голф 3 Не работи климатика след смяна на лагер на компресора

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
atiladv
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 28 юли 2015 20:23
Автомобил:
Двигател:

голф 3 Не работи климатика след смяна на лагер на компресора

Мнениеот atiladv » Вто 28 юли 2015 22:16


Здравейте колеги имам един въпрос към вас от скоро притежавам гол 3 97г/1,6-100 коня
смених и консумативите както е по закон наложи се да се смени и лагера на компресора виеше много преди това климатика си работеше а сега след смяната на лагера на компресора не работи майстора отрича вината да е от него
Че въпроса ми е следният когато пусна климатика тръгват вентилаторите обаче гледам че не се върти ""магнита на компресора "" това което е по средата на компресора възможно ли е майсторите да са изтървали фреона или да има някои предпазител изгорял дет не го знам защото проверих всичките здрави са Предварително ви благодаря




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13547
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Не работи климатика след смяна на лагер на компресора

Мнениеот kris11 » Сря 29 юли 2015 8:54


дали е свързана буксата на ел.магнитната муфа ?? или има прекъснат проводник. Муфата трябва да щрака при включване на климатика.


atiladv
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 28 юли 2015 20:23
Автомобил:
Двигател:

Re: Не работи климатика след смяна на лагер на компресора

Мнениеот atiladv » Сря 29 юли 2015 18:44


kris11 написа:дали е свързана буксата на ел.магнитната муфа ?? или има прекъснат проводник. Муфата трябва да щрака при включване на климатика.


Проверих свръзките добре са проверих и за предпазител изгорял не можах да на меря всичко изглежда нормално остава да проверя да ли идва ток до буксата обаче не знам да ли има някаква защита не знам принципа ако примерно няма фреон или е малко за това да не зацепва ел магнитната муфа


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13547
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: голф 3 Не работи климатика след смяна на лагер на компре

Мнениеот kris11 » Сря 29 юли 2015 21:15


налягане фреон- пресостата.А пък знам ли какео са правили. Ако са сваляли компресора то "фреона" го отпиши.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1951
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: голф 3 Не работи климатика след смяна на лагер на компре

Мнениеот Traytor » Сря 29 юли 2015 21:19


Иди да ти напълнят фреон. Ако след ремонта не са ти напълнили няма как да работи климатика.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: голф 3 Не работи климатика след смяна на лагер на компре

Мнениеот radotom » Сря 29 юли 2015 22:45


А кът няма фреон, как ша тръгнат перките, бе сладури? :Mr Green Fun
Макар, че знае ли човек кое как и къде са връзвали жабарите :rolleyes

На загасена кола извади куплунга на компресора и с един кабел подай +12V на буксата му. Трябва електросъединителя да щракне и да не можеш да завъртиш челната част на шайбата на ръка. Ще е куплирана към ремъците.
Като махнеш кабелчето - тогава ще се завърти челото.

Ако това е ОК, мериш дали идват 12V на куплунга при включен климатик.
Тогава може да се мисли и за фреон.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1951
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: голф 3 Не работи климатика след смяна на лагер на компре

Мнениеот Traytor » Чет 30 юли 2015 0:25


На стария ми пасат вентилатора си тръгваше с пускане на климатика(B5) после разбрах, че няма капка фреон и за това не включва.


atiladv
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 28 юли 2015 20:23
Автомобил:
Двигател:

Re: голф 3 Не работи климатика след смяна на лагер на компре

Мнениеот atiladv » Съб 22 авг 2015 18:24


Благодаря за съветите обаче при мен случаят е Х закарах я заредиха ми фреон казаха че 600 гр е взело обаче отново не тръгна да работи провериха има напрежение до буксата здрав е електромагнита замериха обаче остава само при монтажа да ли е възможно майсторите да не са го събрали и за това да не тръгва


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф 3 Не работи климатика след смяна на лагер на компре

Мнениеот zfa159 » Нед 23 авг 2015 10:56


Темата е от преди 1 месец...нима 1 месец не сте решили този проблем? То скоро вече няма и да ти трябва да се пуска :mhihi . Това в кръга на шегата.
Бобината на компресора т.е. електромагнита, трябва да има съпротивление между 3 и 7 ома. Ако е повече - за смяна е. Ако е по-малко - за смяна е. Не е достатъчно да премериш, че има съпротивление, много е важно и колко точно е.
За захранването до куплунга на компресора - не е достатъчно да премериш, че има напрежение, трябва да свържеш товар (примерно крушка) и да видиш дали тя свети, защото ако имаш изгнил кабел някъде, имаш напрежение на буксата, докато не свържеш консуматор и тогава рязко напрежението ти изчезва или става крайно недостатъчно и като краен ефект, консуматора ти не работи (в случая бобината). Радо е прав - можеш да подадеш и захранване директно на бобината, само че трябва да спазиш + и - за да не изгориш диода вътре в нея (има обратен диод за гасене на пиковете при спиране на компресора).
Ако и бобината е здрава и захранване си имаш до нея при свързан товар, остава проблем със самия съединител на компресора. Трябва да се свали компресора и да се види каква е междината (луфта) между шайбата и диска на съединителя. По препоръка на производителя на компресора, трябва да е между 0.3 и 0.7мм. Ако е повече, бобината не може да направи достатъчно силно магнитно поле, за да дръпне съединителя и съответно да тръгне компресора. Ако последното е вярно и луфта е над 0.5мм (толкова е нормалния), вината е в този, който ти е сменял лагера и отиваш да си го оправи. Ако компресора ти е Sanden, трудно може да остави по-голям луфт, ако го сглобява правилно, но ако е Harrison / Delphi, няма никакъв проблем, защото там луфта се регулира с набиването на шайбата т.е. където реши да спре да я набива, там си остава.
:beer


Потребителски аватар
martin_072
Мнения: 301
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 17:42
Автомобил: Seat Ibiza GLXI Audi A4
Двигател: 1.8 ABS 1.8t
Местоположение: Kostenec
Контакти:

Re: голф 3 Не работи климатика след смяна на лагер на компресора

Мнениеот martin_072 » Сря 31 яну 2018 0:18


колеги имам подобен проблем след смяна на лагера оставих повече растояние между садинителя и шаибата днес я прибутах на вътре но сега пак не стига ток до буксата на саединителя като подам + директно от акумулатора залепва,от каде взима ток това бушон,реле каде може да е поблема


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: голф 3 Не работи климатика след смяна на лагер на компресора

Мнениеот stefan4o » Сря 31 яну 2018 7:09


Това на коя кола?


Потребителски аватар
martin_072
Мнения: 301
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 17:42
Автомобил: Seat Ibiza GLXI Audi A4
Двигател: 1.8 ABS 1.8t
Местоположение: Kostenec
Контакти:

Re: голф 3 Не работи климатика след смяна на лагер на компресора

Мнениеот martin_072 » Сря 31 яну 2018 11:37


Seat ibiza 1.8 моно



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 90 госта