Здравейте колеги. Първо да отбележа че четох доста от темите в форума и опитах да подкарам оборотомера с наученото но неуспешно. Знам че сигнала за оборотомера се взема или от ниското на бобината или от 7ми пин на комутатора. Аз съм със новата инсталация и с една букса на таблото. Първото което забелязах е че имам откъснат и стърчащ кабел до ниското на бобината с черно червен цвят. Викам си бинго. Запалих колата оставих я да работи на свободен ход и допрях въпросният кабел до крачето на бобината и трибуквие, колата гасне. Опитах няколко пъти един и същ резултат. Следващ опит, настаних кабелчето и удължих до комутатора където го свързах на 7ми пин. И пак трибуквие, оборотомера не отчита но поне колата не гасне. Помисли че може таблото да е заминало и си купих друго ( няма сигурни данни дали е работило) но при мен със сигурност не отчиташе оборотомера. Прилагам снимки на това което имам. Моля за съвети и препоръки. Благодаря предварително.
Друго което ми прави впечатление е че на оборотомера от задната страна не виждам никакъв куплинг или каквато и да е букса или нещо което да е свързано към него. Така ли трябва да бъде ? Не случайно питам защото имам и табло от старата инсталация където нещата са доста по различни но пък там оборотомера си има букса/ куплунг
Голф МК2 1991г. 1.6 EZ не работи оборотомера
- stefan4o
- Мнения: 19316
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф МК2 1991г. 1.6 EZ не работи оборотомера
На оборотомера няма куплунг. Само една букса има в самото табло. Мисля, че неговият кабел беше зелен на цвят с черна ивица или нещо такова. Този кабел черно-червен не е за оборотомера. Принципно колите имат готов в инсталацията, при мен всичко тръгна от раз - бях с часовник, сега съм с оборотомер.
Re: Голф МК2 1991г. 1.6 EZ не работи оборотомера
Тоест или да проверя дали имам сигнал на Пина на зеления кабел с черната ивица ? Или да търся доказано работещо табло с оборотомер ?
Благодаря за информацията.
Още мнения ?
Благодаря за информацията.
Още мнения ?
- Megasquirt
- Мнения: 322
- Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф МК2 1991г. 1.6 EZ не работи оборотомера
А кое е новото и кое е старото?
Това на втората снимка VDO-то му е прекъснат кабела в областта на куплунга на оборотомера и няма как да работи, докато не се възстанови. На първата снимка Motometer-а изглежда наред на пръв поглед.
Кабелът принципно е само зелен и се намира на 10-ти пин на T28 куплунга. Ако се мери с оцилоскоп ще има сигнал с правоъгълни импулси в диапазон от 0 до 10V. Ако ще се тества с волтметър, до колкото може, на контакт ще показва или около 10V или около 0V, в зависимост къде е спряла шайбата на датчика на Хол в делкото. При запален двигател е нормално ако стойностите се менят от ~6 до 9V.
Това на втората снимка VDO-то му е прекъснат кабела в областта на куплунга на оборотомера и няма как да работи, докато не се възстанови. На първата снимка Motometer-а изглежда наред на пръв поглед.
Кабелът принципно е само зелен и се намира на 10-ти пин на T28 куплунга. Ако се мери с оцилоскоп ще има сигнал с правоъгълни импулси в диапазон от 0 до 10V. Ако ще се тества с волтметър, до колкото може, на контакт ще показва или около 10V или около 0V, в зависимост къде е спряла шайбата на датчика на Хол в делкото. При запален двигател е нормално ако стойностите се менят от ~6 до 9V.
Re: Голф МК2 1991г. 1.6 EZ не работи оборотомера
Първата снимка е на таблото за новата инсталация с една букса ( това което е на колата в момента). Втората снимка е на табло за старата инсталация с 2 букси и го имам отдавна просто за части евентуално.
Ще замеря идва ли сигнал на 10 пин и ще пиша. Но се тормозя от въпроса, ако не идва сигнал къде да търся проблема ....
Благодаря за информацията!
Ще замеря идва ли сигнал на 10 пин и ще пиша. Но се тормозя от въпроса, ако не идва сигнал къде да търся проблема ....
Благодаря за информацията!
- Megasquirt
- Мнения: 322
- Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф МК2 1991г. 1.6 EZ не работи оборотомера
7-ми пин на комутатора има ли закачен кабел на него?
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф МК2 1991г. 1.6 EZ не работи оборотомера
Свържи червен+черно кабела към свободната клема на двойната букса (на втората клема е вързан зеления кабел) към бубината. Намира се зад високоволтовия кабел и не я виждаш в момента.
Re: Голф МК2 1991г. 1.6 EZ не работи оборотомера
Megasquirt написа:7-ми пин на комутатора има ли закачен кабел на него?
Не няма.
- Megasquirt
- Мнения: 322
- Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф МК2 1991г. 1.6 EZ не работи оборотомера
Тогава смело може да направиш това, което е описал колегата anrus - червено-черния кабел към 1/-/ на бобината, (там където е свързан зеления кабел). Двата черни трябва да са на 15/+ на бобината.
Ето линк с картинка какво е било отрязано:
https://www.rossvw.com/poloproject/coilwires.jpg
Ето линк с картинка какво е било отрязано:
https://www.rossvw.com/poloproject/coilwires.jpg
Re: Голф МК2 1991г. 1.6 EZ не работи оборотомера
Megasquirt написа:Тогава смело...
Чудесно. Още утре ще го пробвам, и ще споделя резултати.
П.с. при последното вадене на таблото счупих щипката на жилото за скоростомера.. ще трябва да си купя ново. Сложна ли е смяната? видях че на скоростите е закрепено с 1 болт.
Последна промяна от radotom на Вто 05 яну 2021 23:33, променено общо 1 път.
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати. Има бутон Нов Отговор
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати. Има бутон Нов Отговор
Re: Голф МК2 1991г. 1.6 EZ не работи оборотомера
Колегата rudoni се оказа прав. От тия газови не останаха инсталации.
Сложих нова кабелна обувка на черно/черното кабелче и свързах към съответното краче на бобината, както е показано на снимката която колегата Megasquirt сподели. И още при допир на обувката към крачето чух как щрака клапана на изпарителя за газовата.... Колата естествено не запали. След като отново откачих кабела, колата си запали и заработи нормално. Просто който е слагал газовата е ,, преработил" инсталацията много качествено. Трябва да намеря кадърен жичкаджия. Ако имате други интересни идеи, ще се радвам да ги споделите.
Сложих нова кабелна обувка на черно/черното кабелче и свързах към съответното краче на бобината, както е показано на снимката която колегата Megasquirt сподели. И още при допир на обувката към крачето чух как щрака клапана на изпарителя за газовата.... Колата естествено не запали. След като отново откачих кабела, колата си запали и заработи нормално. Просто който е слагал газовата е ,, преработил" инсталацията много качествено. Трябва да намеря кадърен жичкаджия. Ако имате други интересни идеи, ще се радвам да ги споделите.
- ktamen
- Мнения: 6367
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф МК2 1991г. 1.6 EZ не работи оборотомера
[quote="Sammy
Може ли снимка на въпросното краче на бобината, че имам усещането, че си ги пообъркал малко.
"черно/черното кабелче и свързах към съответното краче на бобината, както е показано на снимката
Може ли снимка на въпросното краче на бобината, че имам усещането, че си ги пообъркал малко.
- Megasquirt
- Мнения: 322
- Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф МК2 1991г. 1.6 EZ не работи оборотомера
Най-добре е да се проследи къде отиват кабелите и да се просвирят и възстановят както са си оригинално. Иначе пин 1/-/ на бобината, трябва да е свързан с 10-ти пин на T28 куплунга. Къде се намира колата?
Re: Голф МК2 1991г. 1.6 EZ не работи оборотомера
Ето снимка като ги бях свързал.
Колата се намира в град Рудозем община Смолян.
Сега установих че след сутрешните експерименти нямам централно заключване, осветление в купето и часовник на таблото, 21ви бушон беше заминал
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта