След студовете една сутрин колата започна по-трудно да пали.
За съм точен-преди палеше от първия такт-сега прави около 4 такта.
Ни бих обърнал внимание но при условие,че при минус 10 градуса палеше на един такт , за да пали при минус 1 и дори плюс 2 с 4 такта си има причина.
И почнах т.н диагностични мероприятия.
1.Какво бърникахме за последно-точно в студа ми сменяха водната помпа(по закона за всеобщата гадост)-ах викам, вашта кожа приятелска,не е зацепен ремъка както трябва(макар,че уж гледахме)....да ама не!Веднага повторна проверка.....Не само зацепен ,но и центровката абсолютно запазена.(проверено на Елкон)
2.Закачам на декодер.....няма грешки в компа,всички датчици за температура работят.
3.Търся груб проблем дето компа не може да го регистрира-кабели,свещи,капачка на делко....междувпрочем свещите бяха почернени(не чисто черни,но по-опушени от друг път),което така или иначе говори за прекалено богата смес-да ама аз карам на газ(на бензин паля,но работи не повече от 5 мин)
Сменени свещи кабели капачка на делко-без съществен резултат-като е топла пали от раз-студена 4 такта-също симптом на обогатяване на сместта.
Ако рано превключа на газ при студено време(на 20 секунда) на няколко пъти колата угасва като при задавяне(пак богата смес-ама не бензин,ами газ)
Моите разсъждения
1.Маслено кондензни тапи във вентилацията на картера-намаляване на количеството постъпващ въздух-свръхобогатяване при студена кола(когато ламбда сондата не работи)на сместта-трудно палене-гаснене.
2.Между другото след като карах 5 дни из заснежена и заледена Варна при не повече от 2000 об при форсиране през първия по-сух и топъл ден от ауспуха излезе бяло черен дим.ама като от дизел горящ масло.....вече обаче не пуши при форсиране-предполагам,че някоя от тези маслено-кондензни тапи ,размекната от топлото, е засмукана в моното и е изгоряла.
а колата иначе си върви и то не по-лошо от преди...
Имам следните питания към моите любезни колеги от форума
1.Хипотезата ми вярна ли е?
2.Някой сблъсквал ли се е с този проблем?
3.Необходимо ли е да почистя тръбата и няма ли опасност да се счупи нещо от онза пластмаса към блока където влиза тръбата,тъй като със сигурност е опечена и с променени качества?
Уф.....много писах,но исках да съм максимално точен и изчерпателен.
