Така дойде време и за развръзката а именно, час разглабяне и ръчкане около патрона на паркинга на Технополис( валеше дъжд и беше вече тъмно

: ) и виновника клемореда.
Симптоми:
1. Проблема от горните постове( след това доста време нямах никакви ядове).
2. При по-продължително каране( с повечко консуматори включени) вадите ключа топъл до леко горещ.
3. За да достигнете до контакт трябва да завъртите ключа още съвсем мъничко в посока към позиция стартер.
4. Палите отпускате ключа той се връща в позиция контакт но контакт няма и колата гасне.
5. Пъхате ключа в патрона но не можете да го завъртите, все едно е заключен волана но той не е.
6. Въртите ключа на стартер, стартера само пречатква и тоците по таблото изчезват.
От доста време му бях поставил диагноза клеморед но темите по въпроса с разни специални скоби избиване на лагери и блъскане с чукове ме наплашиха и изчаквах ножа да опре в кокала
Постове на radotom, че е успял да развие болчето дъжащо клемореда без да маха нищо ме накараха да се разтърся и попаднах на теми във вортекса където се процедира по различен начин.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3445064-Ignition-Switch-DIY-w-Picshttp://forums.vwvortex.com/showthread.php?2532481-new-ignition-switch-installНакратко за неразбиращите английски.
Махаме пластмасите около волана, разкачаме всички кабели и развиваме болта с обла глава( тук е мястото да го заменим с нормален).
Махаме пластмасите зад педалите.
Развиваме болта с гайката който държи кормилния прът към каренцето( два ключа 13).
БЕЛЕЖИМ положението на кормилният прът спрямо каренцето( пръта влиза на шлици), аз използвах бял маркер.
Хващаме волана и издърпваме цялата кормилна изтория.
Вече имаме достъп до болчето държащо клемореда, развиваме с подходяща отвертка.
Зглабянето е по обратния ред, става много лесно и сравнително бързо.
Става въпрос за Г3 без въздушни възглавници, ако имате такава да не забравите на разкачите акуто.