Ламбда сонда - дали е за смяна? Снимки

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
pokeer
Мнения: 108
Регистриран на: Съб 06 май 2006 22:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Ламбда сонда - дали е за смяна? Снимки

Мнениеот pokeer » Сря 16 яну 2008 22:13


Имам съмнения , че ламбда сондата ми е за смяна. Разхода ми се вдигна с около 2 или 3 литра, а и работата на двигателя не ми харесва. Направих едно клипче на показанията на ламбда сондата от софтуера на газовият инжекцион.

http://vid.data.bg/wvflmlct#vid

На база данните от сондата, дали е за смяна? Благодаря предварително.

П.С. съжалявам за качеството и големината на клипчето.

Последна промяна от pokeer на Чет 17 яну 2008 22:05, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот greda » Сря 16 яну 2008 22:20


Сори, но ми е кофти връзката в момента и видях само един кадър с доста сериозни пикове....
Ако това е вярно (пиковете са между 0,4 и 1 волт и освен това са над 4-5 за 10 сек.) най-вероятно проблемът не е там...
Какво каза операторът на тестера???


Потребителски аватар
pokeer
Мнения: 108
Регистриран на: Съб 06 май 2006 22:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pokeer » Сря 16 яну 2008 22:28


На диагностика в компютъра се записва като грешка ламбда сонда, но след изтриването й не се появява веднага. Трябва примерно да минеш 150 - 200 километра и тогава пак я отчита като грешка .


Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот greda » Сря 16 яну 2008 22:43


Това, че се записва може да се дължи на няколко неща...
Естествено на неработеща или работеща извън параметри, но и на лоша връзка, например :roll:
Освен грешка "Ламбдасонда" трябва да има и номер и разширение ???
Например "ХХХХ Ламбда сонда слаб сигнал"...
Пак да питам - този който я "чете", какво казва???


Потребителски аватар
pokeer
Мнения: 108
Регистриран на: Съб 06 май 2006 22:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pokeer » Чет 17 яну 2008 8:10


greda написа:...Пак да питам - този който я "чете", какво казва???


Когато я видя каза, че това е проблем, но като се изтри каза че всичко било наред.
На мен обаче не ми изглежда всичко наред при 14/100 разход (бензин) като пробега е направен късните часове на деня когато няма задръстване с нормално каране!


Потребителски аватар
pokeer
Мнения: 108
Регистриран на: Съб 06 май 2006 22:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pokeer » Чет 17 яну 2008 11:53


:arrow:


Потребителски аватар
stefan_milk
Мнения: 179
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Милковица,обл.Плевен
Контакти:

Мнениеот stefan_milk » Чет 17 яну 2008 11:56


Някаде бях чел че се сменя на 30-50 хиляди км.


Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DimoNN » Чет 17 яну 2008 12:24


иди на газоанализатор!... ако нивото на СО ти е над 0.5 е за смяна... най-добре е да се гледа едновременно волтажа на ламбда сондата и на газоанализатора... но щом комп. си казва грешка на ламбдата предполагам е за смяна... наскоро минах по твоя път...


Потребителски аватар
pokeer
Мнения: 108
Регистриран на: Съб 06 май 2006 22:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pokeer » Чет 17 яну 2008 22:04


Ето малко и снимкова извадка от графиката.


Изображение
Изображение
Изображение


ikonoma
Мнения: 420
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот ikonoma » Чет 17 яну 2008 22:11


Мисля, че ти е наред ламбда сондата. Реагира доста прилично според мен.
Моята не работеше дълго време и като я смених разхода не се промени.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 18 яну 2008 2:13


Аз също мисля, че Ламбдата ти е ОК! ;)
Да ни светнеш катализатора ти все още ли си е на мястото?
Сещам се за нещо по-вероятно ;) Сондата ти е с подгрев, нали?
По кво на бас, че проблема е с връзките на подгяването й.


Потребителски аватар
pokeer
Мнения: 108
Регистриран на: Съб 06 май 2006 22:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pokeer » Пет 18 яну 2008 19:15


radotom написа:Аз също мисля, че Ламбдата ти е ОК! ;)
Да ни светнеш катализатора ти все още ли си е на мястото?
Сещам се за нещо по-вероятно ;) Сондата ти е с подгрев, нали?
По кво на бас, че проблема е с връзките на подгяването й.


Катализатора си е на мястото. И аз имам някакви идеи за това подгряване, но не знам дали може да се оправи или трябва директна смяна :roll:


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 18 яну 2008 21:49


Въпреки,че ламбдата е забита в средата на кат-а на АФТ,няма проблеми катализатора да бъде елиминиран.
Смяна,поне според мен се налага,когато започне да харчи яко - да кажем 15-17 градско бензин,иначе не.
И все пак ламбдата е консуматив,който трябва да се сменя на всеки 100-130Ккм.На газ - по-често.Има достатъчно евтини варианти.Аз лично препоръчвам Golden Lodge на Magneti Marelli, на добра цена е - към 80 лева.Има и по-хубави, но по-скъпи.
Скъп,не скъп,фалшив или оригинален Бош си е Бош. :wink:

Виж си данните от дебитомера - на свободен ход на два от изводите дава 0,7-0,9 волта, на около 2-3 хил.об. около 1,1-1,2 волта.На другите 2 има постоянно 12 волта.Общо са три извода - една маса...абе сещаш се.

Кофти бензина вдига разхода рязко.


Потребителски аватар
pokeer
Мнения: 108
Регистриран на: Съб 06 май 2006 22:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pokeer » Нед 20 яну 2008 18:06


andro_ написа:Виж си данните от дебитомера - на свободен ход на два от изводите дава 0,7-0,9 волта, на около 2-3 хил.об. около 1,1-1,2 волта.На другите 2 има постоянно 12 волта.Общо са три извода - една маса...абе сещаш се.


Замерих данните. На празен ход ми дава - 1.2 , а на 3к оборота
-1.8. Данните са със знак минус :roll:


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Нед 20 яну 2008 19:05


pokeer написа:
andro_ написа:Виж си данните от дебитомера - на свободен ход на два от изводите дава 0,7-0,9 волта, на около 2-3 хил.об. около 1,1-1,2 волта.На другите 2 има постоянно 12 волта.Общо са три извода - една маса...абе сещаш се.


Замерих данните. На празен ход ми дава - 1.2 , а на 3к оборота
-1.8. Данните са със знак минус :roll:

С минус са,защото полюсите са наобратно,няма да се плашиш.
Между другото данните са ти наред.Аз съм посбъркал волтажа.На мен на 3 хил.об. ми показа някъде 1,7-1,75.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 67 госта