба на коляновия вал и до белега за ГМТ с ножовката направих през 5 градуса белези до 35 градуса. После ги оцветих резките със сребърен феролит за да се виждат по-добре. Получи се един вид скала, по която си настройвам предварението.


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Сря 04 апр 2007 14:51


zdr_spasov написа:Професиналният начин е настройка със стробоскоп, който има регулируемо закъснение, което компенсира предварението. Идеята е следната - настройва се стрбоскопа на 8 градуса ( примерно или каквото предварение желаеш да постигнеш ) и извърташ делкото докато не видиш неподвижен белега за ГМТ ( 0 градуса ).
Аз лично съм приложил друг начин, защото още не съм си направил това регулируемо закъснение за моя стробоскоп. Смъкнах ремъчната шайба на коляновия вал и до белега за ГМТ с ножовката направих през 5 градуса белези до 35 градуса. После ги оцветих резките със сребърен феролит за да се виждат по-добре. Получи се един вид скала, по която си настройвам предварението.


И моя стробоскоп няма тази екстра :( Това със разграфението е хитро ! :) май ще прибегна до него ! МЕРСИ МНОГО !!!!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта