
Предверение
- XIKS
- Мнения: 896
- Регистриран на: Пет 24 мар 2006 10:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Предверение
Може ли да се направи нещо с предварението,за да тръгне колата повече?
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Предверение
XIKS написа:Може ли да се направи нещо с предварението,за да тръгне колата повече?
- Може донякъде но лошото е че и разхода тръгва още повече


- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Нищо не може да промени колата така както 2 мм предварение на делкото и 2 мм грайфер на гумите (образно казано) Старото ми поло беше с 5 градуса ъгъл на предварение ,а аз го карах с 8 - разликата беше ,че на един и същи баир излизах с 15 км по висока скорост като го изкача. Точно преди нагорнището има голям завай който не можеш го мина с повече от 40 км/час ,така че изпитването е 100% достоверно
А в разхода не намерих никаква разлика. С уважение към колегата Теодор ,ама и логика не намирам.
А в разхода не намерих никаква разлика. С уважение към колегата Теодор ,ама и логика не намирам.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Разхода наистина малко се вдига, но малко!
Всъщност, може и да е повече, ако натискаш и се кефиш как ти е тръгнала колата
Основния проблем е, че се намалява детонационната устойчивост и почва да трака аванс при рязко натоварване и неподходяща предавка. Това, разбира се, ако прекалиш!
Аз карам с изпреварване около 9-10 градуса, като заводското е 6.
Разликата от към укорение е огромна!
Но и ниските обороти стават малко по-нестабилни.
XIKS, видях темата веднага след като я пусна, но не се обадих, защото не съм сигурен дали ти нямаш и втори датчик за положението на валовете. А на този комп нямам никаква програма, че да го погледна в моемнта.
Всъщност, може и да е повече, ако натискаш и се кефиш как ти е тръгнала колата

Основния проблем е, че се намалява детонационната устойчивост и почва да трака аванс при рязко натоварване и неподходяща предавка. Това, разбира се, ако прекалиш!
Аз карам с изпреварване около 9-10 градуса, като заводското е 6.
Разликата от към укорение е огромна!
Но и ниските обороти стават малко по-нестабилни.
XIKS, видях темата веднага след като я пусна, но не се обадих, защото не съм сигурен дали ти нямаш и втори датчик за положението на валовете. А на този комп нямам никаква програма, че да го погледна в моемнта.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Anbuch написа:
А в разхода не намерих никаква разлика. С уважение към колегата Теодор ,ама и логика не намирам.
- Не се засягам като не ми вярват но.....

Нямам стробоскоп и предварението го правих на око значи около 4-5мм завъртях делкото и колата тръгна все едно е с 20кс повече

Но изненадата дойде след като и засякох разхода/правя го на една и съща бенз. на една и съща колонка и пълня догоре/ Значи преди въртенето разхода беше 8.5-9л градско а след него 12-13л


- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
radotom написа:Разхода наистина малко се вдига, но малко!
Всъщност, може и да е повече, ако натискаш и се кефиш как ти е тръгнала колата
Основния проблем е, че се намалява детонационната устойчивост и почва да трака аванс при рязко натоварване и неподходяща предавка. Това, разбира се, ако прекалиш!
Аз карам с изпреварване около 9-10 градуса, като заводското е 6.
Разликата от към укорение е огромна!
Но и ниските обороти стават малко по-нестабилни.
XIKS, видях темата веднага след като я пусна, но не се обадих, защото не съм сигурен дали ти нямаш и втори датчик за положението на валовете. А на този комп нямам никаква програма, че да го погледна в моемнта.
При мен също е 10 градуса при норма 6+/- 2(направено при компютър в авариен режим!!!!) и върви перфектно .....на газ,без да чука на бензин.....
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Теодор написа: предварението го правих на око значи около 4-5мм
Дал си му ОГРОМНО предварение ,аз за да направя предварението с ъгъл от 5 на 8 го врътнах на около 1-1.5 мм. Дори си го настроих финно по този начин: потеглям на първа колкото едва да се движи колата с 1-2 км/ч ,включвам на 2-ра и смачквам гаста.Ако колата се позамисли преди да се изнесе значи трябва да увелича ъгъла на рапалването, само разхлабвам делкото и лекичко го чуквам с чук за да се завърти само части от милиметъра. Ако пък колата прехълца преди да се изнесе значи предварението и е голяма и връщам делкото назад. Важното е да се намери идеалната среда за да няма после и проблеми с ниските обороти. Настройката я правих на бензин (не на газ) защото газта позволява колата да се кара с по-голямо предварение ,но това води до чукане на аванса когато се кара на бензин (особенно с 92). Тази настройка съм я правил на старото поло 91г 1043 куб 45 коня и останах много доволен. Дебелите книги да си гледат работата ,че предварението за този двигател трябвало да е с ъгъл 5+-1. На новото поло още не съм му въртял делкото (щото ми е отскоро) ама и това ще стане тея дни.
Аз от моя опит знам,че заводската настройка на ъгъла на изпреварване на запалването е най-оптимална и добра.иначе и аз съм въртялAnbuch написа:Дебелите книги да си гледат работата ,че предварението за този двигател трябвало да е с ъгъл 5+-1. На новото поло още не съм му въртял делкото (щото ми е отскоро) ама и това ще стане тея дни.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
От предварения много - много не разбирам,даже хич
Обаче искам да попитам не е ли вредно въртенето на делкото при мономотроници,мотроници и симос-и и изобщо системи с комутатор,който определя предварението (то май на VW не е така), или системи,на които ЕКУ-то определеяля предварението (случаят с нашата марка)? Посоката на мислене ми е следната - добре,коригира се положението на палеца,спрямо капачката.Обаче,електродът на палеца е с някаква ширина и при по-голямо предварение,извън заводските настройки искрата или токът трябва да измине по-голям път между палеца и електрода на капачката,а това ще рече загуба на напрежение и намалена сила на искрата......Както подчертах,не разбирам много,така,че някой компетентен да каже.
Не е ли по-добро решението да се ползва ТАП,закачен на сигнала на комутатора,вместо да се върти делкото?

Не е ли по-добро решението да се ползва ТАП,закачен на сигнала на комутатора,вместо да се върти делкото?
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
reinhard написа:Аз от моя опит знам,че заводската настройка на ъгъла на изпреварване на запалването е най-оптимална и добра.иначе и аз съм въртялAnbuch написа:Дебелите книги да си гледат работата ,че предварението за този двигател трябвало да е с ъгъл 5+-1. На новото поло още не съм му въртял делкото (щото ми е отскоро) ама и това ще стане тея дни.
Може би е така за кола която е чисто нова и сега излиза от завода ,но с износването на колата параметрите и се променят. А защо тогава завода производител конструира делкото по такъв начин ,че да може да се настройва - биха могли да го направят така ,че да не може да се върти (настройва) - Поне аз така си го обяснявам

andro, той компа си настройва ъгъла при моното защото : на старото поло дават ъгъл 5+-1 при обороти 750-850 (на празен ход) ,а на новото ми му дават ъгъл 6+-1 при 140-150 оборота (това не е на празен ход). С повишение или намаление на оборотите компа променя ъгъла и при 2000 оборота ъгъла не е същият както при 750-850 оборота ,но гореспоменатите настройке се извършват на ръка. При настройката е важно колата да е загряла добре,да знаете посоката на въртене на делкото за повишение и намаляне на ъгъла (при някои двигатели е по посока на часовниковата стрелка,а при други обратно) Отделно пък има и такива коли на които не се върти делкото ,но аз съм виждал такова(не съм гледал много коли де ) само на една астра 1.6 92г (не на всички астри от тази година и този двигател са така).
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца


Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта