Golf MK3 1.6 MI - Въпрос за силен нагар изпускателен клапан?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
mitko23
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Golf MK3 1.6 MI - Въпрос за силен нагар изпускателен клапан?

Мнениеот mitko23 » Нед 13 май 2012 18:01


Здравейте колеги, притежател съм на VW Golf 3 1.6 MI 1993,който от около година и нещо стабилно започна да харчи масло.Днес реших да прегледам двигателя и евентуално да го отворя за смяна на гумички на клапаните, смяна на гарнитура на главата и т.н. Когато свалих изпускателния колектор се натъкнах на невероятен нагар на изпускателния клапан на второто бутало, дори не може да се бръкне с пръст в дупката. Другите изпускателни клапани въобще нямат толкова нагар. Искам да попитам това на гумичката на клапана ли се дължи, на водачи или проблема е по-сериозен. Ето за това става дума:
Двигателя в процес на демонтаж :Mr Green Fun
Изображение
Въпросния клапан
Изображение
Останалите изпускателни клапани
Изображение




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за силен нагар изпускателен клапан?

Мнениеот Iezekil » Нед 13 май 2012 20:01


я огледай много внимателно буталото и свеща ,пиши какъв и е цвета и кажи гореше ли масло.
апропо,кажи как е и картерната вентилация от към нагар


mitko23
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Re: Въпрос за силен нагар изпускателен клапан?

Мнениеот mitko23 » Нед 13 май 2012 20:48


Iezekil написа:я огледай много внимателно буталото и свеща ,пиши какъв и е цвета и кажи гореше ли масло.
апропо,кажи как е и картерната вентилация от към нагар

Колега още не съм свалил главата, понеже се оказа,че нямам точния размер торкс да отвия болтовете. Относно маслото доста си гореше. Свещите са черни на цвят като ги погледнах,което май не е много добре. Картерната вентилация я чистих преди няколко месеца и нямаше много нагар,но то и маркуча който отива в моното е махнат.


Потребителски аватар
golf_III_2e
Мнения: 965
Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос за силен нагар изпускателен клапан?

Мнениеот golf_III_2e » Нед 13 май 2012 20:51


Нагара си е от изгорялото масло.А то е влезнало там от гуми4ките или сегментите (погледни за всеки слу4еи и през коя от дупките на гарнитурата вдига масло към главата) провери и луфта на клапаните във вода4ите да не е прекалено голям.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за силен нагар изпускателен клапан?

Мнениеот Iezekil » Нед 13 май 2012 21:07


свеща на въпросния цилиндър ме интересуваше за нагар,черния цвят нищо не значи.Като свалиш главата ще си покаже.


mitko23
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Re: Въпрос за силен нагар изпускателен клапан?

Мнениеот mitko23 » Нед 13 май 2012 21:26


Благодаря ви колеги,тези дни ще отворя двигателя и ще пиша и снимам по детайлно. Надявам се само да мина без сегменти на буталата,че там работата е доста дебела финансово,но знае ли човек с тези възрастни автомобили.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за силен нагар изпускателен клапан?

Мнениеот Iezekil » Нед 13 май 2012 21:43


ти огледай хубаво въпросния цилиндър,че не искам да те плаша ама моите букви на мотора така се смениха.Хубаво е да замериш компресията преди да го отвориш..даже е наложително!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за силен нагар изпускателен клапан?

Мнениеот zfa159 » Нед 13 май 2012 22:11


С такъв нагар по порта,вероятно и клапана е в същото положение и 100% няма да види читава компресия на въпросния цилиндър,понеже изп. клапан няма да затваря плътно.
Свали главата и гледай тогава,занеси я да и свалят гумичките и водачите,да ти кажат какво е състоянието на водачите,дали не е цепната главата покрай някой от водачите за този цилиндър и т.н. и т.н.
Като свалиш главата,провери дали буталата не хлопат в цилиндъра (в горна мъртва точка се гледа) и колко хлопат.Ако похлопват повечко - честито - търси си друг мотор,защото шлайф на блока и к-т нови ремонтни бутала излизат повече от цялата кола,а само със сегменти ще я закрепиш за много кратко време.
:beer


mitko23
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Re: Въпрос за силен нагар изпускателен клапан?

Мнениеот mitko23 » Пон 14 май 2012 21:01


Колеги, за да не отварям нова тема да попитам тук няколко въпроса, че малко съм ги забравил нещата:
1)Белезите на ангренажния ремък долу правилно съм ги нагласил доколкото виждам.
Изображение
Въпроса ми е за горния белег на зъбното колело на вала, понеже виждам два белега на колелото:
Този белег напълно съвпада с долния на коляновия вал от горната снимка,
Изображение
но за какво е втория(има нещо като точка)
Изображение
2)Вторият ми въпрос е свързан със свалянето на вала. Доколкото разбрах от дебелите книги последователността
на сваляне на капаците е 1,3,5 с отвъртане на половин оборот на гайката, после се свалят капаци 2 и 4,като
гайките се свалят кръстосано пак по половин оборот отвъртане.Искам за попитам това ли е начина?
Изображение


Потребителски аватар
neiki4a
Мнения: 552
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 18:14
Автомобил: polo 6n1
Двигател: 1.4 16V
Местоположение: стара загора
Контакти:

Re: Въпрос за силен нагар изпускателен клапан?

Мнениеот neiki4a » Вто 15 май 2012 19:20


тия точки някой си ги е правил на самото колело на вала има белег и на капака има белег и така се зацепва ,трябва да има и на маховика като го гледаш като махнеш плстмасовата тапа на кутията вала се сваля като развиваш болтовете лека полека на петите по един два оборота всеки болт по равно ако развиеш първо 1 и 2 (както си ги белязал на снимката ) или 4 и 5 само рискуваш да счупиш вала


mitko23
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Re: Въпрос за силен нагар изпускателен клапан?

Мнениеот mitko23 » Вто 15 май 2012 19:47


Това за белезите днеска го загледах по подробно и наистина другия е слаган допълнително.Оригиналния е нещо като жълта точка която трябва да съвпадне със пластмасовата "стрелка" под вала. Колега да те попитам относно вала днеска се поразтърсих в разни ръководства на руски и там пише,че последователността на сваляне е-5,1,3 после 2 и 4 по половин оборот всяка гайка кръстосано докато се охлабят всички пети или може както ти си посочил по един,два оборота всеки болт?


Потребителски аватар
neiki4a
Мнения: 552
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 18:14
Автомобил: polo 6n1
Двигател: 1.4 16V
Местоположение: стара загора
Контакти:

Re: Въпрос за силен нагар изпускателен клапан?

Мнениеот neiki4a » Вто 15 май 2012 20:00


ами колега аз ги свалям като отхлабвам всяка една лека полека


mitko23
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Re: Въпрос за силен нагар изпускателен клапан?

Мнениеот mitko23 » Вто 15 май 2012 20:16


Само да те попитам още нещо колега.При монтажа обрано на вала, има ли някаква последователност на затягате на петите или пак може да се завият всички заедно полека по половин оборот и после да се дозавият със съответното усилие?


Потребителски аватар
golf_III_2e
Мнения: 965
Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Golf 3 1.6 MI - Въпрос за силен нагар изпускателен клапан?

Мнениеот golf_III_2e » Вто 15 май 2012 20:29


Колега наи-добре я дръпни до някои маистор ако незнаеш каде мога да ти препоръ4ам няколко места.Има си тънкости по свалянето и ка4ването на главата и като неси го правил досега след 1000км мах 6те издуха гарнитъра или ште има други поражения.


Потребителски аватар
ludiq1918
Мнения: 340
Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
Автомобил: Honda Civic
Двигател: D14A2 - 1997
Местоположение: Свищов + други ;)

Re: Golf 3 1.6 MI - Въпрос за силен нагар изпускателен клапан?

Мнениеот ludiq1918 » Вто 15 май 2012 22:23


Е той колегата няма да сваля главата, а вала. Вала си го стягай от средната пета към крайните. Пък за главата какво да обърка ако стигне и до нея, започва спираловидно от центъра към края на главата и също така стяга на кръст.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Ivo___wowo и 76 госта