Предверение

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
XIKS
Мнения: 896
Регистриран на: Пет 24 мар 2006 10:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Предверение

Мнениеот XIKS » Пет 21 сеп 2007 21:58


Може ли да се направи нещо с предварението,за да тръгне колата повече?




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Предверение

Мнениеот Теодор » Пет 21 сеп 2007 22:02


XIKS написа:Може ли да се направи нещо с предварението,за да тръгне колата повече?
    Може донякъде но лошото е че и разхода тръгва още повече :twisted: личен опит :?


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пет 21 сеп 2007 22:35


Нищо не може да промени колата така както 2 мм предварение на делкото и 2 мм грайфер на гумите (образно казано) Старото ми поло беше с 5 градуса ъгъл на предварение ,а аз го карах с 8 - разликата беше ,че на един и същи баир излизах с 15 км по висока скорост като го изкача. Точно преди нагорнището има голям завай който не можеш го мина с повече от 40 км/час ,така че изпитването е 100% достоверно

А в разхода не намерих никаква разлика. С уважение към колегата Теодор ,ама и логика не намирам.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 21 сеп 2007 23:50


Разхода наистина малко се вдига, но малко!
Всъщност, може и да е повече, ако натискаш и се кефиш как ти е тръгнала колата ;)
Основния проблем е, че се намалява детонационната устойчивост и почва да трака аванс при рязко натоварване и неподходяща предавка. Това, разбира се, ако прекалиш!
Аз карам с изпреварване около 9-10 градуса, като заводското е 6.
Разликата от към укорение е огромна!
Но и ниските обороти стават малко по-нестабилни.
XIKS, видях темата веднага след като я пусна, но не се обадих, защото не съм сигурен дали ти нямаш и втори датчик за положението на валовете. А на този комп нямам никаква програма, че да го погледна в моемнта.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Съб 22 сеп 2007 9:30


Anbuch написа:
А в разхода не намерих никаква разлика. С уважение към колегата Теодор ,ама и логика не намирам.
    Не се засягам като не ми вярват но..... :wink:
    Нямам стробоскоп и предварението го правих на око значи около 4-5мм завъртях делкото и колата тръгна все едно е с 20кс повече :twisted:
    Но изненадата дойде след като и засякох разхода/правя го на една и съща бенз. на една и съща колонка и пълня догоре/ Значи преди въртенето разхода беше 8.5-9л градско а след него 12-13л :shock което хич не е малко така че бързо върнах всичко както си беше :wink:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Съб 22 сеп 2007 9:38


radotom написа:Разхода наистина малко се вдига, но малко!
Всъщност, може и да е повече, ако натискаш и се кефиш как ти е тръгнала колата ;)
Основния проблем е, че се намалява детонационната устойчивост и почва да трака аванс при рязко натоварване и неподходяща предавка. Това, разбира се, ако прекалиш!
Аз карам с изпреварване около 9-10 градуса, като заводското е 6.
Разликата от към укорение е огромна!
Но и ниските обороти стават малко по-нестабилни.
XIKS, видях темата веднага след като я пусна, но не се обадих, защото не съм сигурен дали ти нямаш и втори датчик за положението на валовете. А на този комп нямам никаква програма, че да го погледна в моемнта.

При мен също е 10 градуса при норма 6+/- 2(направено при компютър в авариен режим!!!!) и върви перфектно .....на газ,без да чука на бензин.....


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Съб 22 сеп 2007 10:25


Теодор написа: предварението го правих на око значи около 4-5мм

Дал си му ОГРОМНО предварение ,аз за да направя предварението с ъгъл от 5 на 8 го врътнах на около 1-1.5 мм. Дори си го настроих финно по този начин: потеглям на първа колкото едва да се движи колата с 1-2 км/ч ,включвам на 2-ра и смачквам гаста.Ако колата се позамисли преди да се изнесе значи трябва да увелича ъгъла на рапалването, само разхлабвам делкото и лекичко го чуквам с чук за да се завърти само части от милиметъра. Ако пък колата прехълца преди да се изнесе значи предварението и е голяма и връщам делкото назад. Важното е да се намери идеалната среда за да няма после и проблеми с ниските обороти. Настройката я правих на бензин (не на газ) защото газта позволява колата да се кара с по-голямо предварение ,но това води до чукане на аванса когато се кара на бензин (особенно с 92). Тази настройка съм я правил на старото поло 91г 1043 куб 45 коня и останах много доволен. Дебелите книги да си гледат работата ,че предварението за този двигател трябвало да е с ъгъл 5+-1. На новото поло още не съм му въртял делкото (щото ми е отскоро) ама и това ще стане тея дни.


Потребителски аватар
reinhard
Мнения: 1735
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 10:54
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот reinhard » Съб 22 сеп 2007 10:39


Anbuch написа:Дебелите книги да си гледат работата ,че предварението за този двигател трябвало да е с ъгъл 5+-1. На новото поло още не съм му въртял делкото (щото ми е отскоро) ама и това ще стане тея дни.
Аз от моя опит знам,че заводската настройка на ъгъла на изпреварване на запалването е най-оптимална и добра.иначе и аз съм въртял


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 22 сеп 2007 10:51


От предварения много - много не разбирам,даже хич :oops: Обаче искам да попитам не е ли вредно въртенето на делкото при мономотроници,мотроници и симос-и и изобщо системи с комутатор,който определя предварението (то май на VW не е така), или системи,на които ЕКУ-то определеяля предварението (случаят с нашата марка)? Посоката на мислене ми е следната - добре,коригира се положението на палеца,спрямо капачката.Обаче,електродът на палеца е с някаква ширина и при по-голямо предварение,извън заводските настройки искрата или токът трябва да измине по-голям път между палеца и електрода на капачката,а това ще рече загуба на напрежение и намалена сила на искрата......Както подчертах,не разбирам много,така,че някой компетентен да каже.
Не е ли по-добро решението да се ползва ТАП,закачен на сигнала на комутатора,вместо да се върти делкото?


Потребителски аватар
koziak
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 27 окт 2006 22:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот koziak » Съб 22 сеп 2007 11:13


:офф А къде мога да отида да ми настроят предварението със стробоскоп или каквото там трябва,че въртях делкото и сега ми е много зле колата :?


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Съб 22 сеп 2007 11:24


reinhard написа:
Anbuch написа:Дебелите книги да си гледат работата ,че предварението за този двигател трябвало да е с ъгъл 5+-1. На новото поло още не съм му въртял делкото (щото ми е отскоро) ама и това ще стане тея дни.
Аз от моя опит знам,че заводската настройка на ъгъла на изпреварване на запалването е най-оптимална и добра.иначе и аз съм въртял

Може би е така за кола която е чисто нова и сега излиза от завода ,но с износването на колата параметрите и се променят. А защо тогава завода производител конструира делкото по такъв начин ,че да може да се настройва - биха могли да го направят така ,че да не може да се върти (настройва) - Поне аз така си го обяснявам :roll:

andro, той компа си настройва ъгъла при моното защото : на старото поло дават ъгъл 5+-1 при обороти 750-850 (на празен ход) ,а на новото ми му дават ъгъл 6+-1 при 140-150 оборота (това не е на празен ход). С повишение или намаление на оборотите компа променя ъгъла и при 2000 оборота ъгъла не е същият както при 750-850 оборота ,но гореспоменатите настройке се извършват на ръка. При настройката е важно колата да е загряла добре,да знаете посоката на въртене на делкото за повишение и намаляне на ъгъла (при някои двигатели е по посока на часовниковата стрелка,а при други обратно) Отделно пък има и такива коли на които не се върти делкото ,но аз съм виждал такова(не съм гледал много коли де ) само на една астра 1.6 92г (не на всички астри от тази година и този двигател са така).


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Съб 22 сеп 2007 11:26


koziak написа::офф А къде мога да отида да ми настроят предварението със стробоскоп или каквото там трябва,че въртях делкото и сега ми е много зле колата :?

затова е важно преди да започнеш да го въртиш да го бележиш с една драскотина


Потребителски аватар
reinhard
Мнения: 1735
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 10:54
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот reinhard » Съб 22 сеп 2007 11:46


Няма как да не се настройва делкото - нали се правят ремонти на двигателя и после настройки.Ами като се върти делкото не трябва ли да се мръдне съответно белега на коляновия вал???Нали изпреварването на запалването се настройва спрямо положението преди ГМТ естествено в норми


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Symptom » Нед 23 сеп 2007 20:33


8) 6,7 градуса при тихи обороти, и моното лети,има си икономия има си ряз, Аз на стробоскопи не вервам ,не е имало случаи кола да ми е вървяла след като навремето в Унитрейд Х такава настроика ми избацаха,че на следващото кръстовище слязох и си я правих сам,..аман от компютърджии дето незнаят какво правят.Заводски тъпотии,по хубава настройка от тая на ушенце няма.. Апропо,.. кви милиметри говорите колеги... 1мм на делкото =6 градуса... та..по-лекинко с врътките :wink:


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Нед 23 сеп 2007 20:56





Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 100 госта