Питане - Максимален Въртящ Момент

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Stambetu
Мнения: 131
Регистриран на: Вто 13 фев 2007 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Поморие

Питане - Максимален Въртящ Момент

Мнениеот Stambetu » Съб 12 май 2007 10:57


Здравейте аз пак Ще си задам Въпросчето че ме хвана дерт:).Можете ли да ми кажете как да си изчисля на колко Оборота двигателя ми развива Максимален Въртящ Момент.четох в предни Теми има за Максимален Въртящ момент но Нищо не Можах да разбера:( Благодаря Ви !!!




Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Питане - Максимален Въртящ Момент

Мнениеот NovobranecGT » Съб 12 май 2007 11:10


Stambetu написа:Здравейте аз пак Ще си задам Въпросчето че ме хвана дерт:).Можете ли да ми кажете как да си изчисля на колко Оборота двигателя ми развива Максимален Въртящ Момент.четох в предни Теми има за Максимален Въртящ момент но Нищо не Можах да разбера:( Благодаря Ви !!!

Не можеш да си го изчислиш :D Иначе двигателят ти прави максимален въртящ момент от 145Нм при 3800 оборота :wink:
П.П.За справка:http://www.doppel-wobber.de


Потребителски аватар
Grizzlito
Мнения: 732
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:11
Автомобил: Volkswagen T5 4motion
Двигател: AXE 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Grizzlito » Съб 12 май 2007 11:16


също за справка за всякакави технически данни сигурно го знаете де но все пак www.catalog.auto.ru


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Съб 12 май 2007 14:37


Слушай колегите!!!Само производителят го знае,ама винаги го посочва!
А за това,че си се сетил за един от най-важните параметри на двигателя...моите поздравления ..аз съм учуден колко малко хора се интересуват от тези толкова важни технически данни които определят начина на каране на колата ........Аз лично преди да избера автомобил се интерсувам точно от масималния въртящ момент,а не толкова от мощността....


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 12 май 2007 14:42


joker написа:Аз лично преди да избера автомобил се интерсувам точно от масималния въртящ момент,а не толкова от мощността....

В "ОФФ-Роуд" форума подписа на един от участниците е:
"Конските сили продават автомобила!
Въртящия момент печели състезанията!!!"
Умно, нали?! ;)


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Съб 12 май 2007 14:44


radotom написа:
joker написа:Аз лично преди да избера автомобил се интерсувам точно от масималния въртящ момент,а не толкова от мощността....

В "ОФФ-Роуд" форума подписа на един от участниците е:
"Конските сили продават автомобила!
Въртящия момент печели състезанията!!!"
Умно, нали?! ;)

МнОООООго точно!!!!!Ще запомня тази сентенция и ще я цитирам редовно!!!!! :idea:


kokovas
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 2:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kokovas » Съб 12 май 2007 18:04


joker написа:Слушай колегите!!!Само производителят го знае,ама винаги го посочва!
А за това,че си се сетил за един от най-важните параметри на двигателя...моите поздравления ..аз съм учуден колко малко хора се интересуват от тези толкова важни технически данни които определят начина на каране на колата ........Аз лично преди да избера автомобил се интерсувам точно от масималния въртящ момент,а не толкова от мощността....

как според теб трябва да се кара колата при макс.въртящ момент 3800 оборота???...имам предвид,горе долу на колко оборота е най добре за двигателя да сменяш предавките???


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Съб 12 май 2007 18:07


kokovas написа:
joker написа:Слушай колегите!!!Само производителят го знае,ама винаги го посочва!
А за това,че си се сетил за един от най-важните параметри на двигателя...моите поздравления ..аз съм учуден колко малко хора се интересуват от тези толкова важни технически данни които определят начина на каране на колата ........Аз лично преди да избера автомобил се интерсувам точно от масималния въртящ момент,а не толкова от мощността....

как според теб трябва да се кара колата при макс.въртящ момент 3800 оборота???...имам предвид,горе долу на колко оборота е най добре за двигателя да сменяш предавките???

Ами ако си състезател винаги над тези обороти и близко до максималната мощност,а хора като нас дето гледат хем колата да върви,хем да не гори много ,хем да пазим двигателя...около тези обороти.....затова считам,че оборотомера е мнвого по-важен прибор от скоростомера......


Потребителски аватар
Grizzlito
Мнения: 732
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:11
Автомобил: Volkswagen T5 4motion
Двигател: AXE 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Grizzlito » Съб 12 май 2007 21:41


и аз съм съм съгласен и за въртящия момент и за това че оборотомера е мн важен и от скоростомера и от разходомера ако има особено ако си знаеш данните на мотора


kokovas
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 2:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kokovas » Нед 13 май 2007 0:58


joker написа:
kokovas написа:
joker написа:Слушай колегите!!!Само производителят го знае,ама винаги го посочва!
А за това,че си се сетил за един от най-важните параметри на двигателя...моите поздравления ..аз съм учуден колко малко хора се интересуват от тези толкова важни технически данни които определят начина на каране на колата ........Аз лично преди да избера автомобил се интерсувам точно от масималния въртящ момент,а не толкова от мощността....

как според теб трябва да се кара колата при макс.въртящ момент 3800 оборота???...имам предвид,горе долу на колко оборота е най добре за двигателя да сменяш предавките???

Ами ако си състезател винаги над тези обороти и близко до максималната мощност,а хора като нас дето гледат хем колата да върви,хем да не гори много ,хем да пазим двигателя...около тези обороти.....затова считам,че оборотомера е мнвого по-важен прибор от скоростомера......

добре де....аз карам кола с макс-въртяш момент на 3200 оборота.....но съдейки по звука на двигателя,сменям предавките м-у 2200-3000 оборота......ако ги сменям на 3200 ,това не си ли е почти изрязване на колата?????


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 13 май 2007 8:44


Не е изрязване ако не ги сменяш като започне да бие прекъсвача :lol:
Иначе идеята е следната - въртящия момент се изразява като крива в координатна система въртящ момент/обороти и там се вижда че при някакви обороти върт. момент започва да нараства доста по-стремително и достига при друга стойност своя максимум след което започва постепенно да намалява с увеличаване на оборотите (независимо че мощността се увеличава ако сравниш при тези обороти нейната крива).Та идеята да го знаеш е следната - при смяна на скорост на обороти около стойността на максималния въртящ момент предавателните числа на скоростите са така изчислени че на следващата скорост попадаш точно в началото на рязкото покачване на кривата на въртящия момент и това е много полезно и за вървежа и за разхода и за износването на двигателя.
Един принципен пример за да ме разбереш малко по-точно :
да кажем че колата развива макс. въртящ момент при 3600 оборота а започва да расте рязко от 2500 примерно (съвсем примерни са тези данни).Тогава когато конструкторите смятат скоростите се смята така че при достигане на 2-ра (първа винаги се прави по-мощна и при 1-ва/2-ра не се спазва този принцип) на тези 3600 оборота ако забиеш 3-та да се върнеш около 2500-2600 за да си в началото на рязкото покачване на върт.момент.След това при достигане на 3600 на 3-та биеш 4-та и си пак там някъде около 2400-2700 оборота .При 5-та принципа е икономия на гориво и там разликата в оборотите зависи пряко от купето на колата и мощността на двигателя и максималните му обороти и макс. желана скорост от този автомобил (за да може като настъпиш да ускорява а не да се мъчи зверски и все пак да е икономична).


kokovas
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 2:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kokovas » Нед 13 май 2007 11:07


zfa159 написа:Не е изрязване ако не ги сменяш като започне да бие прекъсвача :lol:
Иначе идеята е следната - въртящия момент се изразява като крива в координатна система въртящ момент/обороти и там се вижда че при някакви обороти върт. момент започва да нараства доста по-стремително и достига при друга стойност своя максимум след което започва постепенно да намалява с увеличаване на оборотите (независимо че мощността се увеличава ако сравниш при тези обороти нейната крива).Та идеята да го знаеш е следната - при смяна на скорост на обороти около стойността на максималния въртящ момент предавателните числа на скоростите са така изчислени че на следващата скорост попадаш точно в началото на рязкото покачване на кривата на въртящия момент и това е много полезно и за вървежа и за разхода и за износването на двигателя.
Един принципен пример за да ме разбереш малко по-точно :
да кажем че колата развива макс. въртящ момент при 3600 оборота а започва да расте рязко от 2500 примерно (съвсем примерни са тези данни).Тогава когато конструкторите смятат скоростите се смята така че при достигане на 2-ра (първа винаги се прави по-мощна и при 1-ва/2-ра не се спазва този принцип) на тези 3600 оборота ако забиеш 3-та да се върнеш около 2500-2600 за да си в началото на рязкото покачване на върт.момент.След това при достигане на 3600 на 3-та биеш 4-та и си пак там някъде около 2400-2700 оборота .При 5-та принципа е икономия на гориво и там разликата в оборотите зависи пряко от купето на колата и мощността на двигателя и максималните му обороти и макс. желана скорост от този автомобил (за да може като настъпиш да ускорява а не да се мъчи зверски и все пак да е икономична).

благодаря!!!..много добре те разбирам.....логично е при такова каране двигателя да се чувства най-добре от страна на износване....а и за смяната м-у 1-ва и 2-ра си много прав(усеща се)....но дали такова каране,както казваш, ще е най-добре и от гледна точка на икономията?????...нищо не ми пречи да го проверя и сам де...


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пон 14 май 2007 13:01


zfa159 написа:Не е изрязване ако не ги сменяш като започне да бие прекъсвача :lol:
Иначе идеята е следната - въртящия момент се изразява като крива в координатна система въртящ момент/обороти и там се вижда че при някакви обороти върт. момент започва да нараства доста по-стремително и достига при друга стойност своя максимум след което започва постепенно да намалява с увеличаване на оборотите (независимо че мощността се увеличава ако сравниш при тези обороти нейната крива).Та идеята да го знаеш е следната - при смяна на скорост на обороти около стойността на максималния въртящ момент предавателните числа на скоростите са така изчислени че на следващата скорост попадаш точно в началото на рязкото покачване на кривата на въртящия момент и това е много полезно и за вървежа и за разхода и за износването на двигателя.
Един принципен пример за да ме разбереш малко по-точно :
да кажем че колата развива макс. въртящ момент при 3600 оборота а започва да расте рязко от 2500 примерно (съвсем примерни са тези данни).Тогава когато конструкторите смятат скоростите се смята така че при достигане на 2-ра (първа винаги се прави по-мощна и при 1-ва/2-ра не се спазва този принцип) на тези 3600 оборота ако забиеш 3-та да се върнеш около 2500-2600 за да си в началото на рязкото покачване на върт.момент.След това при достигане на 3600 на 3-та биеш 4-та и си пак там някъде около 2400-2700 оборота .При 5-та принципа е икономия на гориво и там разликата в оборотите зависи пряко от купето на колата и мощността на двигателя и максималните му обороти и макс. желана скорост от този автомобил (за да може като настъпиш да ускорява а не да се мъчи зверски и все пак да е икономична).

изключително полезно и точно.....благодаря на колегата за изчерпателно и кратко обяснение...е това се казва да си наясно с нещата!!!Поздравления...... и е хубаво повече колеги,които държат на колите си да го прочетат!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта