Мнениеот GVG » Пет 11 яну 2008 12:09
Колега, мойто е Пасат 1.8 MI, но принципа е следния. Вакуумът се създава в засмукващия колектор. От моноблока, от поддроселовото пространство излиза едно маркуче и влиза горе в черния капак на моното. Мъркучето влиза в една джаджа, регулатор на температурата на засмуквания въздух май се казваже. Като гледам приложената схема, и при теб има такова. От този регулатор излиза друго мъркуче, което отива до долната половина на кутията на въздушния филтър, където е и клапата.
Как работи цялата щуротия: Като запалиш студена колата, регулаторът в капака на моното е отворен, вакуумът чрез него се предава до кутията на въздушния филтър. Там има една гумена мембрана с пружина. Вакуумът издърпва мембраната и тя чрез лостова система издърпва клапата в кутията, която затваря притока на студен въздух и отваря притока на топъл.
Когато температурата на засмуквания въздух се повиши над 45* май беше, регулаторът в капака на моното затваря, вакуумът се прекъсва, мембраната долу отпуска и клапата се връща, като затваря притока на топъл въздух и отваря студения.
При мен тази мембрана долу беше спукана, колкото и да е, смучеше от там въздух в поддроселовото пространство, горивната смес ставаше незнайно каква и двигателят притрисаше на празен ход. След като я смених, двигателят заспа. Това е една от причините за притрисане на двигателя на празен ход, топъл.