какво се случи след смяната на термостата

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Damian01
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 12:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

какво се случи след смяната на термостата

Мнениеот Damian01 » Пон 13 авг 2007 11:32


Колата е като нова - бързо загрява до работна температура, оборотите падат почти веднага, двигателя работи много по-тихо и спокойно, колата е по-мощна; Съжалявам, че 4 месеца и 6 000 километра съм мъчил колата с развален термостат-стоеше постоянно отворен и не можеше да загрее, едвам стигаше 70 градуса, това си е било направо издевателство над горкия мотор!




andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: какво се случи след смяната на термостата

Мнениеот andro_ » Пон 13 авг 2007 11:45


Damian01 написа:Колата е като нова - бързо загрява до работна температура, оборотите падат почти веднага, двигателя работи много по-тихо и спокойно, колата е по-мощна; Съжалявам, че 4 месеца и 6 000 километра съм мъчил колата с развален термостат-стоеше постоянно отворен и не можеше да загрее, едвам стигаше 70 градуса, това си е било направо издевателство над горкия мотор!

Мдааа,така е.То на мотора много-много не му пука,маслото си е по-топло от антифриза с поне 10 градуса,ама разходаът скача,защото ЕКУ-то набива гориво...


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Мнениеот FELIPE » Пон 13 авг 2007 12:00


:D По принцип би трябвало да е по-мощна преди смяната на термостата,оборотите също така падат много преди достигане на 90*,пък и не виждам причина ЕКУ -то да набива повече гориво ...това по принцип де...иначе и аз съм така,на дълго 70 в града малко повече и това вече трета година.
Хубаво си е изправен термостат ,ама като знам нивото на моите градски майстори операциите по разкачане на хидравликата,сваляне на климатика,демонтиране на ремъците и пр. ми се виждат прекалено рискови.
П.П.Наскоро как си изпатих при съсем рутинна операция по смяна на гарнитура на капака на клапаните просто не е истина...


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пон 13 авг 2007 12:15


FELIPE написа::D По принцип би трябвало да е по-мощна преди смяната на термостата,оборотите също така падат много преди достигане на 90*,пък и не виждам причина ЕКУ -то да набива повече гориво ...това по принцип де...иначе и аз съм така,на дълго 70 в града малко повече и това вече трета година.
Хубаво си е изправен термостат ,ама като знам нивото на моите градски майстори операциите по разкачане на хидравликата,сваляне на климатика,демонтиране на ремъците и пр. ми се виждат прекалено рискови.
П.П.Наскоро как си изпатих при съсем рутинна операция по смяна на гарнитура на капака на клапаните просто не е истина...

Хидравликата не се разкача,само се сваля помпата.Не се махат маркучите.Климатикът не се пипа въобще.Хидравликата я върти клиновиден ремък,не е пистовия.Не знам от какво те е страх.


Потребителски аватар
Damian01
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 12:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Damian01 » Пон 13 авг 2007 12:16


моя двигател е ABU и смяната е много лесна, точно за 2-3 минути - развиват се два болта, като предварително сложиш един леген под колата да събереш антифриза и това е всичко, всеки сам може да си смени термостата ако е с този двигател, стига да има подходящ ключ


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Пон 13 авг 2007 19:15


FELIPE написа::D По принцип би трябвало да е по-мощна преди смяната на термостата,оборотите също така падат много преди достигане на 90*,пък и не виждам причина ЕКУ -то да набива повече гориво ...това по принцип де...иначе и аз съм така,на дълго 70 в града малко повече и това вече трета година.
Хубаво си е изправен термостат ,ама като знам нивото на моите градски майстори операциите по разкачане на хидравликата,сваляне на климатика,демонтиране на ремъците и пр. ми се виждат прекалено рискови.
П.П.Наскоро как си изпатих при съсем рутинна операция по смяна на гарнитура на капака на клапаните просто не е истина...

Малеее това все едно аз го писах :D При мене е същата ситуация. Между другото аз и другаде го бях писал че проблем така нямам нито със слабо парно нито с преразход на гориво и единственото дето се опасявам е че както казват някои колеги за по голямо износване на някои елементи от двигателя. А иначе и моя мотор е като твоя пък и аз имам климатик .... ако и твоята е от Италия :!: а се оказва че не сме само ние така. Имам чувството че италиянците нарочно ги бъгват нещо и как така все става че работят на70 градуса не знам. Между другото една тема бях пуснал в която бях дал един линк където се виждаше че някои производители правят за този мотор термостат дето да си отваря на 71 градуса :shock .... Кой знае дали нямаме боднат някакъв такъв вътре. По интересното обаче беше че ако е много голям проблем тая температура защо ще правят такъв термостат. Както и да е и аз се ослушвам още и най вече щото не ми прави проблем и не пипам :)


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Пон 13 авг 2007 20:15


на мен па тия ми ти термостати се остават отворени...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 13 авг 2007 22:45


chefito написа:на мен па тия ми ти термостати се остават отворени...

Ми и на мен...
Ей сега варих в тенджерата един "Vernet", френска чикия.
На него пише, че отваря на 86*
На 87.2* по термометъра видях процеп. Значи може и при 86 да почва.
В събота ще го мислим ;)
За любопитните: супа не стана... или поне не е вкусна! :lol: Ма забравих да сложа фиде...


Потребителски аватар
baibradar
Мнения: 136
Регистриран на: Нед 08 окт 2006 12:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот baibradar » Сря 15 авг 2007 15:59


Някои знае ли със сигурност на колко градуса трябва да отваря термостата на мотор ABD? според autodata трябва да е на 84 но като отида в магазина ми вадят ниакави каталози накоито пише 87 и изобщо не продават термостати на 84 градуса къде все пак е истината ? Ако може някои да помогне, че термостата ми е за смяна и не знам какъв да купувам.


Потребителски аватар
toshev
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 07 авг 2006 14:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот toshev » Сря 15 авг 2007 16:05


Ами аз скоро си намерих на BEHR 84 градуса за 16 лв.
Щото на моя му дават 84 а го карах с 87. Има такива термостати, питай при някой по-големичък магазин. (чекиите от АУТО-ПЛЮС нямат)


Потребителски аватар
baibradar
Мнения: 136
Регистриран на: Нед 08 окт 2006 12:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот baibradar » Сря 15 авг 2007 16:21


За съжаление автомагазините в Пазарджик изобщо нямат и не доставят на 84 знаят си че са 87 и това си е. Явно ще трябва да се пазарува от другаде.


Потребителски аватар
toshev
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 07 авг 2006 14:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот toshev » Сря 15 авг 2007 16:29


Абе те и на мен ми викаха в АУТО-ПЛЮС че всички Голф-ове били с 87, ама аз нали си имам AUTODATA и си чета (пък и на други места си пише).
Във следващия голям магазин в който питах хората си извадиха дебелите книги, намериха ми моя мотор (имного други също) и там си пишеше 84 гр.


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Сря 15 авг 2007 17:44


84 градуса е оригиналният немски заводски термостат за германия!


Потребителски аватар
baibradar
Мнения: 136
Регистриран на: Нед 08 окт 2006 12:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот baibradar » Сря 15 авг 2007 17:47


Ок мерси за инфото ще си търся такъв от някъде


Потребителски аватар
KING-T
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 11:47
Автомобил: VW Bora TDI 90кс
Двигател: AGR 2000г
Местоположение: Русе

Мнениеот KING-T » Сря 15 авг 2007 22:27


slav написа:

.... А иначе и моя мотор е като твоя пък и аз имам климатик .... ако и твоята е от Италия а се оказва че не сме само ние така.


Моя голф също е от Италия и за сега нямам проблем с термостата .Държи си 90 градуса,от време на време стига до 95 и след това пак на 90 пада.Сигурно колата е била на някой чичко от Алпите и му е трябвало топло да му духа на кайсиите. :lol:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 71 госта