[РЕШЕНО] Golf 4 2.8 BDE 204 hp. 02 г. - Трудно палене след престой

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

[РЕШЕНО] Golf 4 2.8 BDE 204 hp. 02 г. - Трудно палене след престой

Мнениеот Darkbound » Съб 17 юни 2017 19:02


Здравейте колеги, имам огромен проблем, на който след доста доста търсене и проби все още не мога да намеря решение.
Проблемът е, че когато колата престои 30+ мин загасена (или първо палене) пали много трудно... Прикачвам видео на това трудно палене, не се чува много добре, но гледайте оборотомера, там се вижда.
Правихме основен ремонт на двигателя преди да се появи този проблем.
Когато пали трудно ако я загася и я запаля отново (примерно в рамките на 1 минута) второто палене е перфектно. Не го прави винаги, но да кажем, че го прави в 95% от случаите.
Това което проверихме до момента:
- Инжекторите, наред са и не пикаят (поне ние не успяхме да ги накараме да пишкат, нито с нашите тестове нито докато си бяха на рейла на колата)
- Налягането на помпата си е в нормите, след 30 мин престои пада доста (1.5 бар), но пък в момента в който отворя вратата или дам на контакт си го вдига на 3 бара и го изключвам като проблем (въпреки това, сложихме клапан който да не позволява да се връща горивото назад, да не губи налягане, пак никакъв ефект)
- Смених температурния датчик който е до термостата, въпреки, че изглеждаше здрав и не е имало грешка за него, не съм и забелязал признаци за това да е заминал, но все пак го смених
- Пробвал съм и да въртя на контакт няколко пъти докато спра да чувам помпата, пак никакъв ефект
Единственото което имам като грешки е нагревателите на двете задни сонди, но те и преди ремонта си излизаха... а в движение не усещам никакви проблеми и според мен си върви нормално.

Колата е Голф 4 VR6 24v 2.8 204hp 2002г. код на двигателя BDE.

https://www.youtube.com/watch?v=Y5ruu9036BM

EDIT: Проблемът е решен, беше от Инжекторите. Не знам какво им е станало на ултразвука, пред мен не успях да ги накарам да пикаят или да покажат някакъв друг признак за проблем (един колега с същият проблем, дори на стенд си ги занесе и на стенда също бяха ок, ама и при него същият проблем, чакаме да ги смени да видим дали и при него ще е такова), само на челна стойка не съм им застанал, но ги смених и се оправиха нещата.

Последна промяна от Darkbound на Чет 13 юли 2017 14:43, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: VR6 BDE Трудно палене след престой

Мнениеот tdi fen » Съб 17 юни 2017 20:23


с газ ли беше ? да не се омазват тримовете


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: VR6 BDE Трудно палене след престой

Мнениеот Darkbound » Съб 17 юни 2017 21:10


С газ е, но от както съм направил ремонта, все още не съм карал на газ, вече съм навъртял около 900 км, сменил съм си първото масло, сложил съм вече хубаво, газ само 1-2 пъти пробвах да я пусна ама нещо не върви, май иска настройка и не съм се занимавал повече с газта. Единственото друго което се сещам в момента е, че датчика за температурата на рейката на газовото, онова малкото гадното дето се навива на рейката, в момента го няма и му стоят разкачени кабелите.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: VR6 BDE Трудно палене след престой

Мнениеот Bai Sando » Съб 17 юни 2017 21:28


Сигурен ли си,че не вкарва газ през вакуума на ипарителя?
Спри за всеки случай газта от бутилката.
Ако случайно пък си с фобос,то те имат бъг със 6 цилиндровите компютри.Точно когато трябва да запалиш,отварят за секунда и 6-те дюзи и вкарват газ в колекторите и давят мотора яко.
Аз поне до тук мога да помогна :smile


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13380
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: VR6 BDE Трудно палене след престой

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 17 юни 2017 21:52


Точно за това мислех и аз.
Да вкарва газ, може и сцепена мембрана да има.


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: VR6 BDE Трудно палене след престой

Мнениеот Darkbound » Съб 17 юни 2017 22:04


Да и аз се замислих сега като стана въпрос за газовото, единственото което правихме там, е че сменихме филтъра на изпарителя и маркучите за антифриза.... утре ще пробвам да го спра от кранчето. Не е фобос а Мегаджет. Изпарителя така или иначе е слаб и искам да го сменям, дано да излезе от това...

Даже не знаех, че изпарителя има вакууми по него, т.е. това което е възможно да се получава е през тия вакууми да пълни колектора с газ така ли ?


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: VR6 BDE Трудно палене след престой

Мнениеот Bai Sando » Съб 17 юни 2017 22:12


Е баш де,мегаджет е на фобос производство.Откачи му буксите на газовата рейка да не отваря инжекторите. :wink
Но пробвай и през вакуума да няма изпускане на газ.


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: VR6 BDE Трудно палене след престой

Мнениеот Darkbound » Съб 17 юни 2017 22:20


Ще пробвам утре, но сякаш залагам на вакуумите.. преди ремонта го нямах този проблем, ако е бъг в софтуера предполагам, че винаги трябва да го прави. Ама и ремонта се проточи дълго, 2 месеца колата не беше палена, т.е. и газовата система не е била ползвана... ще видим утре какво ще стане, благодаря!


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: VR6 BDE Трудно палене след престой

Мнениеот Bai Sando » Съб 17 юни 2017 22:25


На много 6 цилиндрови съм виждал точно такъв проблем.При подаване на контакт,компа се шашка и пуска напрежение и на 6-те дюзи.От там те вкарват за около секунда газ в колекторите и става мазало.Иначе си работи после нормално дори и на газ. Говорим само за фобос и марките които произвежда :biggrin


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: VR6 BDE Трудно палене след престой

Мнениеот Darkbound » Съб 17 юни 2017 23:47


Не издържах и излязох да пробвам, спрях газта отзад (поне мисля, че я спрях, едно малко кранче имаше което се въртеше на ръка, малко трудно ама го завъртях) и разкачих буксите на рейките, поразкарах я 4-5 км, оставих я 40-50 мин и сега я припалих, пак запали трудно...


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: VR6 BDE Трудно палене след престой

Мнениеот Bai Sando » Нед 18 юни 2017 13:31


Ако смуче от вакуума,трябва да няма газ по тръбата от бутилката до изпарителя.Пробвай да му отвъртиш гайката и да излезне газта,едвам тогава можеш да елиминираш газовата като източник на проблема :wink
Ако не е от нея,то проблема става труден за решаване :neutral


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: VR6 BDE Трудно палене след престой

Мнениеот Darkbound » Нед 18 юни 2017 13:48


Дори и да е имало, днес карах малко извънградско - 100тина км, смятам, че ще се е изпразнило до сега... днес сутринта запали добре, но после 2-3 пъти след престой пак си направи номерата.. в момента пробвам да изкарвам бушона на бенз помпа, препалвам няколко пъти да изпразня рейла и сега отивам да пробвам да запаля да видя... инжекторите уж ги пробвахме ама знам ли, може метода ни да не може да ни покаже проблем с инжекторите... пробвахме ги по метод като този - https://www.youtube.com/watch?v=rUUgR94drxg и всичките си пръскаха добре, не видяхме и някой да протича..

За коя гайка точно говориш, не ми е позната много газовата система, още не съм стигнал до нея от тия ремонти :D на самият изпарител ли е ?

П.С. Запали нормално сега, мина поне час от последното припалване, включих помпата, дадох 2 пъти на контакт да си вдигне налягането и после запали перфектно, газта също ми е спряна отзад от бутилката (но до преди да направя това с помпата палеше трудно дори с изкл газ), ще пробвам още 3-4 пъти да видим дали винаги ще се получи или ще е единичен случай... В случай, че всеки път пали нормално след като изпразня рейла и изкл помпата, инжекторите ли остава да са проблема и просто да не сме успели да видим от метода който сме ползвали?

П.С. Пробвах още веднъж това с помпата и пак запали, оставих я пак да пробвам 3ти път.


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: VR6 BDE Трудно палене след престой

Мнениеот KBK » Нед 18 юни 2017 15:26


Колега задължително провери дебита на помпата трябва да е 80л/ч. Преди доста време имах проблем подобен на твоя и св оказа че помпата прави налягане но нямаше дебит и палеше много трудно. От както смених помпата всичко е ок.


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: VR6 BDE Трудно палене след престой

Мнениеот Darkbound » Нед 18 юни 2017 15:34


Колега, в момента както писах по-горе, вадя бушона на помпата, припалвам колата 4-5 пъти да изпразня инжекторите и рейла, оставям я и след 1 час си пали от раз, вече 2 пъти се получи, ще пробвам още няколко. Мисля че ако имаше проблем с дебита в този случай пак щеше да го прави този проблем нали? Ако по този начин успея още няколко пъти да я запаля от раз според мен инжекторите пишкат и пускат бенз като постоят и се дави, и поради някаква причина не сме успели да го видим...


Потребителски аватар
4i4o-dido
Мнения: 827
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
Автомобил: POLO 1.6 6N
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: VR6 BDE Трудно палене след престой

Мнениеот 4i4o-dido » Нед 18 юни 2017 15:57


Такъв проблем имах с Нисан Микра. След смяната на рейката с инжекторите се оправи.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 113 госта