Какво ви е мнението за смяната на датчика на перката?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
spokoen
Мнения: 150
Регистриран на: Вто 24 апр 2007 15:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Какво ви е мнението за смяната на датчика на перката?

Мнениеот spokoen » Чет 19 юли 2007 14:30


Какво ви е мнението за смяната на датчика на перката?
Става дума за перката на вентилатора на Голф III GD.
Струва ли си да я сменя за да се включва на по-ниска температура поне сега при жегите? Колко струва тази смяна (приблизително) и дали е опасно за колата? Благодаря!




Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Чет 19 юли 2007 15:26


е що искаш да го сменяш?
самия датчик е около 20 кинта.Можеш и сам да си го смениш.


Потребителски аватар
SBobi
Мнения: 218
Регистриран на: Чет 29 мар 2007 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София. Аudi A3 AHF 110hp

Мнениеот SBobi » Чет 19 юли 2007 15:29


за да ти включва по рано перката трябва да си смениш термостата не датчика, защото датчика ти е на големия кръг и той реагира когато ти отвори термостата!


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Чет 19 юли 2007 15:50


Аз сложих 92*C / 98*C. Заводско излизат със 95*C / 102*C а има и 88*C / 92*C по често си чувам перката ама поне знам че се охлажда. По добре да върти повече отколкото да я опека в тия жеги :uuoooh:


Потребителски аватар
spokoen
Мнения: 150
Регистриран на: Вто 24 апр 2007 15:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот spokoen » Чет 19 юли 2007 16:18


znainainai написа:Аз сложих 92*C / 98*C. Заводско излизат със 95*C / 102*C а има и 88*C / 92*C по често си чувам перката ама поне знам че се охлажда. По добре да върти повече отколкото да я опека в тия жеги :uuoooh:

Цени?
Как става? Какво се сменя и дали и лесно да се смени?


Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Чет 19 юли 2007 16:47


znainainai написа:Аз сложих 92*C / 98*C. Заводско излизат със 95*C / 102*C а има и 88*C / 92*C по често си чувам перката ама поне знам че се охлажда. По добре да върти повече отколкото да я опека в тия жеги :uuoooh:
има и на 70* :idea:


Потребителски аватар
Yonata
Мнения: 325
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Yonata » Чет 19 юли 2007 16:55


Някои, замисля ли се че щом производителя е дал даден температурен режим той не трябва да се нарушава !!! :twisted:
И друго, ако термостата отваря на 92-97*С то как перката ще се включва като не е отворен вторият кръг / ако датчика е за по ниска температура/ ??? :roll:
Е ефекта е само че, след затварянето на термостата перката върти докато стигне температурата от датчика. :shock А през това време термостата е затворен и работи само първи кръг !!! :idea:


Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Чет 19 юли 2007 17:01


Yonata написа:Някои, замисля ли се че щом производителя е дал даден температурен режим той не трябва да се нарушава !!! :twisted:
И друго, ако термостата отваря на 92-97*С то как перката ще се включва като не е отворен вторият кръг / ако датчика е за по ниска температура/ ??? :roll:
Е ефекта е само че, след затварянето на термостата перката върти докато стигне температурата от датчика. :shock А през това време термостата е затворен и работи само първи кръг !!! :idea:
ами така си е,но човека пита за датчика.Нека си го смени,няма лошо. :wink:


rumo
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 28 юни 2007 11:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rumo » Чет 19 юли 2007 17:28


Съвсем скоро ми се наложи да си сменя датчика , защото стария се скапа . И си купих такъв които отваря на 92 C италиански двустепенен от евро07 за 15лв.( с отстъпка обаче ) Перката тръгва след като отвори термостата и със сигурност тръгва по-рано от колкото при стария датчик , но това всичкото има ефект само на място - вътрешният датчик ми показва около 95C на система , обаче тръгна ли да я настъпвам например вчера я пробвах по нагорнище на 3-та с 3400 оборота( венто 1.8 mi) ми вдигна до 110 C ! Не знам от къде идва проблема перката си върти , а темпертурата се покачва . Съмнявам се да не съм издухал гарнитура на главата , но маркучите въобще не се надуват , а са си нормално меки .
Иначе самия датчик се сменя много лесно с ключ 30 или 32 беше като ще загубиш наи-много 100 грама вода /антифриз.


Потребителски аватар
dxd
Мнения: 1174
Регистриран на: Съб 11 фев 2006 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dxd » Чет 19 юли 2007 21:52


Перката не може да се включи ако термостата не е отворил :wink:


Потребителски аватар
bfgoodrich
Мнения: 105
Регистриран на: Нед 12 фев 2006 22:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот bfgoodrich » Пет 20 юли 2007 11:14


Колега не че си налагам мнението,но направих тази грешка.Смених датчика които е на радиатора(88-92гр.) и после сменях моторче а това е сташна кушия.А сега сам с 95-102гр.Така че не те съветвам да намаляш градусите.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 20 юли 2007 13:03


bfgoodrich написа:Колега не че си налагам мнението,но направих тази грешка.Смених датчика които е на радиатора(88-92гр.) и после сменях моторче а това е сташна кушия.А сега сам с 95-102гр.Така че не те съветвам да намаляш градусите.

Точно това ще бъде последствието......по-бързо износване на вентилатора от по-продължителната работа....апропо ти нали си с дизел????!!!Защо ти е необходимо още охлаждане?не съм познавач на дизелите ама ние като излизаме с лодката в морето (дизел 2500 сс 80 кс ) задължително изчакваме да достигне работна температура преди да дадем ход и да натоварим ДВГ....казвали са ми,че при дизела работатат на по-ниски от предвидените за ДВГ температури вредят повече отколкото при бензинката....ама не го твърдя аз....просто цитирам...може и да не е вярно


mar4o
Мнения: 36
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 22:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

термодатчик

Мнениеот mar4o » Пет 20 юли 2007 14:15


Ще споделя моя опит. Колата не загряваше, термостата беше заседнал, температурата и зиме и лете едвам до 70*. Смених термостат -Моторад(отваря на 88, там сбърках, щото моя беше Валер отваря на 84), почна да прегрява, въобще не включва перката. И пак от начало, но този пък както му е реда - термостат БЕР отваря на 84, 1 степен 95, втора степен 102, термодатчик Бер (с такъв беше), 1 степен 95, втора степен 102. Сега си работи всичко, сега в жегата бързо вдига градуси, ама ще дойде зима :) .
И оттук извода, каквото извадиш такова си сложи! Колата е Голф 3 1.4 АБД 60 к.с.


Потребителски аватар
spokoen
Мнения: 150
Регистриран на: Вто 24 апр 2007 15:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот spokoen » Пет 20 юли 2007 16:48


Извода е ясен! Благодаря на всички! Няма да го сменя :)


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Нед 22 юли 2007 16:52


Yonata написа:Някои, замисля ли се че щом производителя е дал даден температурен режим той не трябва да се нарушава !!! :twisted:
...

Производителя е сложил такъв датчик през 90-те години. Недей забравя, че за различните климатични райони колите са различно оборудвани. Температурите на климатите през 90-те години са били много по-различни от сегашните.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 67 госта