Golf MK4 2.3 V5 150hp Прекъсва. Къде е проблема?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Golf MK4 2.3 V5 150hp Прекъсва. Къде е проблема?

Мнениеот GolfHighL » Пон 11 юли 2016 13:41


Здравейте колеги, след много ровене из форумите останах с впечетлението, че комутатора ми е заминал (а разбрах, че при този двигател били много проблемни).

Нека първо ви кажа какво стана. Преди няколко дни тъкмо се прибрах вкъщи и 30 мин. след тва ми се наложи пак да излезна. Тръгнах да паля и още при паленето колата за пръв път запали така странно (запали на около 550-600 оборота, а до сега никога не е палила така) и веднага след това започна да работи сякаш на 4 цилиндъра. Прекъсване има до към 3 000 оборота и после майче спира или поне не се чува вече...

Та въпроса ми е от кое може да го прави ? Свещи, кабели, бобина, комутатор?

Свещите ги свалих и ги изчистих нямаше промяна, после пак сложих други (използвани), но пак същото прекъсване нито към по-лошо, нито към по-добро. Значи свещите отпадат.
Кабелите ги гледах на тъмно, пръсках ги и с вода даже ги и барах :mhihi и грам ток не хвърлят. Значи и кабелите отпадат.
Бобината (още от преди я силиконизирах цялата, въпреки че нямаше никви пукнатини или нещо от сорта просто за всеки случай, защото разбрах че с времето се пукала и създавала ядове) пръсках и нея с вода и тя не хвърля ток. Докато колата работеше вадех кабелите от бобината един по един и като ги доближавах до мястото им и от бобината хвърляше ток към кабела. Значи изключвам и бобината.
И остава комутатора. Доста четох и доста колеги с подобни проблема им се оказа комутатора. Вие какво ще кажете колеги? :rolleyes Правилни ли са начините ми на проверка на тези неща и как да проверя комутатора?

komutator.jpg
КОМУТАТОРА




Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Прекъсва. Къде е проблема?

Мнениеот M3ntata » Пон 11 юли 2016 21:07


Не съм ги правел тези упражнения до сега, но ето малко информация. Лично в форума не намерих нищо, но преди бях търсел и открих две теми в audibg и uk-mkivs.net

За теста ти трябва мултицет поне за 20лв (има хубави за 20-30лв)

Успех.


Потребителски аватар
fedoracore
Мнения: 113
Регистриран на: Нед 25 дек 2011 12:22
Автомобил: V5
Двигател: 2.3
Местоположение: София

Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Прекъсва. Къде е проблема?

Мнениеот fedoracore » Пон 11 юли 2016 23:59


няма как да го откриеме -колегата да ни ги презапои.
viewtopic.php?p=4039454#p4039454


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Прекъсва. Къде е проблема?

Мнениеот GolfHighL » Вто 12 юли 2016 0:43


И аз му писах на колегата ама нещо от много време гледам не е влизал във форума... :icon_sad


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Прекъсва. Къде е проблема?

Мнениеот GolfHighL » Вто 12 юли 2016 17:54


Колеги отворих комутатора... и всичко си изглежда наред, и ся кво праим :cry :cry
komu2.jpg

komu1.jpg


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Прекъсва. Къде е проблема?

Мнениеот tdi fen » Вто 12 юли 2016 20:06


на диагностика излизат ли грешки


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Прекъсва. Къде е проблема?

Мнениеот GolfHighL » Сря 13 юли 2016 0:55


Незнам, не съм я карал така. Страх ме е да не направи някав по-голям проблем...


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Прекъсва. Къде е проблема?

Мнениеот GolfHighL » Сря 13 юли 2016 15:53


Колеги ето снимка на грешките които излезнаха... имат ли връзка с това прекъсване, според мен мисля че няма връзка с прекъсването, вие какво мислите?. А и какво точно значат тези грешки?
greshkii.jpg


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Прекъсва. Къде е проблема?

Мнениеот vanesto » Сря 13 юли 2016 16:02


Колега, изтрий ги, покарай малко и виж пак кои ще се покажат. Може да са стари тези грешки.


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Прекъсва. Къде е проблема?

Мнениеот GolfHighL » Сря 13 юли 2016 16:08


Не не излизат, тва щях да напиша и в горния отговор, но забравих. Изтрихме ги. Работи доста на място и няколко пъти пробвахме и нямаше грешки.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Прекъсва. Къде е проблема?

Мнениеот freelancer » Чет 14 юли 2016 9:17


Колега, ти е трябвало да започнеш с диганостиката първо.
Първата грешка ти е записана, защото си махал акумулатора, втората е, защото ти окъсява датчика за температурата във всмукателния колектор и в този момент компа си мисли, че температурата е -48ºC, ламбда сондата дава ненормални данни в този момент.
Виж го този сензор, буксата, кабелите и масата му.
Виж тази тема:
http://www.clubgti.com/showthread.php?2 ... ensor-(G72)

Може от там да ти е проблема.
Ако си изтрил грешките вече, покарай малко и я закачи пак, предполагам, че последните две грешки ще се появят отново.
Влез в Engine и разгледай параметрите на датчиците и корекциите по ламбда сонда, виж колко градуса ти показват температурните датчици.
И за какво си ги ръчкал тия бобини, комутатор, кабели, ако имаш проблем по ел. частта ще имаш записани един куп мисфайъри на цилиндрите, ще работи, като трактор, ще промени инжекторното време, ще се промени ъгъла на запалването, корекциите и т.н.
Грешките ги записва след известно време, може и след много кратка работа, може и за по-дълъг период.
Когато имаш проблем със сместа винаги дава грешка за ламбда сондата, тя е е на изхода и засича проблема, а твоята дава ненормални стойности (напрежение).
Когато се прави диагностика се гледат не само грешките, а и другите параметри, като температурни сензори, корекциите по ламбда сонда, сензори за налягане, въздушен поток, ъгъла на запалване, инжекторното време и т.н.


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Прекъсва. Къде е проблема?

Мнениеот GolfHighL » Чет 14 юли 2016 15:14


Ще разгледам тази тема колега и ще прегледам и този темп. сензор. Но мислиш ли, че от него може да ми работи така на сякаш на 4 цилиндъра и от почна изведнъж така да работи като запалих. И гледам на всички кабели от бобината хвърля ток, а като извадя свещите всички са черни.(преди тва ги почистих и работи малко и ги направи черни). А иначе за този температурен датчик (незнам дали става въпрос за същия), но преди време ходих на диагностика пак и "майстора" ми каза, че тряя да сменя дебитомера щото в него вграден имало темп. датчик, а иначе дебитомера си работил ама заради датчика, че бил вграден в него тряяло да го сменя. Но тъй като явно още от тогава си я имам тая грешка(за темп. датчик), тогава не ми е правило така. :gruebel


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Прекъсва. Къде е проблема?

Мнениеот GolfHighL » Чет 14 юли 2016 17:09


Ето го датчика, не се вижда да има повреди.
temp.jpg


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Прекъсва. Къде е проблема?

Мнениеот freelancer » Чет 14 юли 2016 18:51


Колега, я го виж тоя датчик на антифриза, температурния датчик имам предвид.
Връзва се с ниските обороти при палене и черните свещи, работи на богата смес колата, виж го с ваг-ком колко градуса ти показва.

Дебитомера не съм сигурен дали има датчик за температурата, вграден в него, но защо тогава имаш температурен датчик за въздуха във всмукателния колектор? Нещо не се връзват нещата. Дебитомера измерва въздушния поток, има една нажежаема жичка и тва е.
МАП сензора мери налягане и температура, аз съм с МАП нямам дебитомер, както и да е.
Не ги разкачай датчиците, ами гледай стойности с ваг-ком, ако имаш възможност.
Вероятно в сервиза са ти разкачали датчика и заради това е записал, че има прекъсване, аз имах предвид да гледаш данните с кабел, не да разкачаш датчиците, че с тия пластмасови букси да не си докараш друг проблем, надявам се, че си внимателен. :c020

Задължително виж какво показва температурния датчик на антифриза, по някой път дефектира и лъже компа, не го записва, като грешка, защото не е прекъснал, но дави яко колата и не може да си вдигне оборотите, на студен двигател.
Виж и краткосрочните корекции по ламбда сонда какви са?
Блокове 032 и 033, на ваг-ком.
Без кабел, така само с разкачане няма да стане работата, според мен.
Аз разсъждавам по следния начин, който иска може да ме поправи. :mhihi
Не всички грешки, които имаш са реални, някои може да са възникнали, ако са разкачали датчици, както е най-вероятно с датчика на температурата на въздуха. За това се трият грешките, кара се за кратко и пак се закача колата да се видат реалните грешки.
За да работи двигателя трябва да имаш искра и гориво, ако имаше проблем с искрата щеше да имаш мисфайъри на цилиндрите, същото се случва, ако ти смуче въздух, обикновено записва на кой цилиндър е прекъсването, ако е обща бобина, прекъсването е поне на 2 цилиндъра, същото е при проблем с комутатора, за това, за мен нямаш проблем с искрата. При смучене на въздух дава мисфайъри на всички цилиндри, както и на определени цилиндри, зависи, къде е точно пробива, но това го засича също ламбда сондата.
Щом дава недействителен сигнал на ламбда сондата обаче, е много по вероятно да имаш проблем с горивото.
Защо при проблем с температурния датчик не си вдига оборотите?
Ами, защото датчика, когато дефектира лъже компа, че двигателя е студен, компа затваря дросела и буха здраво гориво, защото си мисли, че навън е -48 градуса, а пък то е 30, примерно и ти увеличава инжекторното време, държи инжекторите по дълго време. Ламбда сондата съответно засича проблема, но компа решава, че тя нещо не отчита правилно и набива грешка за нея. Компа няма как да знае, кой лъже и си мисли,че всичко е нормално и за това записва, че ламбда сондата има недействителен сигнал, за това са ти черни свещите, защото набива много гориво.
На празен ход дебитомера няма кой знае каква роля, дебитомера оказва влияние при подаване на газ, при ускорение, за това има корекции на празен ход, ускорен празен ход и при ускорение, там може да се хване скапан дебитомер.
Може да съм прав, може и да не съм прав, но поне се опитах да ти помогна, надявам се да позная. :biggrin

Последна промяна от freelancer на Чет 14 юли 2016 19:45, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Прекъсва. Къде е проблема?

Мнениеот GolfHighL » Чет 14 юли 2016 19:08


Добре ще проверя, но това с паленето го направи само първия път и от тогава почна да прекъсва иначе след това си палеше както нормално. Иначе дори и богата смес да е няма да прекъсва така сякаш някой цилиндър не работи. Започвам отново да си мисля, че е прескочила центровката. :banghead :cry :censored2



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: TheEx0rcist и 101 госта