Колега, я го виж тоя датчик на антифриза, температурния датчик имам предвид.
Връзва се с ниските обороти при палене и черните свещи, работи на богата смес колата, виж го с ваг-ком колко градуса ти показва.
Дебитомера не съм сигурен дали има датчик за температурата, вграден в него, но защо тогава имаш температурен датчик за въздуха във всмукателния колектор? Нещо не се връзват нещата. Дебитомера измерва въздушния поток, има една нажежаема жичка и тва е.
МАП сензора мери налягане и температура, аз съм с МАП нямам дебитомер, както и да е.
Не ги разкачай датчиците, ами гледай стойности с ваг-ком, ако имаш възможност.
Вероятно в сервиза са ти разкачали датчика и заради това е записал, че има прекъсване, аз имах предвид да гледаш данните с кабел, не да разкачаш датчиците, че с тия пластмасови букси да не си докараш друг проблем, надявам се, че си внимателен.
Задължително виж какво показва температурния датчик на антифриза, по някой път дефектира и лъже компа, не го записва, като грешка, защото не е прекъснал, но дави яко колата и не може да си вдигне оборотите, на студен двигател.
Виж и краткосрочните корекции по ламбда сонда какви са?
Блокове 032 и 033, на ваг-ком.
Без кабел, така само с разкачане няма да стане работата, според мен.
Аз разсъждавам по следния начин, който иска може да ме поправи.
Не всички грешки, които имаш са реални, някои може да са възникнали, ако са разкачали датчици, както е най-вероятно с датчика на температурата на въздуха. За това се трият грешките, кара се за кратко и пак се закача колата да се видат реалните грешки.
За да работи двигателя трябва да имаш искра и гориво, ако имаше проблем с искрата щеше да имаш мисфайъри на цилиндрите, същото се случва, ако ти смуче въздух, обикновено записва на кой цилиндър е прекъсването, ако е обща бобина, прекъсването е поне на 2 цилиндъра, същото е при проблем с комутатора, за това, за мен нямаш проблем с искрата. При смучене на въздух дава мисфайъри на всички цилиндри, както и на определени цилиндри, зависи, къде е точно пробива, но това го засича също ламбда сондата.
Щом дава недействителен сигнал на ламбда сондата обаче, е много по вероятно да имаш проблем с горивото.
Защо при проблем с температурния датчик не си вдига оборотите?
Ами, защото датчика, когато дефектира лъже компа, че двигателя е студен, компа затваря дросела и буха здраво гориво, защото си мисли, че навън е -48 градуса, а пък то е 30, примерно и ти увеличава инжекторното време, държи инжекторите по дълго време. Ламбда сондата съответно засича проблема, но компа решава, че тя нещо не отчита правилно и набива грешка за нея. Компа няма как да знае, кой лъже и си мисли,че всичко е нормално и за това записва, че ламбда сондата има недействителен сигнал, за това са ти черни свещите, защото набива много гориво.
На празен ход дебитомера няма кой знае каква роля, дебитомера оказва влияние при подаване на газ, при ускорение, за това има корекции на празен ход, ускорен празен ход и при ускорение, там може да се хване скапан дебитомер.
Може да съм прав, може и да не съм прав, но поне се опитах да ти помогна, надявам се да позная.
