Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Sky_is_the_Limit
Мнения: 147
Регистриран на: Нед 11 юни 2023 10:53
Автомобил: Golf V
Двигател:

Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот Sky_is_the_Limit » Вто 07 окт 2025 21:58


Колеги май скъсах ремък. Извъднъж изчезна тягата и колата по инерция спря. Опитах се да запаля, обаче след няколко въртенета сякаш и тока изчезна. Имам час за 23.10 за обслужване на ремъка , даже исках по-рано, майстора обаче му беше запълнен целия график не стана. Какъв карък. Яд ме е и на себе си, че не го обслуших по-рано. Дето щях да дам 550 евро за обслужване, сега ги давам за пътна помощ до в къщи. Двигателя е BKC. Колко е шанса да не съм ударил клапаните. Един комшия имаше Голф 3 бензин и скъса ремък и не беше ударил клапаните. И той го скъсал в движение. Вика сложиха нов ремък и колата запя. И евентуално,ако е ударил клапани скъп ли е ремонта, и колко излиза? Сега може би ще ме упрекнете, че съм въртял, след като е спряла колата. Но имах една ибица 2004г. 101 коня бензин, за две години три пъти ми се случи да изгуби тяга и да спра по инерция и после като завъртя си палеше и вървеше без проблеми. Та за това. Бях убеден, че тоя ремък може да изкара поне 180 000км. На една А3 дето имах 110 коня дизел смених на 120 000км и ремъка и ролките и водната помпа на тоя пробег бяха като нови, и от тогава бях останал с убеждението, че зададения заводски интервал е много занижен. А възмножно ли е и да не е ангренажен ремък? Не е и пистов, защоро е здрав, а динамото го смених с чисто ново в Хърватска миналата година. Но възможно ли е това калпаво динамо да е някакъв скапан автърмаркет и да е предало богу дух за една година?




Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 2083
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот Traytor » Вто 07 окт 2025 22:42


Отвори капака и виж как е положението, на скоби е. Ако алтернатора се предаде, щеше да ти свети червен акумулатор на таблото.


Sky_is_the_Limit
Мнения: 147
Регистриран на: Нед 11 юни 2023 10:53
Автомобил: Golf V
Двигател:

Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот Sky_is_the_Limit » Вто 07 окт 2025 23:27


Ами светна акумулатора, ама в по късен етап, вече когато беше в почти спряло положение. Интересното е, че Чек Енджине не светна, а би трябвало при скъсан ангренажен ремък.


Sky_is_the_Limit
Мнения: 147
Регистриран на: Нед 11 юни 2023 10:53
Автомобил: Golf V
Двигател:

Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот Sky_is_the_Limit » Сря 08 окт 2025 1:40


Всъщност ток има. Като дам на контакт и всички лампи по таблото светват и мога например да сваля прозорците. Дори охлаждащите вентилатори на радиатора ги чувам. Да ли е възможно горивната помпа да са е предала?


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 2083
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот Traytor » Сря 08 окт 2025 5:34


Sky_is_the_Limit написа:Ами светна акумулатора, ама в по късен етап, вече когато беше в почти спряло положение. Интересното е, че Чек Енджине не светна, а би трябвало при скъсан ангренажен ремък.

Ако колата тотално е изгаснала и е била само в режим “на контакт” е нормално да свети акумулатор, защото като не работи двигателя не зарежда алтернатора.

Не става ясно какво точно е станало, като казваш че е изгаснала все едно е по инерция какво точно е станало. Колата като остане например без гориво, ако си на скорост, двигателя си работи на компресия и е все едно си отнел газта.

Най-добре си свали капака на ангренажа, ако не е скъсан няма да му навредиш, поне ще видиш точно какво става.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13474
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
Местоположение: Враца

Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 08 окт 2025 5:51


Нещо по горивната система е. Ако си скъсал ремък едва ли ще върти тоя дизел.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 2083
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот Traytor » Сря 08 окт 2025 6:15


И аз си мисля че ако е скъсан ремъка щеше да “дрънчи” след скъсването. Гадаем без диагностика.


mrsch66
Мнения: 305
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 18:38
Автомобил: jetta 2
Двигател: ez 1986
Местоположение: praha

Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот mrsch66 » Сря 08 окт 2025 7:44


Ако е скъсан каиша няма как да се разминеш без криви клапани все пак е печка,това дали си въртял или не няма никакво значение защото каквото се е изкривило то е станало още като си се движил по инерция. И за проба когато е скъсан каиша мотора върти доста по бодро все пак не му се налага да върти вала в главата и да натиска пружини на клапани.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1718
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот fur1ous » Сря 08 окт 2025 8:40


Traytor написа:Ако алтернатора се предаде, щеше да ти свети червен акумулатор на таблото.


На VAG много често нищо не свети.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 2083
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот Traytor » Сря 08 окт 2025 8:48


Дори на голф 3 и то AAZ предкамерен, без ECU ми светеше лампата в момента в който алтернатора спря да зарежда, може и да има такива които не дават индикация, но до сега всичките ми коли са били VAG(главно VW) и всичките имат индикаторна лампа акумулатор като дадеш на контакт, което сигнализира че се ползва акумулатора, не алтернатора и съответно ако сдаде багажа, се появява същата индикация. Ако и това е част от “ниво на обурудване” вече ще изгубя абсолютно вяра в марката.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1718
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот fur1ous » Сря 08 окт 2025 8:52


Спокойно и аз карам само VAG.
При мен, на кола купувана нова 2002г. (още е при нас) умря алтернатора преди 2 години, лампа за индикация има на таблото разбира се, но нищо не светеше, обаче мериш и не зарежда, в сервиза казаха че често се случва при VAG да не светне нищо, ама алтернатора си е умрял. Рециклираха го и всичко беше ок.


Liminat
Мнения: 462
Регистриран на: Вто 21 окт 2008 21:54
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот Liminat » Сря 08 окт 2025 9:59


Най-простата проба, аз като скъсах, засилвам с бутане, сядам вътре, включвам на скорост да запали, и колата просто нито пали, нито спира, продължава по инерция, включена на трета.


Sky_is_the_Limit
Мнения: 147
Регистриран на: Нед 11 юни 2023 10:53
Автомобил: Golf V
Двигател:

Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот Sky_is_the_Limit » Сря 08 окт 2025 15:46


Ще вида по-късно да сваля тоя капак на ангренажа, да видя какво е положението. Вчера съм дал и 650 евро за пътна помощ в Холандия. И съм готов дам за ремонт още 1000 евро максимум да дам, ако е ударил клапани. С тая кола си отгледах детето, и сме ходили на много почивки с нея и ми е ценна. Иначе отдавна да съм я хвърлил в моргата. Обаче над тия пари мисля да не давам. Иначе на Фиат истина преди време ми излезе и сензор на разпределителния вал. До колкото знам и той като здаде багажа и колата гасне на пътя. Иначе като завъртя всичко прави чек на лампите таблото светва вентилаторите тръгва се чува едно цъкане само.


Sky_is_the_Limit
Мнения: 147
Регистриран на: Нед 11 юни 2023 10:53
Автомобил: Golf V
Двигател:

Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот Sky_is_the_Limit » Сря 08 окт 2025 17:13


Ремъка си е на място. Не успях да сваля целия капак, само малко да отворя горната част. Ремъка е върху ролката, опитах се с пръст да го избутам от ролката не успях. Обаче е странното е, че има доста мъх вътре. Това, чудо не е отваряно от БОГ знае кога. Още е със фабричния стикер на капака. Остана ми вариант горивна помпа и датчик на разпределения вал. Ще а репатрираме до сервиза и там вече да действа майстора.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9057
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 5 1.9ТДИ май скъсах ангренажен ремък

Мнениеот samo_pechka » Сря 08 окт 2025 17:31


Ако си скъсал ремъка.... Кофти работа е. Ремонта в зависимост какво ще се прави/купува и ако се съчетае с някои и други неща ( тъй и тъй се отваря нали...) стига до 2 бинки.
В евро.
110% ще има ударени клапани в този случай.
Но вероятно проблема ще е друг и ще се "разминеш" с макс 5 стотака.
Пиши после какво се е случило.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта