Здравейте,
колата е голф 3 96-та, GT 1.6 AFT мотор. Климатикът работи нормално, но при натискане по-сериозно на педала на газта се чува прещракване на релето(най-вероятно това отговарящо за включване на климатика). Това щракване се чува само и единствено при включен климатик и при рязко подаване на газ.
Въпросът ми е следния: Възможно ли е по някаква причина да се изключва климатика, за да разтовари двигателя и да ускоря по-бързо? Дори и да е така, това не съм го забелязвал минали лета при същите условия. От смяна на реле ли да започна или мога да проверя и нещо друго по климатика?
Моля за някакви съвети.
Golf MK3 96-та, GT 1.6 AFT Проблем с климатик - реле?
- Wish_Master
- Мнения: 948
- Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Megasquirt
- Мнения: 322
- Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с климатик - реле?
А скоростната кутия каква е, и рязко в смисъл натискане до ламарината ли?
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Проблем с климатик - реле?
Това което включва и изключва компресора е датчика за налягане и датчик за температурата на питата а това което щтрака е съединителя на ролката на компресора и двете нямат нищо общо със скоростта
- Wish_Master
- Мнения: 948
- Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с климатик - реле?
С ръчни скорости съм. Под рязко имам предвид да ускориш малко по-бързо. Т.е. даваш малко повече зор на колата от нормално плавно ускорение. Като пример давам от спряло положение на светофар и бързо ускорение до следващия. При изкачване на голям баир и натискане на педала на газтаповече от колкото реално поема. Сега като се замисля релето го чувам да щрака точно в момент, в който колата не може да реагира на подадената газ или се затормозява да ускори толкова бързо.
-
- VW експерт
- Мнения: 13387
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Проблем с климатик - реле?
До колкото съм запознат, при ТДИ-тата когато се налага рязко да ускориш компресора се изключва.
За бензиновите не съм чел, или чул подобно нещо.
За бензиновите не съм чел, или чул подобно нещо.
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 445
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с климатик - реле?
Wish_Master написа:Въпросът ми е следния: Възможно ли е по някаква причина да се изключва климатика, за да разтовари двигателя и да ускоря по-бързо?
Здравейте,
При голф 3 с двигател 1,6 АЕК, съм забелязал същото явление след преминаване на около 5000 об. в минута.
След това като паднат обороти включва пак. Доколкото съм чувал била някаква заводска защита, може и да греша.
Поздрави!
- Megasquirt
- Мнения: 322
- Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с климатик - реле?
Ами то защита не може да се нарече. Иначе съм срещал схеми в които конкретно за автоматични скоростни кутии, при натискане на педала до ламарината компресора се изключва. Има се в предвид, че ако ти се наложи да изпреварваш да не изпреварваш половин час, ами да може да се ускори бързо, колкото може двигателя. Със сигурност обаче ако си намериш книжка за климатичната система, тези неща ще са ясно и точно описани. Ако ли не колегата zfa159 да изчакаме да се включи. Че той е жива енциклопедия. Нещата дето ще ги търсим в нета, той ги знае наизуст, окабеляване, цветовете на кабелите, всичко.
-
- VW експерт
- Мнения: 13387
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Проблем с климатик - реле?
Megasquirt написа: колегата zfa159 да изчакаме да се включи.
Пишете му на Л.С.Че в тия жеги сигурно има доста работа.
- Megasquirt
- Мнения: 322
- Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: голф 3 96-та, GT 1.6 AFT Проблем с климатик - реле?
само после да постне личното съобщение тук, че да може който го интересува да го види, а не пак да го занимава колегата на лични.
- Wish_Master
- Мнения: 948
- Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf MK3 96-та, GT 1.6 AFT Проблем с климатик - реле?
Това е информацията от колегата zfa159. Ще мисля дали ще правя нещо по въпроса... :(
"По принцип това е опция на моторния компютър - когато реши, че натоварваш повече двигателя и съответно има нужда от повече ресурс, изключва компресора. Защо преди не е било така, а сега е така, зависи от моторния компютър - той преценява кога да го прави и кога не. Имал съм случаи при дизели, където дори при работа на място, когато двигателя не се товари изобщо, пак да спира компресора, по незнайна причина (нормално не прави така). При тези случаи хората обикновено премахват тази опция като слагат мост на мястото на релето и решават проблема, ама общо взето никой няма точен отговор на какво точно се дължи това и кои параметри следи моторния компютър, за да прецени кога да го спре и кога не. Като цяло този въпрос е по-скоро към хората, които се занимават с диагностика на двигатели, защото това спиране е външна причина за климатичната система.
П.п. със сигурност не е от релето - то работи по команда от моторния компютър."
"По принцип това е опция на моторния компютър - когато реши, че натоварваш повече двигателя и съответно има нужда от повече ресурс, изключва компресора. Защо преди не е било така, а сега е така, зависи от моторния компютър - той преценява кога да го прави и кога не. Имал съм случаи при дизели, където дори при работа на място, когато двигателя не се товари изобщо, пак да спира компресора, по незнайна причина (нормално не прави така). При тези случаи хората обикновено премахват тази опция като слагат мост на мястото на релето и решават проблема, ама общо взето никой няма точен отговор на какво точно се дължи това и кои параметри следи моторния компютър, за да прецени кога да го спре и кога не. Като цяло този въпрос е по-скоро към хората, които се занимават с диагностика на двигатели, защото това спиране е външна причина за климатичната система.
П.п. със сигурност не е от релето - то работи по команда от моторния компютър."
-
- VW експерт
- Мнения: 13387
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf MK3 96-та, GT 1.6 AFT Проблем с климатик - реле?
Колегата е джИлезо...


Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта