Трудно пали студена-запушена вентилация на картера?АМА НЕ!!!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Трудно пали студена-запушена вентилация на картера?АМА НЕ!!!

Мнениеот joker » Чет 31 яну 2008 13:02


От една седмица се сблъсках с особен проблем.
След студовете една сутрин колата започна по-трудно да пали.
За съм точен-преди палеше от първия такт-сега прави около 4 такта.
Ни бих обърнал внимание но при условие,че при минус 10 градуса палеше на един такт , за да пали при минус 1 и дори плюс 2 с 4 такта си има причина.
И почнах т.н диагностични мероприятия.
1.Какво бърникахме за последно-точно в студа ми сменяха водната помпа(по закона за всеобщата гадост)-ах викам, вашта кожа приятелска,не е зацепен ремъка както трябва(макар,че уж гледахме)....да ама не!Веднага повторна проверка.....Не само зацепен ,но и центровката абсолютно запазена.(проверено на Елкон)
2.Закачам на декодер.....няма грешки в компа,всички датчици за температура работят.
3.Търся груб проблем дето компа не може да го регистрира-кабели,свещи,капачка на делко....междувпрочем свещите бяха почернени(не чисто черни,но по-опушени от друг път),което така или иначе говори за прекалено богата смес-да ама аз карам на газ(на бензин паля,но работи не повече от 5 мин)
Сменени свещи кабели капачка на делко-без съществен резултат-като е топла пали от раз-студена 4 такта-също симптом на обогатяване на сместта.
Ако рано превключа на газ при студено време(на 20 секунда) на няколко пъти колата угасва като при задавяне(пак богата смес-ама не бензин,ами газ)
Моите разсъждения
1.Маслено кондензни тапи във вентилацията на картера-намаляване на количеството постъпващ въздух-свръхобогатяване при студена кола(когато ламбда сондата не работи)на сместта-трудно палене-гаснене.
2.Между другото след като карах 5 дни из заснежена и заледена Варна при не повече от 2000 об при форсиране през първия по-сух и топъл ден от ауспуха излезе бяло черен дим.ама като от дизел горящ масло.....вече обаче не пуши при форсиране-предполагам,че някоя от тези маслено-кондензни тапи ,размекната от топлото, е засмукана в моното и е изгоряла.
а колата иначе си върви и то не по-лошо от преди...
Имам следните питания към моите любезни колеги от форума
1.Хипотезата ми вярна ли е?
2.Някой сблъсквал ли се е с този проблем?
3.Необходимо ли е да почистя тръбата и няма ли опасност да се счупи нещо от онза пластмаса към блока където влиза тръбата,тъй като със сигурност е опечена и с променени качества?
Уф.....много писах,но исках да съм максимално точен и изчерпателен. :wink:

Последна промяна от joker на Вто 12 фев 2008 11:19, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamus11 » Чет 31 яну 2008 13:40


първо, за много години :welcome: вдторо ...не пипаи пласмасовите тръби по какъвто и да е повод ,чупат се като солети:idea: ако чистиш нещо ,чисти филтъра ,за маслените пари над капака за клапаните макар ,че ще ти е много трудно и за това по добре да купиш нов макар, че са скъпи .за другите неща не знам какво да ти кажа :roll:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 31 яну 2008 13:53


kamus11 написа:първо, за много години :welcome: вдторо ...не пипаи пласмасовите тръби по какъвто и да е повод ,чупат се като солети:idea: ако чистиш нещо ,чисти филтъра ,за маслените пари над капака за клапаните макар ,че ще ти е много трудно и за това по добре да купиш нов макар, че са скъпи .за другите неща не знам какво да ти кажа :roll:

за много години да си жив и здрав!
Сега....ДВГ е 1.8 ABS и тръбата за вентилация е един метален уред нагънат като на мъж с еректилна недостатъчност.....кой е филтъра за маслените пари над капака на клапаните-там има само пластмасова коруба(т.н костенурка) с щутцер за гумения привод,който съединява металната тръба и констенурката....другото място където завършва матълната тръба е директно в капака на клапаните(с другия край на гумения тройник).....Извинявай но не успях да разбера :oops:


Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamus11 » Чет 31 яну 2008 20:19


при тоя двигател филтърът за парите е метален и стои директно на капака на клапаните от вътришната страна ,като цетка е ще го видиш .мие се лесно без проблем ,но трябва да свалиш капака на клапаните и се почва яко киснене .но е много малко вероятно да е затлачен толкова че да дава проблеми.ако нямаш работа,когато сменяш гарнитурата на клапаните тоест след около 3-4000 км :wink: го изчисти .поиграи си малко :idea:


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Чет 31 яну 2008 22:20


Joker, пропуснал си само версията за калпаво гориво, иначе ми харесва последователността с която излагаш мнението си, то и влажния климат оказва влияние.Покарай и след това си прави изводи.Аз какви логически пирамиди построих за един японски дизел докато не му смених акумулатора...абе страшна работа.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 12 фев 2008 11:42


Обещах да пиша на radotom за решението на проблема,ама понеже се оказа много необичаен ще го напиша на открито...
Причината за внезапното нарушаване на паленето при студен ДВГ се оказа............ :shock :shock :shock Запушен метален филтър на клапата за високото налягане на газовото.Откритието стана съвсем случайно!!!
И сега разказвам как:
Освен ,че палеше трудно сутрин(бях решил,че това е от акумулатора и студа и почти не му обръщах внимание) от два дни колата взе и да придръпва като натисна докрай педала за газта-този симптом прпи мен аз го познавам перфектно и той се дължи на запушен филтър на газовия клапан(два пъти съм го чистил още като купих колата)
Така се и оказа.....Цялото пространство(около 2 куб.см) под филтъра на клапана бе плътно натъпкано с графит(верицата им газаджийска!)....вероятно от това и от голямото налягане О-пръстенът беше поддал и независимо,че клапанът беше затворен той изпускаше по малко газ напред към изпарителя.....доказахме го!
Тоест сутрин когато я паля на бензин на практика в ДВГ постъпва и малко газ ....резултат леко задавяне при първоначално палене....защото при второто завъртане вече палеше като пушка!
Почистихме филтърчето,измихме го с коресилин,сменихме О-пръстена,проверихме за добра херметизация ии ооооо чудо!.....колата вече пали само от един такт-както преди!
А сега де :shock :shock :shock ....де го чукаш де се пука!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 12 фев 2008 11:44


:applause: Поздравления за успешното приключване на одисеята! ;)


Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Вто 12 фев 2008 11:51


да беше заснел цялата операция дето си я направил :lol:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 12 фев 2008 11:58


Ама с тази кола все едни загадки ми се случват....като романи от Агата Кристи..
Още като я купих се оказа(след 2 месеца търсене!),че кабелче от пиновете на ТПС-а бе оголено като главичката на топлийка(точно където снопът кабели опира в главата на ДВГ)....незабележимо,но достатъчно за контакт на маса върху метала на ДВГ....резултата-сигнал за отпуснат педал за газта към компа....мърдане на дросела чрез стъпковия мотор и гадно придръпване....еееей скъсах си два месеца нервите докато накрая не обелих снопа кабели както мома бели царевичен кочан на седянка!!! и така намерих прогорялото месетенце....5 см изолирбанд решиха проблема!
и сега пък този клапан.....два пъти се е запушвал ама така не ми е правил...и как няма да са черни свещите като колата работи и на газ и на бензин!Поне в началото след запалването!


Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Вто 12 фев 2008 13:08


Изображение


:lol: :lol: :lol:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 12 фев 2008 13:14


Абе много нежен си ме издокарал нещо....де ги мустаците????
Туй творение от картата прилича на човек дето затваря капачката наляво :wink: Сакън!.....



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], nikolay_v и 86 госта