Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Нед 11 юни 2023 10:53
- Автомобил: Golf V
- Двигател:
Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък
Колеги май скъсах ремък. Извъднъж изчезна тягата и колата по инерция спря. Опитах се да запаля, обаче след няколко въртенета сякаш и тока изчезна. Имам час за 23.10 за обслужване на ремъка , даже исках по-рано, майстора обаче му беше запълнен целия график не стана. Какъв карък. Яд ме е и на себе си, че не го обслуших по-рано. Дето щях да дам 550 евро за обслужване, сега ги давам за пътна помощ до в къщи. Двигателя е BKC. Колко е шанса да не съм ударил клапаните. Един комшия имаше Голф 3 бензин и скъса ремък и не беше ударил клапаните. И той го скъсал в движение. Вика сложиха нов ремък и колата запя. И евентуално,ако е ударил клапани скъп ли е ремонта, и колко излиза? Сега може би ще ме упрекнете, че съм въртял, след като е спряла колата. Но имах една ибица 2004г. 101 коня бензин, за две години три пъти ми се случи да изгуби тяга и да спра по инерция и после като завъртя си палеше и вървеше без проблеми. Та за това. Бях убеден, че тоя ремък може да изкара поне 180 000км. На една А3 дето имах 110 коня дизел смених на 120 000км и ремъка и ролките и водната помпа на тоя пробег бяха като нови, и от тогава бях останал с убеждението, че зададения заводски интервал е много занижен. А възмножно ли е и да не е ангренажен ремък? Не е и пистов, защоро е здрав, а динамото го смених с чисто ново в Хърватска миналата година. Но възможно ли е това калпаво динамо да е някакъв скапан автърмаркет и да е предало богу дух за една година?
- Traytor
- Мнения: 2083
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък
Отвори капака и виж как е положението, на скоби е. Ако алтернатора се предаде, щеше да ти свети червен акумулатор на таблото.
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Нед 11 юни 2023 10:53
- Автомобил: Golf V
- Двигател:
Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък
Ами светна акумулатора, ама в по късен етап, вече когато беше в почти спряло положение. Интересното е, че Чек Енджине не светна, а би трябвало при скъсан ангренажен ремък.
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Нед 11 юни 2023 10:53
- Автомобил: Golf V
- Двигател:
Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък
Всъщност ток има. Като дам на контакт и всички лампи по таблото светват и мога например да сваля прозорците. Дори охлаждащите вентилатори на радиатора ги чувам. Да ли е възможно горивната помпа да са е предала?
- Traytor
- Мнения: 2083
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък
Sky_is_the_Limit написа:Ами светна акумулатора, ама в по късен етап, вече когато беше в почти спряло положение. Интересното е, че Чек Енджине не светна, а би трябвало при скъсан ангренажен ремък.
Ако колата тотално е изгаснала и е била само в режим “на контакт” е нормално да свети акумулатор, защото като не работи двигателя не зарежда алтернатора.
Не става ясно какво точно е станало, като казваш че е изгаснала все едно е по инерция какво точно е станало. Колата като остане например без гориво, ако си на скорост, двигателя си работи на компресия и е все едно си отнел газта.
Най-добре си свали капака на ангренажа, ако не е скъсан няма да му навредиш, поне ще видиш точно какво става.
-
- VW експерт
- Мнения: 13474
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
- Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
- Местоположение: Враца
Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък
Нещо по горивната система е. Ако си скъсал ремък едва ли ще върти тоя дизел.
- Traytor
- Мнения: 2083
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък
И аз си мисля че ако е скъсан ремъка щеше да “дрънчи” след скъсването. Гадаем без диагностика.
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 18:38
- Автомобил: jetta 2
- Двигател: ez 1986
- Местоположение: praha
Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък
Ако е скъсан каиша няма как да се разминеш без криви клапани все пак е печка,това дали си въртял или не няма никакво значение защото каквото се е изкривило то е станало още като си се движил по инерция. И за проба когато е скъсан каиша мотора върти доста по бодро все пак не му се налага да върти вала в главата и да натиска пружини на клапани.
- fur1ous
- Мнения: 1718
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък
Traytor написа:Ако алтернатора се предаде, щеше да ти свети червен акумулатор на таблото.
На VAG много често нищо не свети.
- Traytor
- Мнения: 2083
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък
Дори на голф 3 и то AAZ предкамерен, без ECU ми светеше лампата в момента в който алтернатора спря да зарежда, може и да има такива които не дават индикация, но до сега всичките ми коли са били VAG(главно VW) и всичките имат индикаторна лампа акумулатор като дадеш на контакт, което сигнализира че се ползва акумулатора, не алтернатора и съответно ако сдаде багажа, се появява същата индикация. Ако и това е част от “ниво на обурудване” вече ще изгубя абсолютно вяра в марката.
- fur1ous
- Мнения: 1718
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък
Спокойно и аз карам само VAG.
При мен, на кола купувана нова 2002г. (още е при нас) умря алтернатора преди 2 години, лампа за индикация има на таблото разбира се, но нищо не светеше, обаче мериш и не зарежда, в сервиза казаха че често се случва при VAG да не светне нищо, ама алтернатора си е умрял. Рециклираха го и всичко беше ок.
При мен, на кола купувана нова 2002г. (още е при нас) умря алтернатора преди 2 години, лампа за индикация има на таблото разбира се, но нищо не светеше, обаче мериш и не зарежда, в сервиза казаха че често се случва при VAG да не светне нищо, ама алтернатора си е умрял. Рециклираха го и всичко беше ок.
-
- Мнения: 462
- Регистриран на: Вто 21 окт 2008 21:54
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък
Най-простата проба, аз като скъсах, засилвам с бутане, сядам вътре, включвам на скорост да запали, и колата просто нито пали, нито спира, продължава по инерция, включена на трета.
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Нед 11 юни 2023 10:53
- Автомобил: Golf V
- Двигател:
Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък
Ще вида по-късно да сваля тоя капак на ангренажа, да видя какво е положението. Вчера съм дал и 650 евро за пътна помощ в Холандия. И съм готов дам за ремонт още 1000 евро максимум да дам, ако е ударил клапани. С тая кола си отгледах детето, и сме ходили на много почивки с нея и ми е ценна. Иначе отдавна да съм я хвърлил в моргата. Обаче над тия пари мисля да не давам. Иначе на Фиат истина преди време ми излезе и сензор на разпределителния вал. До колкото знам и той като здаде багажа и колата гасне на пътя. Иначе като завъртя всичко прави чек на лампите таблото светва вентилаторите тръгва се чува едно цъкане само.
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Нед 11 юни 2023 10:53
- Автомобил: Golf V
- Двигател:
Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък
Ремъка си е на място. Не успях да сваля целия капак, само малко да отворя горната част. Ремъка е върху ролката, опитах се с пръст да го избутам от ролката не успях. Обаче е странното е, че има доста мъх вътре. Това, чудо не е отваряно от БОГ знае кога. Още е със фабричния стикер на капака. Остана ми вариант горивна помпа и датчик на разпределения вал. Ще а репатрираме до сервиза и там вече да действа майстора.
- samo_pechka
- Мнения: 9056
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък
Ако си скъсал ремъка.... Кофти работа е. Ремонта в зависимост какво ще се прави/купува и ако се съчетае с някои и други неща ( тъй и тъй се отваря нали...) стига до 2 бинки.
В евро.
110% ще има ударени клапани в този случай.
Но вероятно проблема ще е друг и ще се "разминеш" с макс 5 стотака.
Пиши после какво се е случило.
В евро.
110% ще има ударени клапани в този случай.
Но вероятно проблема ще е друг и ще се "разминеш" с макс 5 стотака.
Пиши после какво се е случило.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: mihaelaspasova, railfan, tdi fen и 77 госта