Високи обороти на празен ход на бензин - решено!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Високи обороти на празен ход на бензин - решено!

Мнениеот gyb » Вто 08 яну 2008 20:44


Здравейте, колеги. Когато работи на бензин на празен ход вдига 2000 оборота и стои така. На газ няма проблем - 900-1000. Двигател 1,8 моноинжекция с обикновена газова без ТАП и ламбда-емулатор. Колата е внесена преди месец и нещо от Германия. Преди месец е сложена газовата. На 315000 км е. Синия температурен датчик е здрав - студен около 5400 Ома, загрял двигател - 240 Ома. Като разкача ламбда сондата оборотите се вдигат още. Пали без проблем и на бензин и на газ и върви много (и гори много на газ :? ). След рестарт на ЕКУ-то не се оправя.

При слагане на газта нямаше проблеми. Струва ми се че това нещо се появи преди седмица след смяна на ангренажния ремък. Стария ремък беше много зле - като го огънеш и пука и се цепи, а ролката свиреше жестоко над 2500 оборота и беше почнала да запира. Като сложихме новия ремък се оказа, че има разминаване :shock на белезите на делкото и палеца. Всички други белези бяха напаснати, а палеца беше надясно от белега на делкото. Като я пробвахме така - нямаше центровка - едва палеше, гърмяха гърнетата и не искаше да вдигне обороти. Завъртяхме делкото наляво така, че да съвпаднат белезите и се оправи. След няколко дни вдигна такива обороти на бензин, но след малко се оправи и аз не обърнах внимание. А след това вече не падат до 1000 стоят си на 2000 веднага като запаля на бензин и се стреми да ги поддържа.

Имате ли идеи какво да направя или да ходя на диагностика?

Последна промяна от gyb на Нед 13 яну 2008 12:54, променено общо 1 път.




detchko
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 12 дек 2007 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот detchko » Вто 08 яну 2008 22:44


Мисля че тая работа със смяната на ремъка няма нищо общо с проблема ти. Щом на газ работи добре (а на газ обикновенно оборотите на празен ход се регулират от това как ти е настроена гаъовата а не от компютъра) значи че имаш проблеми със стъпковото двигателче за празния ход (постоянно ли ти държи високи обороти или стрелката играе??????)
Най добре иди на диагностика веднага ше намерат грешката ама все пак не съм голям разбирач и изчакай и други мнения.


Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gyb » Вто 08 яну 2008 23:07


оборотите почти през цялото време стоят на 2000. ако карам без да натискам газта падат в зависимост от натоварването, но ако има как се стремят да са 2000. ако си играя да я форсирам или да карам без газ много рядко се опитва да ги смъкне един път до 1600 и веднага ги вдига до 2000 и си стоят така..

интересно ми е и защо се получи така с ремъка.. да има някаква минимална разлика в размерите им ли или стария да е бил разтегнат..но тогава би трябвало в старото положение да не съвпадат белезите не в новото..

на бензин само т.нар. стъпково моторче ли управлява оборотите на пр. ход?


Потребителски аватар
Голф2
Мнения: 72
Регистриран на: Съб 24 фев 2007 21:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Голф2 » Вто 08 яну 2008 23:47


Според мен зима въздух от някаде и затова държи високи обороти просто прегледай маркучите около въздушния филтър и всмукателни колектори дали всичко си е там може да сте извадили някои мъркуче.А също и стъпково моторче.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Високи обороти на празен ход на бензин

Мнениеот joker » Сря 09 яну 2008 0:05


gyb написа:Здравейте, колеги. Когато работи на бензин на празен ход вдига 2000 оборота и стои така. На газ няма проблем - 900-1000. Двигател 1,8 моноинжекция с обикновена газова без ТАП и ламбда-емулатор. Колата е внесена преди месец и нещо от Германия. Преди месец е сложена газовата. На 315000 км е. Синия температурен датчик е здрав - студен около 5400 Ома, загрял двигател - 240 Ома. Като разкача ламбда сондата оборотите се вдигат още. Пали без проблем и на бензин и на газ и върви много (и гори много на газ :? ). След рестарт на ЕКУ-то не се оправя.

При слагане на газта нямаше проблеми. Струва ми се че това нещо се появи преди седмица след смяна на ангренажния ремък. Стария ремък беше много зле - като го огънеш и пука и се цепи, а ролката свиреше жестоко над 2500 оборота и беше почнала да запира. Като сложихме новия ремък се оказа, че има разминаване :shock на белезите на делкото и палеца. Всички други белези бяха напаснати, а палеца беше надясно от белега на делкото. Като я пробвахме така - нямаше центровка - едва палеше, гърмяха гърнетата и не искаше да вдигне обороти. Завъртяхме делкото наляво така, че да съвпаднат белезите и се оправи. След няколко дни вдигна такива обороти на бензин, но след малко се оправи и аз не обърнах внимание. А след това вече не падат до 1000 стоят си на 2000 веднага като запаля на бензин и се стреми да ги поддържа.

Имате ли идеи какво да направя или да ходя на диагностика?

Да......на четец и на свястна центровка,че си побъркал вероятно компютъра...


Потребителски аватар
pesho_sl
Мнения: 693
Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:16
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AGR 1998
Местоположение: Варна

Мнениеот pesho_sl » Сря 09 яну 2008 18:31


и аз имах същия проблем преди около година - мотор 1.8 mi на газ, държи обороти, сменям бензин и качва оборотите веднага, а да не говорим за разхода. проблема се оказа в тампона (така да се каже), който държи моно-инжекцията - беше скъсан и смучеше въздух. смених го и всичко се оправи. надявам се да съм погнал. :)[/b]


Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gyb » Сря 09 яну 2008 22:46


благодаря, Ви, колеги. Надявам се да е нещо просто и лесно за оправяне. да ми остане малко време и ще я видя.


Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gyb » Нед 13 яну 2008 12:57


оправи се проблема чрез центровка, ресет на компа и откачане на ламбда сондата.
окада се, че предварението е 19 гр - сигурно при смяната на ангренажния сме изместили 1 зъб на вала на делкото, което е 12 гр макар, че белезите съвпадаха... :roll:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта