Питане - Максимален Въртящ Момент
- Stambetu
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 13 фев 2007 18:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Поморие
Питане - Максимален Въртящ Момент
Здравейте аз пак Ще си задам Въпросчето че ме хвана дерт:).Можете ли да ми кажете как да си изчисля на колко Оборота двигателя ми развива Максимален Въртящ Момент.четох в предни Теми има за Максимален Въртящ момент но Нищо не Можах да разбера:( Благодаря Ви !!!
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Питане - Максимален Въртящ Момент
Stambetu написа:Здравейте аз пак Ще си задам Въпросчето че ме хвана дерт:).Можете ли да ми кажете как да си изчисля на колко Оборота двигателя ми развива Максимален Въртящ Момент.четох в предни Теми има за Максимален Въртящ момент но Нищо не Можах да разбера:( Благодаря Ви !!!
Не можеш да си го изчислиш


П.П.За справка:http://www.doppel-wobber.de
- Grizzlito
- Мнения: 732
- Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:11
- Автомобил: Volkswagen T5 4motion
- Двигател: AXE 2006
- Местоположение: София
- Контакти:
също за справка за всякакави технически данни сигурно го знаете де но все пак www.catalog.auto.ru
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Слушай колегите!!!Само производителят го знае,ама винаги го посочва!
А за това,че си се сетил за един от най-важните параметри на двигателя...моите поздравления ..аз съм учуден колко малко хора се интересуват от тези толкова важни технически данни които определят начина на каране на колата ........Аз лично преди да избера автомобил се интерсувам точно от масималния въртящ момент,а не толкова от мощността....
А за това,че си се сетил за един от най-важните параметри на двигателя...моите поздравления ..аз съм учуден колко малко хора се интересуват от тези толкова важни технически данни които определят начина на каране на колата ........Аз лично преди да избера автомобил се интерсувам точно от масималния въртящ момент,а не толкова от мощността....
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
radotom написа:joker написа:Аз лично преди да избера автомобил се интерсувам точно от масималния въртящ момент,а не толкова от мощността....
В "ОФФ-Роуд" форума подписа на един от участниците е:
"Конските сили продават автомобила!
Въртящия момент печели състезанията!!!"
Умно, нали?!
МнОООООго точно!!!!!Ще запомня тази сентенция и ще я цитирам редовно!!!!!

-
- Мнения: 245
- Регистриран на: Съб 20 яну 2007 2:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
joker написа:Слушай колегите!!!Само производителят го знае,ама винаги го посочва!
А за това,че си се сетил за един от най-важните параметри на двигателя...моите поздравления ..аз съм учуден колко малко хора се интересуват от тези толкова важни технически данни които определят начина на каране на колата ........Аз лично преди да избера автомобил се интерсувам точно от масималния въртящ момент,а не толкова от мощността....
как според теб трябва да се кара колата при макс.въртящ момент 3800 оборота???...имам предвид,горе долу на колко оборота е най добре за двигателя да сменяш предавките???
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
kokovas написа:joker написа:Слушай колегите!!!Само производителят го знае,ама винаги го посочва!
А за това,че си се сетил за един от най-важните параметри на двигателя...моите поздравления ..аз съм учуден колко малко хора се интересуват от тези толкова важни технически данни които определят начина на каране на колата ........Аз лично преди да избера автомобил се интерсувам точно от масималния въртящ момент,а не толкова от мощността....
как според теб трябва да се кара колата при макс.въртящ момент 3800 оборота???...имам предвид,горе долу на колко оборота е най добре за двигателя да сменяш предавките???
Ами ако си състезател винаги над тези обороти и близко до максималната мощност,а хора като нас дето гледат хем колата да върви,хем да не гори много ,хем да пазим двигателя...около тези обороти.....затова считам,че оборотомера е мнвого по-важен прибор от скоростомера......
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: Съб 20 яну 2007 2:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
joker написа:kokovas написа:joker написа:Слушай колегите!!!Само производителят го знае,ама винаги го посочва!
А за това,че си се сетил за един от най-важните параметри на двигателя...моите поздравления ..аз съм учуден колко малко хора се интересуват от тези толкова важни технически данни които определят начина на каране на колата ........Аз лично преди да избера автомобил се интерсувам точно от масималния въртящ момент,а не толкова от мощността....
как според теб трябва да се кара колата при макс.въртящ момент 3800 оборота???...имам предвид,горе долу на колко оборота е най добре за двигателя да сменяш предавките???
Ами ако си състезател винаги над тези обороти и близко до максималната мощност,а хора като нас дето гледат хем колата да върви,хем да не гори много ,хем да пазим двигателя...около тези обороти.....затова считам,че оборотомера е мнвого по-важен прибор от скоростомера......
добре де....аз карам кола с макс-въртяш момент на 3200 оборота.....но съдейки по звука на двигателя,сменям предавките м-у 2200-3000 оборота......ако ги сменям на 3200 ,това не си ли е почти изрязване на колата?????
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Не е изрязване ако не ги сменяш като започне да бие прекъсвача
Иначе идеята е следната - въртящия момент се изразява като крива в координатна система въртящ момент/обороти и там се вижда че при някакви обороти върт. момент започва да нараства доста по-стремително и достига при друга стойност своя максимум след което започва постепенно да намалява с увеличаване на оборотите (независимо че мощността се увеличава ако сравниш при тези обороти нейната крива).Та идеята да го знаеш е следната - при смяна на скорост на обороти около стойността на максималния въртящ момент предавателните числа на скоростите са така изчислени че на следващата скорост попадаш точно в началото на рязкото покачване на кривата на въртящия момент и това е много полезно и за вървежа и за разхода и за износването на двигателя.
Един принципен пример за да ме разбереш малко по-точно :
да кажем че колата развива макс. въртящ момент при 3600 оборота а започва да расте рязко от 2500 примерно (съвсем примерни са тези данни).Тогава когато конструкторите смятат скоростите се смята така че при достигане на 2-ра (първа винаги се прави по-мощна и при 1-ва/2-ра не се спазва този принцип) на тези 3600 оборота ако забиеш 3-та да се върнеш около 2500-2600 за да си в началото на рязкото покачване на върт.момент.След това при достигане на 3600 на 3-та биеш 4-та и си пак там някъде около 2400-2700 оборота .При 5-та принципа е икономия на гориво и там разликата в оборотите зависи пряко от купето на колата и мощността на двигателя и максималните му обороти и макс. желана скорост от този автомобил (за да може като настъпиш да ускорява а не да се мъчи зверски и все пак да е икономична).

Иначе идеята е следната - въртящия момент се изразява като крива в координатна система въртящ момент/обороти и там се вижда че при някакви обороти върт. момент започва да нараства доста по-стремително и достига при друга стойност своя максимум след което започва постепенно да намалява с увеличаване на оборотите (независимо че мощността се увеличава ако сравниш при тези обороти нейната крива).Та идеята да го знаеш е следната - при смяна на скорост на обороти около стойността на максималния въртящ момент предавателните числа на скоростите са така изчислени че на следващата скорост попадаш точно в началото на рязкото покачване на кривата на въртящия момент и това е много полезно и за вървежа и за разхода и за износването на двигателя.
Един принципен пример за да ме разбереш малко по-точно :
да кажем че колата развива макс. въртящ момент при 3600 оборота а започва да расте рязко от 2500 примерно (съвсем примерни са тези данни).Тогава когато конструкторите смятат скоростите се смята така че при достигане на 2-ра (първа винаги се прави по-мощна и при 1-ва/2-ра не се спазва този принцип) на тези 3600 оборота ако забиеш 3-та да се върнеш около 2500-2600 за да си в началото на рязкото покачване на върт.момент.След това при достигане на 3600 на 3-та биеш 4-та и си пак там някъде около 2400-2700 оборота .При 5-та принципа е икономия на гориво и там разликата в оборотите зависи пряко от купето на колата и мощността на двигателя и максималните му обороти и макс. желана скорост от този автомобил (за да може като настъпиш да ускорява а не да се мъчи зверски и все пак да е икономична).
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: Съб 20 яну 2007 2:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
zfa159 написа:Не е изрязване ако не ги сменяш като започне да бие прекъсвача![]()
Иначе идеята е следната - въртящия момент се изразява като крива в координатна система въртящ момент/обороти и там се вижда че при някакви обороти върт. момент започва да нараства доста по-стремително и достига при друга стойност своя максимум след което започва постепенно да намалява с увеличаване на оборотите (независимо че мощността се увеличава ако сравниш при тези обороти нейната крива).Та идеята да го знаеш е следната - при смяна на скорост на обороти около стойността на максималния въртящ момент предавателните числа на скоростите са така изчислени че на следващата скорост попадаш точно в началото на рязкото покачване на кривата на въртящия момент и това е много полезно и за вървежа и за разхода и за износването на двигателя.
Един принципен пример за да ме разбереш малко по-точно :
да кажем че колата развива макс. въртящ момент при 3600 оборота а започва да расте рязко от 2500 примерно (съвсем примерни са тези данни).Тогава когато конструкторите смятат скоростите се смята така че при достигане на 2-ра (първа винаги се прави по-мощна и при 1-ва/2-ра не се спазва този принцип) на тези 3600 оборота ако забиеш 3-та да се върнеш около 2500-2600 за да си в началото на рязкото покачване на върт.момент.След това при достигане на 3600 на 3-та биеш 4-та и си пак там някъде около 2400-2700 оборота .При 5-та принципа е икономия на гориво и там разликата в оборотите зависи пряко от купето на колата и мощността на двигателя и максималните му обороти и макс. желана скорост от този автомобил (за да може като настъпиш да ускорява а не да се мъчи зверски и все пак да е икономична).
благодаря!!!..много добре те разбирам.....логично е при такова каране двигателя да се чувства най-добре от страна на износване....а и за смяната м-у 1-ва и 2-ра си много прав(усеща се)....но дали такова каране,както казваш, ще е най-добре и от гледна точка на икономията?????...нищо не ми пречи да го проверя и сам де...
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
zfa159 написа:Не е изрязване ако не ги сменяш като започне да бие прекъсвача![]()
Иначе идеята е следната - въртящия момент се изразява като крива в координатна система въртящ момент/обороти и там се вижда че при някакви обороти върт. момент започва да нараства доста по-стремително и достига при друга стойност своя максимум след което започва постепенно да намалява с увеличаване на оборотите (независимо че мощността се увеличава ако сравниш при тези обороти нейната крива).Та идеята да го знаеш е следната - при смяна на скорост на обороти около стойността на максималния въртящ момент предавателните числа на скоростите са така изчислени че на следващата скорост попадаш точно в началото на рязкото покачване на кривата на въртящия момент и това е много полезно и за вървежа и за разхода и за износването на двигателя.
Един принципен пример за да ме разбереш малко по-точно :
да кажем че колата развива макс. въртящ момент при 3600 оборота а започва да расте рязко от 2500 примерно (съвсем примерни са тези данни).Тогава когато конструкторите смятат скоростите се смята така че при достигане на 2-ра (първа винаги се прави по-мощна и при 1-ва/2-ра не се спазва този принцип) на тези 3600 оборота ако забиеш 3-та да се върнеш около 2500-2600 за да си в началото на рязкото покачване на върт.момент.След това при достигане на 3600 на 3-та биеш 4-та и си пак там някъде около 2400-2700 оборота .При 5-та принципа е икономия на гориво и там разликата в оборотите зависи пряко от купето на колата и мощността на двигателя и максималните му обороти и макс. желана скорост от този автомобил (за да може като настъпиш да ускорява а не да се мъчи зверски и все пак да е икономична).
изключително полезно и точно.....благодаря на колегата за изчерпателно и кратко обяснение...е това се казва да си наясно с нещата!!!Поздравления...... и е хубаво повече колеги,които държат на колите си да го прочетат!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта