Колеги,
Опитах се да намеря нещо подобно по форума - не успях. Ако някой намери - помагайте.
Проблемът е следния - както си работеше и си палеше колата без никакви проблеми - изведнъж спря да пали.....
С много(като количество :) ) умни глави се консултирах, пробвах, тествах - искра нямаше .......
Стигнахме до извода че е хол сензорът е сдал багажа ........ смених го с нов - ефект нула - пак не пали.
Най-накрая ..... ножът упря до кокала - и колата се озова на майстор.
При майстора колата беше 3 седмици - след което той ми каза че едната пътека на компютъра (Digifant II) е изгоряла и че трябва друг компютър....
Намери той друг компютър - на 100% всички цифри да съвпадат като на моя, сменил го е и ............. ми се обади да каже, че се предава.....
Колата сега поне пали, НО ........ държи високи обороти, играят оборотите и като се кара колата при подаване на газ колата придърпва - или не й стига горивото, или много й идва - нещо такова.
Въпросите ми са:
1. има ли някой представа от какво може да е изгорял компа и дали няма да замине и здравия?
2. Ако изгорелия комп е последствие на лоша маса някъде при двигателя - къде трябва да са тези маси?
3. Трябва ли новия комп да се "учи" - програмира или каквото там и да е?
4. Ако запоя прегорялата пътека и пробвам със стария комп - дали може да прецакам нещо?
Май много станаха въпросите ......... :)
Благодаря предварително на всички отзовали се.
Golf 2 1.8 GTI 8v - изгорял компютър, с друг прекъсва
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Golf 2 1.8 GTI 8v - изгорял компютър, с друг прекъсва
Колега, относно масите: viewtopic.php?p=3422012#p3422012
Да, от лоша връзка на основна маса към купе/мотор може да замине ЕКУ блока.
Извинявам се за непълния отговор.
Да, от лоша връзка на основна маса към купе/мотор може да замине ЕКУ блока.
Извинявам се за непълния отговор.

-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Пон 18 мар 2019 21:43
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 2 1.8 GTI 8v - изгорял компютър, с друг прекъсва
Трябва новият ЕКУ да се обучи,иначе няма да запали.
- V_i_T
- Мнения: 316
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 9:02
- Автомобил: Golf 2 GTI
- Двигател: PB 1.8i 112 hp 1991
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf 2 1.8 GTI 8v - изгорял компютър, с друг прекъсва
nikola0225 написа:Трябва новият ЕКУ да се обучи,иначе няма да запали.
Имаш ли инфо как се учи новия комп?
Знам че на новите коли се учат, а това все пак е Г2...
- S.Stefanov
- Мнения: 138
- Регистриран на: Чет 05 сеп 2013 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 2 1.8 GTI 8v - изгорял компютър, с друг прекъсва
Моя съвет от личен опит вече 2 пъти. Компютър гори много трудно трябва бая дебело да даде на късо, сега почни едно по едно огледай всички букси на дебитомера, на датчик за Т, на компютъра не изклювам и дебитомера, но едвали. Колега тука от форума преди години бая време и се чуди и се оказа един измъкнат кабел на дебитомера няма нужда да споменавам за запалителна система и центровка и налягане на гориво в рейката и т.н. Успех!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19707
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf 2 1.8 GTI 8v - изгорял компютър, с друг прекъсва
Начина да обучи Дигифант2 е да го дадеш на някое детенце да го носи с него в училище
Провери много старателно минусовия кабел. Включително за корозия вътре в кабелните обувки. При мен беше кородирал точно там кабела и при по-качествено дръпване просто се измъкна!
Почисти хубаво обувките с шкурка до метален блясък. Пак с шкурка почисти двете гайки и шайбите, с които се стягат обувките.
Почисти и шпилката на стартера, за която се хваща масата на мотора, като внимаваш, разбира се, да не 'почистиш' и резбата
Желателно е всички контактни повърхности да се мазнат тъничко с медна грес (има на Вюрт, а и не само)
Останалите ти проблеми предполагам ще се решат с прилична настройка на запалването.
В момента си с много голямо предварение.
Върни делкото с 1мм ъглово отместване обратно на часовниковата стрелка за начало.
Качествена настройка става със стробоскоп - загряваш колата до работна температура, поддържаш 2 000 оборота и разкачаш температурния датчик, за да влезе в сервизен режим.
Махаш тапата на камбаната на скоростната кутия - на маховика има 2 отметки - 0* и -6* преди ГМТ.
Фабрично трябва да се зададе да е на -6*.
Според мен това е малко - 2Е-то го карах на -10*, дори и повече, но това задължително изисква 98 октаново гориво, иначе има опасност от детонации. препоръчвам 8-9* преди ГМТ.
Закачаш температурния датчик, гасиш, палиш и си ти!
Имай предвид, че без да вкараш колата в сервизен режим с откачане на темпертурния е безсмислено да се мъчи някой да прави центровки. Тогава компа си мърда изпреварването по негово усмотрение и на практика влошаваш, а не подобряваш нещата. Повечето майстори това не го знаят.

Провери много старателно минусовия кабел. Включително за корозия вътре в кабелните обувки. При мен беше кородирал точно там кабела и при по-качествено дръпване просто се измъкна!
Почисти хубаво обувките с шкурка до метален блясък. Пак с шкурка почисти двете гайки и шайбите, с които се стягат обувките.
Почисти и шпилката на стартера, за която се хваща масата на мотора, като внимаваш, разбира се, да не 'почистиш' и резбата

Желателно е всички контактни повърхности да се мазнат тъничко с медна грес (има на Вюрт, а и не само)
Останалите ти проблеми предполагам ще се решат с прилична настройка на запалването.
В момента си с много голямо предварение.
Върни делкото с 1мм ъглово отместване обратно на часовниковата стрелка за начало.
Качествена настройка става със стробоскоп - загряваш колата до работна температура, поддържаш 2 000 оборота и разкачаш температурния датчик, за да влезе в сервизен режим.
Махаш тапата на камбаната на скоростната кутия - на маховика има 2 отметки - 0* и -6* преди ГМТ.
Фабрично трябва да се зададе да е на -6*.
Според мен това е малко - 2Е-то го карах на -10*, дори и повече, но това задължително изисква 98 октаново гориво, иначе има опасност от детонации. препоръчвам 8-9* преди ГМТ.
Закачаш температурния датчик, гасиш, палиш и си ти!
Имай предвид, че без да вкараш колата в сервизен режим с откачане на темпертурния е безсмислено да се мъчи някой да прави центровки. Тогава компа си мърда изпреварването по негово усмотрение и на практика влошаваш, а не подобряваш нещата. Повечето майстори това не го знаят.
- V_i_T
- Мнения: 316
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 9:02
- Автомобил: Golf 2 GTI
- Двигател: PB 1.8i 112 hp 1991
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf 2 1.8 GTI 8v - изгорял компютър, с друг прекъсва
Благодря много за отговора, колега - всички кабели са оправени, зашкурени, смазани, презапоени(където имах съмнения, че са кофти) ....
Само, не ми стана ясно за тези 0 и -6
Махах тапата, проверявах центровката, но ............ не видях 0 и -6 - има само една дебела резка за нагласяне ... виж снимките.
А за разкачения датчик -
За синия ли става въпрос или за черния?
Само, не ми стана ясно за тези 0 и -6
radotom написа:Махаш тапата на камбаната на скоростната кутия - на маховика има 2 отметки - 0* и -6* преди ГМТ.
Махах тапата, проверявах центровката, но ............ не видях 0 и -6 - има само една дебела резка за нагласяне ... виж снимките.
А за разкачения датчик -
radotom написа:Имай предвид, че без да вкараш колата в сервизен режим с откачане на темпертурния е безсмислено да се мъчи някой да прави центровки.
За синия ли става въпрос или за черния?
- S.Stefanov
- Мнения: 138
- Регистриран на: Чет 05 сеп 2013 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 2 1.8 GTI 8v - изгорял компютър, с друг прекъсва
Надявам се това да ти помогне. 

- Прикачени файлове
-
- Mk1-2-3_dist-timing-2.jpg (41.35 KиБ) Видяна 2070 пъти
-
- MK1-2-3_FLYWHEEL-MARK.jpg (34.52 KиБ) Видяна 2070 пъти
- V_i_T
- Мнения: 316
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 9:02
- Автомобил: Golf 2 GTI
- Двигател: PB 1.8i 112 hp 1991
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf 2 1.8 GTI 8v - изгорял компютър, с друг прекъсва
S.Stefanov написа:Надявам се това да ти помогне.
Супер си Стефанов!!! Благодаря!
Ще пробвам довечера - дано това да е проблемът .........
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19707
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf 2 1.8 GTI 8v - изгорял компютър, с друг прекъсва
Точно за тази резка говорех!
Принципно са 2. Над резките (малко се крият от желязото) има отбелязки коя каква е.
На тази на 0* има символ 0, на другата - I
В случай, че резката е само една, то тя съответства на запалването на първи цилиндър (6* ) и не е задължително да има белязка I
За датчика - става дума за синия датчик. Черния е само за уреда на таблото.

Принципно са 2. Над резките (малко се крият от желязото) има отбелязки коя каква е.
На тази на 0* има символ 0, на другата - I
В случай, че резката е само една, то тя съответства на запалването на първи цилиндър (6* ) и не е задължително да има белязка I
За датчика - става дума за синия датчик. Черния е само за уреда на таблото.
- V_i_T
- Мнения: 316
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 9:02
- Автомобил: Golf 2 GTI
- Двигател: PB 1.8i 112 hp 1991
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf 2 1.8 GTI 8v - изгорял компютър, с друг прекъсва
Поредни сменени стъпково моторче, таралежа(или както там се казва) на контакта и синия датчик - всичко е ново!
Центровката е нагодена - на ръка де - но спазвайки всички описания.
Изгорелия комп поправен, но и с него същият резултат.
Проблемът си остана.......
Моля за други идеи.
Междувременно да питам - ако докато работи двигателя се завие до дупка болтчето за регулиране на празен ход - трябва ли да угасне двигателя, или ще продължава да работи но неравномерно?
Центровката е нагодена - на ръка де - но спазвайки всички описания.
Изгорелия комп поправен, но и с него същият резултат.
Проблемът си остана.......
Моля за други идеи.
Междувременно да питам - ако докато работи двигателя се завие до дупка болтчето за регулиране на празен ход - трябва ли да угасне двигателя, или ще продължава да работи но неравномерно?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19707
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf 2 1.8 GTI 8v - изгорял компютър, с друг прекъсва
Е нали имаш клапан за празен ход, който байпасира и дросел, и болтче и все
Няма да загасне, разбира се, но може да започне да се форсира и да глъхне до претреперване на определени интервали.
След около половин минута работа така, трябва да се поокроти
Няма да загасне, разбира се, но може да започне да се форсира и да глъхне до претреперване на определени интервали.
След около половин минута работа така, трябва да се поокроти
- V_i_T
- Мнения: 316
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 9:02
- Автомобил: Golf 2 GTI
- Двигател: PB 1.8i 112 hp 1991
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf 2 1.8 GTI 8v - изгорял компютър, с друг прекъсва
Поредни промени:
- сменен горивния филтър (добре че се сетих да го погледна, понеже маркучът му беше пукнат и капеше бензин) - без резултат
- почистени дроселовите клапи - без резултат
- върнах старите свещи - на случай че проблемът може да е от тях - без резултат
- донагодено закъснението на делкото - подобри се с прекъсването на работата на двигателя, но пак го има .....
Колата се държи намного по-добре когато е студена, оборотите не играят(кове на ~850), върви - без да прекъсва.
Като загрее до 70-тина градуса - на празен ход(по светофарите например) оборотите или играят 750-1100 или задържат на 1000-1100 и прекъсва в ниските обороти при каране.
Като я настъпвам с над 2000-2300 оборота и нагоре - прекъсването исчезва.
Идеи?
- сменен горивния филтър (добре че се сетих да го погледна, понеже маркучът му беше пукнат и капеше бензин) - без резултат
- почистени дроселовите клапи - без резултат
- върнах старите свещи - на случай че проблемът може да е от тях - без резултат
- донагодено закъснението на делкото - подобри се с прекъсването на работата на двигателя, но пак го има .....
Колата се държи намного по-добре когато е студена, оборотите не играят(кове на ~850), върви - без да прекъсва.
Като загрее до 70-тина градуса - на празен ход(по светофарите например) оборотите или играят 750-1100 или задържат на 1000-1100 и прекъсва в ниските обороти при каране.
Като я настъпвам с над 2000-2300 оборота и нагоре - прекъсването исчезва.
Идеи?
- V_i_T
- Мнения: 316
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 9:02
- Автомобил: Golf 2 GTI
- Двигател: PB 1.8i 112 hp 1991
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf 2 1.8 GTI 8v - изгорял компютър, с друг прекъсва
САГАТА ПРОДЪЛЖАВА!!!!!!!!!
"Малко" продължение на историята:
След всички мъки реших да отида на друг майстор - уж много добър.
Справиха се "чудесно" - направо нямам думи! Когато отидох да си взема колата заварих следното:
- Преместен ангренаж с един зъб - бил уж изместен с 2 зъба, затова трябваше да го преправят!??! Лично го проверявах няколко пъти преди да отида там!!!
- Отворен и разбазикан дебитомер?!?!?! Бил не работил добре, трябваше да се настрой
- Нови свещи?!?!? На въпроса за какво ми са - при положение, че няма подобрения по работата на двигателя - майсторите казаха:"Еми нали трябваше да пробваме". Отговора беше:"Пробвахте - не стана - върнете ми моите свещи" казаха "Еми ....... вече няма как да ги върнем"
Идеше ми да се карам, както и да е - не съм за 20 лева - платих им само свещите и тръгнах.
При тръгването разбрах, че са е.али мамата на колата от всякъде!!!
Веднага като се прибрах - преместих ангренажа където трябва да е - колата започна МНОГО по-добре да се държи, отвреме навреме придърпването си остана.
Поръчах си стробоскоп - вчера пристигна - за 2минути и половина настройх делкото на 6 градуса - придърпването и детонациите намаляха до почти нула и сега колата е още по-добре!!
Остана последното - да си регулирам дебитомера на заводските(или близки до тях) настройки - защото оборотите на празен ход продължават да играят(ще кача видео)
Предлагайте идеи и решения ....
Ако някой може да помогне с дебитомера - колко врътки трябва да е СО винта да е развит от пълно завито положение??? Ще започна от там ....
"Малко" продължение на историята:
След всички мъки реших да отида на друг майстор - уж много добър.
Справиха се "чудесно" - направо нямам думи! Когато отидох да си взема колата заварих следното:
- Преместен ангренаж с един зъб - бил уж изместен с 2 зъба, затова трябваше да го преправят!??! Лично го проверявах няколко пъти преди да отида там!!!

- Отворен и разбазикан дебитомер?!?!?! Бил не работил добре, трябваше да се настрой



- Нови свещи?!?!? На въпроса за какво ми са - при положение, че няма подобрения по работата на двигателя - майсторите казаха:"Еми нали трябваше да пробваме". Отговора беше:"Пробвахте - не стана - върнете ми моите свещи" казаха "Еми ....... вече няма как да ги върнем"

При тръгването разбрах, че са е.али мамата на колата от всякъде!!!
Веднага като се прибрах - преместих ангренажа където трябва да е - колата започна МНОГО по-добре да се държи, отвреме навреме придърпването си остана.
Поръчах си стробоскоп - вчера пристигна - за 2минути и половина настройх делкото на 6 градуса - придърпването и детонациите намаляха до почти нула и сега колата е още по-добре!!
Остана последното - да си регулирам дебитомера на заводските(или близки до тях) настройки - защото оборотите на празен ход продължават да играят(ще кача видео)
Предлагайте идеи и решения ....
Ако някой може да помогне с дебитомера - колко врътки трябва да е СО винта да е развит от пълно завито положение??? Ще започна от там ....
- V_i_T
- Мнения: 316
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 9:02
- Автомобил: Golf 2 GTI
- Двигател: PB 1.8i 112 hp 1991
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf 2 1.8 GTI 8v - изгорял компютър, с друг прекъсва
Ето го и видеото .....
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 115 госта