Здравейте колеги имам един въпрос към вас от скоро притежавам гол 3 97г/1,6-100 коня
смених и консумативите както е по закон наложи се да се смени и лагера на компресора виеше много преди това климатика си работеше а сега след смяната на лагера на компресора не работи майстора отрича вината да е от него
Че въпроса ми е следният когато пусна климатика тръгват вентилаторите обаче гледам че не се върти ""магнита на компресора "" това което е по средата на компресора възможно ли е майсторите да са изтървали фреона или да има някои предпазител изгорял дет не го знам защото проверих всичките здрави са Предварително ви благодаря



голф 3 Не работи климатика след смяна на лагер на компресора
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Не работи климатика след смяна на лагер на компресора
дали е свързана буксата на ел.магнитната муфа ?? или има прекъснат проводник. Муфата трябва да щрака при включване на климатика.
Re: Не работи климатика след смяна на лагер на компресора
kris11 написа:дали е свързана буксата на ел.магнитната муфа ?? или има прекъснат проводник. Муфата трябва да щрака при включване на климатика.
Проверих свръзките добре са проверих и за предпазител изгорял не можах да на меря всичко изглежда нормално остава да проверя да ли идва ток до буксата обаче не знам да ли има някаква защита не знам принципа ако примерно няма фреон или е малко за това да не зацепва ел магнитната муфа
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: голф 3 Не работи климатика след смяна на лагер на компре
налягане фреон- пресостата.А пък знам ли какео са правили. Ако са сваляли компресора то "фреона" го отпиши.
- Traytor
- Мнения: 1951
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: голф 3 Не работи климатика след смяна на лагер на компре
Иди да ти напълнят фреон. Ако след ремонта не са ти напълнили няма как да работи климатика.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: голф 3 Не работи климатика след смяна на лагер на компре
А кът няма фреон, как ша тръгнат перките, бе сладури?
Макар, че знае ли човек кое как и къде са връзвали жабарите
На загасена кола извади куплунга на компресора и с един кабел подай +12V на буксата му. Трябва електросъединителя да щракне и да не можеш да завъртиш челната част на шайбата на ръка. Ще е куплирана към ремъците.
Като махнеш кабелчето - тогава ще се завърти челото.
Ако това е ОК, мериш дали идват 12V на куплунга при включен климатик.
Тогава може да се мисли и за фреон.

Макар, че знае ли човек кое как и къде са връзвали жабарите

На загасена кола извади куплунга на компресора и с един кабел подай +12V на буксата му. Трябва електросъединителя да щракне и да не можеш да завъртиш челната част на шайбата на ръка. Ще е куплирана към ремъците.
Като махнеш кабелчето - тогава ще се завърти челото.
Ако това е ОК, мериш дали идват 12V на куплунга при включен климатик.
Тогава може да се мисли и за фреон.
- Traytor
- Мнения: 1951
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: голф 3 Не работи климатика след смяна на лагер на компре
На стария ми пасат вентилатора си тръгваше с пускане на климатика(B5) после разбрах, че няма капка фреон и за това не включва.
Re: голф 3 Не работи климатика след смяна на лагер на компре
Благодаря за съветите обаче при мен случаят е Х закарах я заредиха ми фреон казаха че 600 гр е взело обаче отново не тръгна да работи провериха има напрежение до буксата здрав е електромагнита замериха обаче остава само при монтажа да ли е възможно майсторите да не са го събрали и за това да не тръгва
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: голф 3 Не работи климатика след смяна на лагер на компре
Темата е от преди 1 месец...нима 1 месец не сте решили този проблем? То скоро вече няма и да ти трябва да се пуска
. Това в кръга на шегата.
Бобината на компресора т.е. електромагнита, трябва да има съпротивление между 3 и 7 ома. Ако е повече - за смяна е. Ако е по-малко - за смяна е. Не е достатъчно да премериш, че има съпротивление, много е важно и колко точно е.
За захранването до куплунга на компресора - не е достатъчно да премериш, че има напрежение, трябва да свържеш товар (примерно крушка) и да видиш дали тя свети, защото ако имаш изгнил кабел някъде, имаш напрежение на буксата, докато не свържеш консуматор и тогава рязко напрежението ти изчезва или става крайно недостатъчно и като краен ефект, консуматора ти не работи (в случая бобината). Радо е прав - можеш да подадеш и захранване директно на бобината, само че трябва да спазиш + и - за да не изгориш диода вътре в нея (има обратен диод за гасене на пиковете при спиране на компресора).
Ако и бобината е здрава и захранване си имаш до нея при свързан товар, остава проблем със самия съединител на компресора. Трябва да се свали компресора и да се види каква е междината (луфта) между шайбата и диска на съединителя. По препоръка на производителя на компресора, трябва да е между 0.3 и 0.7мм. Ако е повече, бобината не може да направи достатъчно силно магнитно поле, за да дръпне съединителя и съответно да тръгне компресора. Ако последното е вярно и луфта е над 0.5мм (толкова е нормалния), вината е в този, който ти е сменял лагера и отиваш да си го оправи. Ако компресора ти е Sanden, трудно може да остави по-голям луфт, ако го сглобява правилно, но ако е Harrison / Delphi, няма никакъв проблем, защото там луфта се регулира с набиването на шайбата т.е. където реши да спре да я набива, там си остава.


Бобината на компресора т.е. електромагнита, трябва да има съпротивление между 3 и 7 ома. Ако е повече - за смяна е. Ако е по-малко - за смяна е. Не е достатъчно да премериш, че има съпротивление, много е важно и колко точно е.
За захранването до куплунга на компресора - не е достатъчно да премериш, че има напрежение, трябва да свържеш товар (примерно крушка) и да видиш дали тя свети, защото ако имаш изгнил кабел някъде, имаш напрежение на буксата, докато не свържеш консуматор и тогава рязко напрежението ти изчезва или става крайно недостатъчно и като краен ефект, консуматора ти не работи (в случая бобината). Радо е прав - можеш да подадеш и захранване директно на бобината, само че трябва да спазиш + и - за да не изгориш диода вътре в нея (има обратен диод за гасене на пиковете при спиране на компресора).
Ако и бобината е здрава и захранване си имаш до нея при свързан товар, остава проблем със самия съединител на компресора. Трябва да се свали компресора и да се види каква е междината (луфта) между шайбата и диска на съединителя. По препоръка на производителя на компресора, трябва да е между 0.3 и 0.7мм. Ако е повече, бобината не може да направи достатъчно силно магнитно поле, за да дръпне съединителя и съответно да тръгне компресора. Ако последното е вярно и луфта е над 0.5мм (толкова е нормалния), вината е в този, който ти е сменял лагера и отиваш да си го оправи. Ако компресора ти е Sanden, трудно може да остави по-голям луфт, ако го сглобява правилно, но ако е Harrison / Delphi, няма никакъв проблем, защото там луфта се регулира с набиването на шайбата т.е. където реши да спре да я набива, там си остава.

- martin_072
- Мнения: 301
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 17:42
- Автомобил: Seat Ibiza GLXI Audi A4
- Двигател: 1.8 ABS 1.8t
- Местоположение: Kostenec
- Контакти:
Re: голф 3 Не работи климатика след смяна на лагер на компресора
колеги имам подобен проблем след смяна на лагера оставих повече растояние между садинителя и шаибата днес я прибутах на вътре но сега пак не стига ток до буксата на саединителя като подам + директно от акумулатора залепва,от каде взима ток това бушон,реле каде може да е поблема
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: голф 3 Не работи климатика след смяна на лагер на компресора
Това на коя кола?
- martin_072
- Мнения: 301
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 17:42
- Автомобил: Seat Ibiza GLXI Audi A4
- Двигател: 1.8 ABS 1.8t
- Местоположение: Kostenec
- Контакти:
Re: голф 3 Не работи климатика след смяна на лагер на компресора
Seat ibiza 1.8 моно
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта