Вакууми около дроселовата клапа Голф 2

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Вакууми около дроселовата клапа Голф 2

Мнениеот Ugeorge » Сря 09 яну 2008 13:39


Още когато си купих колата(двигател 1.3 NZ) клапата под въздушния филтър си стоеше постоянно в положение за студен въздух. И днес свалих коляното което стои над дроселовата клапа за да видя дали тръбичките на които се слагат вакуумните маркучи не са запушени. Беше мръсничко и след старателно чистене с бензин слязох да сглобя всичко. Когато запалих колата забелязах че от двете тръбички няма вакуум, но от едниния маркуч(този който отива към регулатора на налягането на бензина) има вакуум. Вързах и двата маркуча и нищо. След което ги размених и чудо, клапата се помести към положение за топъл въздух. Значи като гледам принципа на действие е следния: Вакуума под дроселовата клапа се прехвърля на клапата за топъл/студен въздух горе при коляното, от долу под тръбичките има една малка дупчица с нещо като клапанче вътре в нея и предполагам че когато налягането под и над дроселовата клапа се изравнят(това става при газ до дупка) ще прехвърли на студен въздух. Въпросът ми е дали правилно съм разгадал принципа на действие и как точно ще мине на студен въздух когато колата загрее. Също ако някой на който тази клапа работи може да опита да махне маркуча от към регулатора и да види дали клапата се връща ще съм благодарен. Това при студена кола де.

Ето и снимка с вакуумите.


http://picasaweb.google.bg/ugeorge0bg/G ... 1314274994

Изображение


Благодаря предварително.

Последна промяна от Ugeorge на Чет 10 яну 2008 21:43, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Чет 10 яну 2008 17:02


Никой ли не знае?
:arrow:


Потребителски аватар
cerber4o
Мнения: 258
Регистриран на: Нед 30 дек 2007 19:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот cerber4o » Чет 10 яну 2008 20:03


пич моя голф е същия обаче не мога да ти видя снимката ... за вакумите говоря


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Чет 10 яну 2008 21:31


вчера бачкаше сложих линк за да може да видиш


Потребителски аватар
cerber4o
Мнения: 258
Регистриран на: Нед 30 дек 2007 19:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот cerber4o » Чет 10 яну 2008 23:22


брато мойта е само на студен ... ще опитам и ще ти кажа дали има нещо но аз отворих тема за топлия въздух от там и с колегите установихме че е излишен и за това мен не ми смучи топъл но с вакумите не съм си играл :wink:


sasheeto
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 9:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот sasheeto » Чет 10 яну 2008 23:32


Виж в полезни там има качен пдф за дидиджет инжекцион на бьлгарски и английски.Колата минава на от топьл на студен вьздох когато загрее защото през всмукателния колектор минава охладителната течност на двигателя.Примен се получава следното докато колата не загрее мога да я карам на пьрва скорост без да давам гас тя си вьрви бавно като нов дизел по баир. След като загрее всичко си е нормално.Автоматичния смукач започва да го врьща веднага след запалването на двигателя,но това не означава че колата е по загряла и е преминала на студен вьздох в пдф в полезни пише как се проверява дали работи клапата.


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Пет 11 яну 2008 10:01


Имаx го това и преди ама там тази част е пропусната, а сега нямам възможност сешоар да спускам до колата.


Потребителски аватар
cerber4o
Мнения: 258
Регистриран на: Нед 30 дек 2007 19:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот cerber4o » Пет 11 яну 2008 10:17


добре брато ти само питаш или има някъкъв проблем при :drive сутрин :?: моя като е на студен само ми е ясно че не мое да се кара както др-те смис аз чакам да загрее за 1 цигара време пък и не бързам докато си харесам песен а и съм пробвал колата не може да се форсира за това 10 -15 мин каране и вс е ок :roll:


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Пет 11 яну 2008 12:09


Колега, мойто е Пасат 1.8 MI, но принципа е следния. Вакуумът се създава в засмукващия колектор. От моноблока, от поддроселовото пространство излиза едно маркуче и влиза горе в черния капак на моното. Мъркучето влиза в една джаджа, регулатор на температурата на засмуквания въздух май се казваже. Като гледам приложената схема, и при теб има такова. От този регулатор излиза друго мъркуче, което отива до долната половина на кутията на въздушния филтър, където е и клапата.
Как работи цялата щуротия: Като запалиш студена колата, регулаторът в капака на моното е отворен, вакуумът чрез него се предава до кутията на въздушния филтър. Там има една гумена мембрана с пружина. Вакуумът издърпва мембраната и тя чрез лостова система издърпва клапата в кутията, която затваря притока на студен въздух и отваря притока на топъл.
Когато температурата на засмуквания въздух се повиши над 45* май беше, регулаторът в капака на моното затваря, вакуумът се прекъсва, мембраната долу отпуска и клапата се връща, като затваря притока на топъл въздух и отваря студения.
При мен тази мембрана долу беше спукана, колкото и да е, смучеше от там въздух в поддроселовото пространство, горивната смес ставаше незнайно каква и двигателят притрисаше на празен ход. След като я смених, двигателят заспа. Това е една от причините за притрисане на двигателя на празен ход, топъл.


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Пет 11 яну 2008 17:59


мерси колега и аз така си го мислех, но ти определено по-добре си го обяснил. Сега поне знам че клапата работи както е предписано.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта