Здравейте, от доста време чета форума, но рядко си позволявам да пиша. Сега имам нужда от мнение и съвет как да постъпя. Имам Bora комби 2001г. с двигател 1.6 16V AZD, когато я купих неразбрах за проблема, излъгахаме. На ниски обороти двигателя осезаемо тресе, на високи се оправя. При движение няма проблем, на светофар когато е на място /за около 3-4 мин/ нещо се случва и започва да тресе доста, при тръгване и движение тресенето се влошава. Когато двигателя се изгаси за 3-4 мин. се оправя и върви нормално. Закачихме двигателя на компютър, VAG COM показва- Cilinder 2 Misfire Detected. Оставих я в сервиз за да проверят електрониката. Сменихме компютъра, замерихме компресия и т.н. диагнозата - механичен проблем. Отидох при механик- механично е здрава иди при ел. техник. И така 2мес., омагьосан кръг. Взех решение да отворим двигателя, шлайф на главата, престъргани клапани и легла, сменени биелни лагери /профилактично/. Резултата - втори цилиндър пак не работи на ниските. Има газова уредба, на газ и на бензин работи по един и същи начин. Ще бъда благодарен на всякакви мнения и съвети.
Успешен ден.
Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър
Газовата?Как са прекъснати инжекторите?Пробвайте без газовия компютър как ще работи като направите мостчета на 4-те бенз.дюзи или проверете специално на 2-ри цилиндър за прекъснат кабел.Другото е бобината да прави номера към 2-ри цилиндър 

Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър
Проблема го прави и на бензин и на газ, по един и същи начин. Въртяхме бобините, дюзите. Кабелите са проверени. На теория всичко му е наред, на практика втори цилиндър не работи.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър
Колега, остава да подмениш т.нар. knock sensor. Ако стигнеш дотам имай предвид, че се затяга към блока с точен момент.
Този сензор( съгласно с импулси и от Холови датчици за момент и позиция) съобщава за missfire,
ако се е осрал или отхлабил - нищо не пречи и да предизвика мисфире.
"There are several other symptoms indicative of a knock sensor problem. The vehicle will often shake or vibrate and misfire when the engine is started."
Този сензор( съгласно с импулси и от Холови датчици за момент и позиция) съобщава за missfire,
ако се е осрал или отхлабил - нищо не пречи и да предизвика мисфире.
"There are several other symptoms indicative of a knock sensor problem. The vehicle will often shake or vibrate and misfire when the engine is started."
Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър
Проверих детонационния датчик, не е от него. Смених температурния датчик и от него не. Установих нещо. Втори цилиндър не работи при студен двигател и ниски обороти /под 2000/. Когато двигателя е с работна температура, цилиндъра работи. Дойде ми друга идея. Средното гърне и тръбите пред и зад него на външен вид изглеждат зле. Някой "майстор" е "работил" по тях. Възможно ли по някакъв начин изпускателната система да влияе на втори цилиндър при ниски обороти? Смятам да подменя средно и задно гъне.
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър
премери компресията
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър
Категорично ли е доказано че отива сигнал до дюзата на втори цилиндър, защото до колкото разбираме са проверени дюзи, кабели, свещи, бобини, детонационен датчик и коморесия има.
- tomata
- Мнения: 498
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
- Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
- Двигател: AWT AWC
- Местоположение: Пазарджик
Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър
Провери си газта. Имах такъв проблем с пасат 1,8т. Прекъсваше на всяко каране, прекъсваше и на бензин, но много по-малко и много рядко. Като я карах само на бензин нямаше никакви грешки. Грешките бяха 16684, 16685. Записвам си час по телефона за газаджия, обяснявам какво става, отговор: ремонтирай си колата да върви на бензин, не е от газта... и тем подобни щуротии. Като отидох смени ми рейката на газта и вече 3000км няма проблеми и грешки.
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър
И аз имам подобен проблем,но с 1.8Т.Когато е студено прекъсва.Загрее ли автомобила,няма проблеми.Няма как да е от газовата,защото докато загрее работи на бензин.Премерих компресията и нямаше никой на втори цилиндър.Главата долу,шлайф,напасване на клапани,нови гумички,смяна на водачи и след сглабянето пак същото.Прекъсва и не може да вдигне обороти и гасне.Загрее ли малко и работи като "пеперуда в буркан".
Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър
Компресията е проверена, отворихме двигателя. Шлайф на главата, припаснати клапани, сменени няколко водача и всички гумички. Втори цилиндър има компресия, дюзата пръска бензин. Когато двигателя е студен и работи на място /на сфетофар например/ след около една минута двигателя се ошашква прекъсва и не може да развърти обороти. Когато вдигне 2000 об. всичко е наред. Обяснявам си го, че на място като работи, от втори цилиндър излиза неизгоряло гориво, което обърква ламбда сондата, която дава грешни данни към компа. Пробвах с друг компютър същото. Остава да сменя гърнетата и тръбите, предполагам че има някъде стеснение по тръбите и то пречи на нормалното излизане на газовете. Иначе колата си върви, комби е, натоварена с хора и багаж... Разхода е 8,7 на газ при нормално каране...
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър
При мен симптомите са същите.Но загрее ли колата и нямам никакви проблеми.Работи перфектно.Аз не съм провервал бензиновите дюзи как са.Ако имам някакво развитите ще пиша.Ти оглежда ли кабелите?
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър
бобините разменяли ли сте за проба
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1017
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър
Този проблем е свързан със следните дефекти:
- проблем в бутало или клапани
- пукнатина в главата при съответния цилиндър
- свещ или кабел
- бобина
- закъсняване на съответния цилиндър от газовия компютър ( срещал съм подобен дефект и се оказва,че газовия е направил късо и бърка работата на бензиновия за съответната дюза.)
- дефект на гарнитура на главата или на смукателен колектор при съответния цилиндър
Един от всички тези дефекти е виновен за тази неправилна работа.
Не знам как сте процедирали с проверката и значи ли,че сте подменили всяка една част от изброените с работещи или просто сте правили измервания. Измерена компресия на студен и топъл мотор правена ли, оглед на самото бутало за пукнатини ? Със спрей проверено ли е за засмукване на въздух от съответните гарнитури около цилиндъра ? Бобина, кабели и свещи ,задължително за проба се сменят всички. За премахване съмнението за късо в газовия се връща окабеляването на дюзите,както си е било или се правят всички необходими замервания. Проверка и за засмукване на въздух от повредено уплътняване на бензинова дюза на съответния цилиндър.
Направи ли се проверка,както трябва на всичко това, няма никакъв шанс да не се намери виновника на 100 процента.
- проблем в бутало или клапани
- пукнатина в главата при съответния цилиндър
- свещ или кабел
- бобина
- закъсняване на съответния цилиндър от газовия компютър ( срещал съм подобен дефект и се оказва,че газовия е направил късо и бърка работата на бензиновия за съответната дюза.)
- дефект на гарнитура на главата или на смукателен колектор при съответния цилиндър
Един от всички тези дефекти е виновен за тази неправилна работа.
Не знам как сте процедирали с проверката и значи ли,че сте подменили всяка една част от изброените с работещи или просто сте правили измервания. Измерена компресия на студен и топъл мотор правена ли, оглед на самото бутало за пукнатини ? Със спрей проверено ли е за засмукване на въздух от съответните гарнитури около цилиндъра ? Бобина, кабели и свещи ,задължително за проба се сменят всички. За премахване съмнението за късо в газовия се връща окабеляването на дюзите,както си е било или се правят всички необходими замервания. Проверка и за засмукване на въздух от повредено уплътняване на бензинова дюза на съответния цилиндър.
Направи ли се проверка,както трябва на всичко това, няма никакъв шанс да не се намери виновника на 100 процента.
Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър
Разменяхме бобините, разменяхме инжекторите. Гледахме със специален уред буталото и цилиндъра. Изолирахме изцяло газовия компютър. В последствие беше отворен двигателя. Клапани припаснати, сменени няколко водача и всички гумички. Нова гарнитура. Главата не е минавала на рентген. Всмукателният колектор не е проверен обстойно. До тук само "майстори" се занимаваха с двигателя. Предполагам че процедурите по щателна и внимателна проверка са бавни, трудни и отнемат много време. За такава стара и евтина кола, не си струва да се занимават в предвид малката цена, която магат да вземат за такъв ремонт. Смятам сам да започна, бавно и едно по едно да изчиствам нещата. Колата ми върши страхотна работа, пък и в момента е непродаваема с този проблем.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 83 госта