joromnt написа:няма стига
Не виждам особена разлика в диск от 30 лв и диск от 50 лв, освен цената. Накладката как ще разбере върху какъв оказва усилие? По баркода ли? Диска е парче метал, което се използва за опора при спирането. Самия факт че са плътни, трябва да подсети потребителя че не се нагряват особено, което означава че изкривяване на диск отзад е доста трудоемка задача при изправна спирачна система. Още повече че и дебелината от 9мм като нови, не предполага кой знае какво напрежение по време на работа.
Някой да се е замислял защо на всички голфове с предно предаване до 150 к.с. включително, задните дискове са с еднакъв диаметър? Ами защото необходимоста за спиране при по-големите мотори се контролира с увеличаване на диаметъра на предните дискове.
Не казвам че са излишни, но чак да ги превръщате в култ, нема нужда.
Това, че е плътен диска далеч не води до изводите, които си написал. А относно размера на предните дискове, едниственото което прави разлика межди 280, 288 и 312 не е в спирачното съпротивление, а в охлаждащата площ на диска. Всеки сам си преценява. То парчето метал иам много свойства, на които ако не отговаря, накладката няма да указва голямо съпротивление.
Инъче ако искаш мога да ти покажа на каква температъра работят задните ми дискове при определени ситуации, но няма да изпадам в полемики.
В заглавието се иска мнение за задни дискове и ние даваме. Ти ако искаш слагай и втора употреба или от ония италианко-турските дискове, сам си прецени.