Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
nero76
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 21 фев 2016 17:25
Автомобил:
Двигател:

Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър

Мнениеот nero76 » Пон 09 дек 2019 13:59


Здравейте, от доста време чета форума, но рядко си позволявам да пиша. Сега имам нужда от мнение и съвет как да постъпя. Имам Bora комби 2001г. с двигател 1.6 16V AZD, когато я купих неразбрах за проблема, излъгахаме. На ниски обороти двигателя осезаемо тресе, на високи се оправя. При движение няма проблем, на светофар когато е на място /за около 3-4 мин/ нещо се случва и започва да тресе доста, при тръгване и движение тресенето се влошава. Когато двигателя се изгаси за 3-4 мин. се оправя и върви нормално. Закачихме двигателя на компютър, VAG COM показва- Cilinder 2 Misfire Detected. Оставих я в сервиз за да проверят електрониката. Сменихме компютъра, замерихме компресия и т.н. диагнозата - механичен проблем. Отидох при механик- механично е здрава иди при ел. техник. И така 2мес., омагьосан кръг. Взех решение да отворим двигателя, шлайф на главата, престъргани клапани и легла, сменени биелни лагери /профилактично/. Резултата - втори цилиндър пак не работи на ниските. Има газова уредба, на газ и на бензин работи по един и същи начин. Ще бъда благодарен на всякакви мнения и съвети.
Успешен ден.




Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър

Мнениеот Bai Sando » Пон 09 дек 2019 15:43


Газовата?Как са прекъснати инжекторите?Пробвайте без газовия компютър как ще работи като направите мостчета на 4-те бенз.дюзи или проверете специално на 2-ри цилиндър за прекъснат кабел.Другото е бобината да прави номера към 2-ри цилиндър :gruebel


nero76
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 21 фев 2016 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър

Мнениеот nero76 » Пон 09 дек 2019 15:55


Проблема го прави и на бензин и на газ, по един и същи начин. Въртяхме бобините, дюзите. Кабелите са проверени. На теория всичко му е наред, на практика втори цилиндър не работи.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър

Мнениеот bobocamaro » Пон 09 дек 2019 16:43


Колега, остава да подмениш т.нар. knock sensor. Ако стигнеш дотам имай предвид, че се затяга към блока с точен момент.
Този сензор( съгласно с импулси и от Холови датчици за момент и позиция) съобщава за missfire,
ако се е осрал или отхлабил - нищо не пречи и да предизвика мисфире.

"There are several other symptoms indicative of a knock sensor problem. The vehicle will often shake or vibrate and misfire when the engine is started."


nero76
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 21 фев 2016 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър

Мнениеот nero76 » Пон 09 дек 2019 16:47


Не го знам този сензор, но ще го проуча.
Благодаря.


nero76
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 21 фев 2016 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър

Мнениеот nero76 » Чет 05 мар 2020 11:23


Проверих детонационния датчик, не е от него. Смених температурния датчик и от него не. Установих нещо. Втори цилиндър не работи при студен двигател и ниски обороти /под 2000/. Когато двигателя е с работна температура, цилиндъра работи. Дойде ми друга идея. Средното гърне и тръбите пред и зад него на външен вид изглеждат зле. Някой "майстор" е "работил" по тях. Възможно ли по някакъв начин изпускателната система да влияе на втори цилиндър при ниски обороти? Смятам да подменя средно и задно гъне.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър

Мнениеот tdi fen » Чет 05 мар 2020 13:11


премери компресията


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър

Мнениеот KBK » Чет 05 мар 2020 14:02


Категорично ли е доказано че отива сигнал до дюзата на втори цилиндър, защото до колкото разбираме са проверени дюзи, кабели, свещи, бобини, детонационен датчик и коморесия има.


Потребителски аватар
tomata
Мнения: 498
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
Двигател: AWT AWC
Местоположение: Пазарджик

Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър

Мнениеот tomata » Чет 05 мар 2020 14:15


Провери си газта. Имах такъв проблем с пасат 1,8т. Прекъсваше на всяко каране, прекъсваше и на бензин, но много по-малко и много рядко. Като я карах само на бензин нямаше никакви грешки. Грешките бяха 16684, 16685. Записвам си час по телефона за газаджия, обяснявам какво става, отговор: ремонтирай си колата да върви на бензин, не е от газта... и тем подобни щуротии. Като отидох смени ми рейката на газта и вече 3000км няма проблеми и грешки.


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър

Мнениеот k_garchev » Чет 05 мар 2020 15:06


И аз имам подобен проблем,но с 1.8Т.Когато е студено прекъсва.Загрее ли автомобила,няма проблеми.Няма как да е от газовата,защото докато загрее работи на бензин.Премерих компресията и нямаше никой на втори цилиндър.Главата долу,шлайф,напасване на клапани,нови гумички,смяна на водачи и след сглабянето пак същото.Прекъсва и не може да вдигне обороти и гасне.Загрее ли малко и работи като "пеперуда в буркан".


nero76
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 21 фев 2016 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър

Мнениеот nero76 » Пет 06 мар 2020 9:24


Компресията е проверена, отворихме двигателя. Шлайф на главата, припаснати клапани, сменени няколко водача и всички гумички. Втори цилиндър има компресия, дюзата пръска бензин. Когато двигателя е студен и работи на място /на сфетофар например/ след около една минута двигателя се ошашква прекъсва и не може да развърти обороти. Когато вдигне 2000 об. всичко е наред. Обяснявам си го, че на място като работи, от втори цилиндър излиза неизгоряло гориво, което обърква ламбда сондата, която дава грешни данни към компа. Пробвах с друг компютър същото. Остава да сменя гърнетата и тръбите, предполагам че има някъде стеснение по тръбите и то пречи на нормалното излизане на газовете. Иначе колата си върви, комби е, натоварена с хора и багаж... Разхода е 8,7 на газ при нормално каране...


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър

Мнениеот k_garchev » Съб 07 мар 2020 12:49


При мен симптомите са същите.Но загрее ли колата и нямам никакви проблеми.Работи перфектно.Аз не съм провервал бензиновите дюзи как са.Ако имам някакво развитите ще пиша.Ти оглежда ли кабелите?


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър

Мнениеот tdi fen » Съб 07 мар 2020 21:27


бобините разменяли ли сте за проба


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър

Мнениеот megatronS » Нед 08 мар 2020 9:40


Този проблем е свързан със следните дефекти:
- проблем в бутало или клапани
- пукнатина в главата при съответния цилиндър
- свещ или кабел
- бобина
- закъсняване на съответния цилиндър от газовия компютър ( срещал съм подобен дефект и се оказва,че газовия е направил късо и бърка работата на бензиновия за съответната дюза.)
- дефект на гарнитура на главата или на смукателен колектор при съответния цилиндър
Един от всички тези дефекти е виновен за тази неправилна работа.
Не знам как сте процедирали с проверката и значи ли,че сте подменили всяка една част от изброените с работещи или просто сте правили измервания. Измерена компресия на студен и топъл мотор правена ли, оглед на самото бутало за пукнатини ? Със спрей проверено ли е за засмукване на въздух от съответните гарнитури около цилиндъра ? Бобина, кабели и свещи ,задължително за проба се сменят всички. За премахване съмнението за късо в газовия се връща окабеляването на дюзите,както си е било или се правят всички необходими замервания. Проверка и за засмукване на въздух от повредено уплътняване на бензинова дюза на съответния цилиндър.
Направи ли се проверка,както трябва на всичко това, няма никакъв шанс да не се намери виновника на 100 процента.


nero76
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 21 фев 2016 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Bora 2001г. 1.6 16V AZD - втори цилиндър

Мнениеот nero76 » Пон 09 мар 2020 10:29


Разменяхме бобините, разменяхме инжекторите. Гледахме със специален уред буталото и цилиндъра. Изолирахме изцяло газовия компютър. В последствие беше отворен двигателя. Клапани припаснати, сменени няколко водача и всички гумички. Нова гарнитура. Главата не е минавала на рентген. Всмукателният колектор не е проверен обстойно. До тук само "майстори" се занимаваха с двигателя. Предполагам че процедурите по щателна и внимателна проверка са бавни, трудни и отнемат много време. За такава стара и евтина кола, не си струва да се занимават в предвид малката цена, която магат да вземат за такъв ремонт. Смятам сам да започна, бавно и едно по едно да изчиствам нещата. Колата ми върши страхотна работа, пък и в момента е непродаваема с този проблем.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 89 госта