добър вечер, колеги, имам следния проблем с колата на баща ми(Голф2, 1.8, 90к.с., карбуратор)- натрупва се бяла, пехтиеста течност по капачката за маслото, по капака на клапаните, по щеката за маслото. Днес отворих и кутията на филтъра и какво да видя- половоната филтър покрит от тази гадна течност и маркуча от капака на клапаните до кутията на филтъра беше пълен с нея. Потърсих в търсачката и разбрах, че това е конденз- колата се кара на газ и на къси разстояния. Проблема е там, че охлаждащата течност се губи безследно- днес като погледнах казанчето беше празно, а няма видими места от където да е текла. Първото нещо, което ми мина през ум е за избила гарнитура на главата, но маслото си е на нормалното количество( не е станало повече), не е пресечено. Колата не загрява(повече от нормалното), работи добре.
Може ли да дадете някаква идея от какво може да е проблема
П.С. номер на двигателя не мога да дам, тъй като скоро го сменях(блока), за справка- при предишния мотор правеше същата работа- бялата пехтия
конденз или антифриз в маслото
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
не надува маркучите, това е интересното за мен, няма признаци за избила гарнитура, а в същото време течността се губи. Бялата пехтия е по цялата щека и цялата тръбичка, ктдето влиза е пълна с нея, отначало като я извадя(щеката) цялата е покрита с нея, а след две-три проби(вадене и поставяне в двигателя) се изчиства и маслото си личи ясно, след известно време отново така 

-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
не изкарва бял дим, кара се на къси разстояния(околко 20км на ден, минава 10, гаси се, после също10)маслото не е ставало на боза- скоро го сменях, просто първия път като извадя щеката, цялата е покрита с бяло, като я избърша и сложа обратно и я извадя- маслото си е малко под MAX, цветът му си е нормален, предишния блок го смених, заради прецакан биелен лагер и ми излезе по- евтино да сменя блока(но и със стария мотор правише така, гарнитурата не я знам каква марка беше, спомням си, че беше околко 25-30лв. Не съм надувал главата и може би там ми беше грешката(съмнява ме вече да не е пукната някъде), а пък не надува маркучите, не загрява, а бялата гадост е по целия мотор 

Panev написа:....околко 20км на ден, минава 10, гаси се, после също10.....
Това 10 км не е чак толкова късо разстояние, особено пък ако е градско. Би трябвало ако си е наред колата да си влиза в нормален температурен режим, т.е. да не трупа чак толкова кондензи. Според мен "къси разстояния" са 1-2-3 км. т.е. разстоянията за които не може да повдигне кой знае колко температурата двигателя, тогава трупа тази бяла гадост. Но това което най-много съм виждал е конденз по капачката и мноооого мъничко в отвора на щеката /по скоро закача някъде по ръбовете само, и то при много упорито каране на "къси разстояния" през зимата.
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
благодаря за мненията, колеги
ще взема да я закарам да я замерят за наличие на газове в охладителната система, пък каквото стане, ще се разглобява май пак
жалко, че нямам фотоапарат да ви покажа снимки какво количество "майонеза" имаше в кутията на филтъра(направо с шепите да вадиш)
, по капачката на маслото имаше 2 пръста дебелина, а под капака на клапаните не посмях да погледна. За сега ще се кара така, поради липса на финаси, а като се набавят такива ще се ремонтира, благодаря още веднъж
ще взема да я закарам да я замерят за наличие на газове в охладителната система, пък каквото стане, ще се разглобява май пак

жалко, че нямам фотоапарат да ви покажа снимки какво количество "майонеза" имаше в кутията на филтъра(направо с шепите да вадиш)

колега anonimko според мен диагноза спекан блок и твърде пресилена и критична..моят голф прави конденз по капачката от 6 години и да ти кажа честно не съм забелязал такова спукване.най малкото щеше да ми се разбяга компресийката пък аз я мерих преди седмица и беше 11.3 на всички цилиндри...с най добри чувства разбирасе 

- jetta75
- Мнения: 89
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 21:40
- Автомобил: VW BORA Variant 4motion
- Двигател: AJM 2000
- Местоположение: Бургас
Правилно смяташ да си замериш наличие на газове в охл. система.Нормално е през зимата да има малко майонеза по капачката на маслото но чак толкова много.Вероятната причина е ненавременна смяна на масла и каране на къси разстояния.Наскоро на Ситроен Ксара 1,8i на мой познат от такива кондензирали маслени пари - майонеза му се запуши отдушника на маслените пари който представлява един разклонен маркуч и двигателя изхвърли маслото през щеката.Тази майонеза може да замръзне както стана в този случай.Отначало си помислихме за счупен сегмент но се сетихме за този маркуч.Проблема се разреши с почистване на този отдушник и ново масло.
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
и аз съм се насочил към проблем с главата на мотора, а инъче и при мен отдушника беше пълен с "майонеза"-та.
Колеги, извянявам се, но може ли да попитам още един въпрос(да ползвам тази тема да не пускам нова)- волана бие(играе) при скорост над 40-50км/ч, сменени са шарнири, външен накрайник, нови гуми, преден мост минава(центровка), сложих задните джанти отпред(мислех, че другите са криви), но проблема остана. След като сложих новите гуми се пооправи за малко, но сега пак замята и при движение направо- стои на една страна
П.С. сега се сетих и друго- задните гуми стоят разтворени(все едно са разчектнати), дали това е проблем от моста
Благодаря предварително
Колеги, извянявам се, но може ли да попитам още един въпрос(да ползвам тази тема да не пускам нова)- волана бие(играе) при скорост над 40-50км/ч, сменени са шарнири, външен накрайник, нови гуми, преден мост минава(центровка), сложих задните джанти отпред(мислех, че другите са криви), но проблема остана. След като сложих новите гуми се пооправи за малко, но сега пак замята и при движение направо- стои на една страна
П.С. сега се сетих и друго- задните гуми стоят разтворени(все едно са разчектнати), дали това е проблем от моста
Благодаря предварително
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта