Какво ви е мнението за смяната на датчика на перката?
Става дума за перката на вентилатора на Голф III GD.
Струва ли си да я сменя за да се включва на по-ниска температура поне сега при жегите? Колко струва тази смяна (приблизително) и дали е опасно за колата? Благодаря!



Какво ви е мнението за смяната на датчика на перката?
- LILO&STICH
- ябълката на раздора
- Мнения: 13068
- Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
- LILO&STICH
- ябълката на раздора
- Мнения: 13068
- Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Някои, замисля ли се че щом производителя е дал даден температурен режим той не трябва да се нарушава !!!
И друго, ако термостата отваря на 92-97*С то как перката ще се включва като не е отворен вторият кръг / ако датчика е за по ниска температура/ ???
Е ефекта е само че, след затварянето на термостата перката върти докато стигне температурата от датчика.
А през това време термостата е затворен и работи само първи кръг !!! 

И друго, ако термостата отваря на 92-97*С то как перката ще се включва като не е отворен вторият кръг / ако датчика е за по ниска температура/ ???

Е ефекта е само че, след затварянето на термостата перката върти докато стигне температурата от датчика.


- LILO&STICH
- ябълката на раздора
- Мнения: 13068
- Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ами така си е,но човека пита за датчика.Нека си го смени,няма лошо.Yonata написа:Някои, замисля ли се че щом производителя е дал даден температурен режим той не трябва да се нарушава !!!![]()
И друго, ако термостата отваря на 92-97*С то как перката ще се включва като не е отворен вторият кръг / ако датчика е за по ниска температура/ ???![]()
Е ефекта е само че, след затварянето на термостата перката върти докато стигне температурата от датчика.А през това време термостата е затворен и работи само първи кръг !!!

-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Чет 28 юни 2007 11:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Съвсем скоро ми се наложи да си сменя датчика , защото стария се скапа . И си купих такъв които отваря на 92 C италиански двустепенен от евро07 за 15лв.( с отстъпка обаче ) Перката тръгва след като отвори термостата и със сигурност тръгва по-рано от колкото при стария датчик , но това всичкото има ефект само на място - вътрешният датчик ми показва около 95C на система , обаче тръгна ли да я настъпвам например вчера я пробвах по нагорнище на 3-та с 3400 оборота( венто 1.8 mi) ми вдигна до 110 C ! Не знам от къде идва проблема перката си върти , а темпертурата се покачва . Съмнявам се да не съм издухал гарнитура на главата , но маркучите въобще не се надуват , а са си нормално меки .
Иначе самия датчик се сменя много лесно с ключ 30 или 32 беше като ще загубиш наи-много 100 грама вода /антифриз.
Иначе самия датчик се сменя много лесно с ключ 30 или 32 беше като ще загубиш наи-много 100 грама вода /антифриз.
- bfgoodrich
- Мнения: 105
- Регистриран на: Нед 12 фев 2006 22:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
bfgoodrich написа:Колега не че си налагам мнението,но направих тази грешка.Смених датчика които е на радиатора(88-92гр.) и после сменях моторче а това е сташна кушия.А сега сам с 95-102гр.Така че не те съветвам да намаляш градусите.
Точно това ще бъде последствието......по-бързо износване на вентилатора от по-продължителната работа....апропо ти нали си с дизел????!!!Защо ти е необходимо още охлаждане?не съм познавач на дизелите ама ние като излизаме с лодката в морето (дизел 2500 сс 80 кс ) задължително изчакваме да достигне работна температура преди да дадем ход и да натоварим ДВГ....казвали са ми,че при дизела работатат на по-ниски от предвидените за ДВГ температури вредят повече отколкото при бензинката....ама не го твърдя аз....просто цитирам...може и да не е вярно
термодатчик
Ще споделя моя опит. Колата не загряваше, термостата беше заседнал, температурата и зиме и лете едвам до 70*. Смених термостат -Моторад(отваря на 88, там сбърках, щото моя беше Валер отваря на 84), почна да прегрява, въобще не включва перката. И пак от начало, но този пък както му е реда - термостат БЕР отваря на 84, 1 степен 95, втора степен 102, термодатчик Бер (с такъв беше), 1 степен 95, втора степен 102. Сега си работи всичко, сега в жегата бързо вдига градуси, ама ще дойде зима
.
И оттук извода, каквото извадиш такова си сложи! Колата е Голф 3 1.4 АБД 60 к.с.

И оттук извода, каквото извадиш такова си сложи! Колата е Голф 3 1.4 АБД 60 к.с.
Yonata написа:Някои, замисля ли се че щом производителя е дал даден температурен режим той не трябва да се нарушава !!!![]()
...
Производителя е сложил такъв датчик през 90-те години. Недей забравя, че за различните климатични райони колите са различно оборудвани. Температурите на климатите през 90-те години са били много по-различни от сегашните.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 73 госта