Golf MK3 96-та, GT 1.6 AFT Проблем с климатик - реле?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Wish_Master
Мнения: 948
Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Golf MK3 96-та, GT 1.6 AFT Проблем с климатик - реле?

Мнениеот Wish_Master » Чет 30 юни 2016 11:40


Здравейте,

колата е голф 3 96-та, GT 1.6 AFT мотор. Климатикът работи нормално, но при натискане по-сериозно на педала на газта се чува прещракване на релето(най-вероятно това отговарящо за включване на климатика). Това щракване се чува само и единствено при включен климатик и при рязко подаване на газ.
Въпросът ми е следния: Възможно ли е по някаква причина да се изключва климатика, за да разтовари двигателя и да ускоря по-бързо? Дори и да е така, това не съм го забелязвал минали лета при същите условия. От смяна на реле ли да започна или мога да проверя и нещо друго по климатика?
Моля за някакви съвети.




Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с климатик - реле?

Мнениеот Megasquirt » Чет 30 юни 2016 11:58


А скоростната кутия каква е, и рязко в смисъл натискане до ламарината ли?


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Проблем с климатик - реле?

Мнениеот xxx_man » Чет 30 юни 2016 12:18


Това което включва и изключва компресора е датчика за налягане и датчик за температурата на питата а това което щтрака е съединителя на ролката на компресора и двете нямат нищо общо със скоростта


Потребителски аватар
Wish_Master
Мнения: 948
Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем с климатик - реле?

Мнениеот Wish_Master » Чет 30 юни 2016 12:22


С ръчни скорости съм. Под рязко имам предвид да ускориш малко по-бързо. Т.е. даваш малко повече зор на колата от нормално плавно ускорение. Като пример давам от спряло положение на светофар и бързо ускорение до следващия. При изкачване на голям баир и натискане на педала на газтаповече от колкото реално поема. Сега като се замисля релето го чувам да щрака точно в момент, в който колата не може да реагира на подадената газ или се затормозява да ускори толкова бързо.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13387
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Проблем с климатик - реле?

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 30 юни 2016 12:58


До колкото съм запознат, при ТДИ-тата когато се налага рязко да ускориш компресора се изключва.
За бензиновите не съм чел, или чул подобно нещо.


Потребителски аватар
Golf 3 Yahting GT
Мнения: 445
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с климатик - реле?

Мнениеот Golf 3 Yahting GT » Чет 30 юни 2016 14:36


Wish_Master написа:Въпросът ми е следния: Възможно ли е по някаква причина да се изключва климатика, за да разтовари двигателя и да ускоря по-бързо?

Здравейте,

При голф 3 с двигател 1,6 АЕК, съм забелязал същото явление след преминаване на около 5000 об. в минута.
След това като паднат обороти включва пак. Доколкото съм чувал била някаква заводска защита, може и да греша.

Поздрави!


Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с климатик - реле?

Мнениеот Megasquirt » Чет 30 юни 2016 20:23


Ами то защита не може да се нарече. Иначе съм срещал схеми в които конкретно за автоматични скоростни кутии, при натискане на педала до ламарината компресора се изключва. Има се в предвид, че ако ти се наложи да изпреварваш да не изпреварваш половин час, ами да може да се ускори бързо, колкото може двигателя. Със сигурност обаче ако си намериш книжка за климатичната система, тези неща ще са ясно и точно описани. Ако ли не колегата zfa159 да изчакаме да се включи. Че той е жива енциклопедия. Нещата дето ще ги търсим в нета, той ги знае наизуст, окабеляване, цветовете на кабелите, всичко.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13387
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Проблем с климатик - реле?

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 30 юни 2016 21:41


Megasquirt написа: колегата zfa159 да изчакаме да се включи.

Пишете му на Л.С.Че в тия жеги сигурно има доста работа.


Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: голф 3 96-та, GT 1.6 AFT Проблем с климатик - реле?

Мнениеот Megasquirt » Чет 30 юни 2016 23:27


само после да постне личното съобщение тук, че да може който го интересува да го види, а не пак да го занимава колегата на лични.


Потребителски аватар
Wish_Master
Мнения: 948
Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Golf MK3 96-та, GT 1.6 AFT Проблем с климатик - реле?

Мнениеот Wish_Master » Нед 03 юли 2016 20:30


Това е информацията от колегата zfa159. Ще мисля дали ще правя нещо по въпроса... :(

"По принцип това е опция на моторния компютър - когато реши, че натоварваш повече двигателя и съответно има нужда от повече ресурс, изключва компресора. Защо преди не е било така, а сега е така, зависи от моторния компютър - той преценява кога да го прави и кога не. Имал съм случаи при дизели, където дори при работа на място, когато двигателя не се товари изобщо, пак да спира компресора, по незнайна причина (нормално не прави така). При тези случаи хората обикновено премахват тази опция като слагат мост на мястото на релето и решават проблема, ама общо взето никой няма точен отговор на какво точно се дължи това и кои параметри следи моторния компютър, за да прецени кога да го спре и кога не. Като цяло този въпрос е по-скоро към хората, които се занимават с диагностика на двигатели, защото това спиране е външна причина за климатичната система.
П.п. със сигурност не е от релето - то работи по команда от моторния компютър."


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13387
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Golf MK3 96-та, GT 1.6 AFT Проблем с климатик - реле?

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 03 юли 2016 21:27


Колегата е джИлезо...
:beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 31 госта