конденз или антифриз в маслото

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Panev
Мнения: 79
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

конденз или антифриз в маслото

Мнениеот Panev » Сря 13 фев 2008 20:52


добър вечер, колеги, имам следния проблем с колата на баща ми(Голф2, 1.8, 90к.с., карбуратор)- натрупва се бяла, пехтиеста течност по капачката за маслото, по капака на клапаните, по щеката за маслото. Днес отворих и кутията на филтъра и какво да видя- половоната филтър покрит от тази гадна течност и маркуча от капака на клапаните до кутията на филтъра беше пълен с нея. Потърсих в търсачката и разбрах, че това е конденз- колата се кара на газ и на къси разстояния. Проблема е там, че охлаждащата течност се губи безследно- днес като погледнах казанчето беше празно, а няма видими места от където да е текла. Първото нещо, което ми мина през ум е за избила гарнитура на главата, но маслото си е на нормалното количество( не е станало повече), не е пресечено. Колата не загрява(повече от нормалното), работи добре.
Може ли да дадете някаква идея от какво може да е проблема
П.С. номер на двигателя не мога да дам, тъй като скоро го сменях(блока), за справка- при предишния мотор правеше същата работа- бялата пехтия




Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Сря 13 фев 2008 21:04


е тя може малко да пропуска и за това да не се усеща покачване на маслото.надува ли маркучите като работи?щото аз за такъв конденз и на щеката не съм чувал,особено в тази част която е потопена в маслото.и мойта прай конденз ама само по капачката


Panev
Мнения: 79
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Panev » Сря 13 фев 2008 21:17


не надува маркучите, това е интересното за мен, няма признаци за избила гарнитура, а в същото време течността се губи. Бялата пехтия е по цялата щека и цялата тръбичка, ктдето влиза е пълна с нея, отначало като я извадя(щеката) цялата е покрита с нея, а след две-три проби(вадене и поставяне в двигателя) се изчиства и маслото си личи ясно, след известно време отново така :roll:


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Мнениеот kaiser666 » Сря 13 фев 2008 21:23


Бате бах тоя кондез бе. :roll: Ти на 100 места конденз.Искарва ли много бял дим?
Колата се кара на къси разстояния.

Точно за това не можеш да я хванеш,че не работи като хората. :wink:

не е пресечено

Как,че не е пресечено,като каза,че е станало на боза. :roll:

Скоро сменявах блока.

Каква гарнитура сложи? :roll:


Panev
Мнения: 79
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Panev » Сря 13 фев 2008 21:36


не изкарва бял дим, кара се на къси разстояния(околко 20км на ден, минава 10, гаси се, после също10)маслото не е ставало на боза- скоро го сменях, просто първия път като извадя щеката, цялата е покрита с бяло, като я избърша и сложа обратно и я извадя- маслото си е малко под MAX, цветът му си е нормален, предишния блок го смених, заради прецакан биелен лагер и ми излезе по- евтино да сменя блока(но и със стария мотор правише така, гарнитурата не я знам каква марка беше, спомням си, че беше околко 25-30лв. Не съм надувал главата и може би там ми беше грешката(съмнява ме вече да не е пукната някъде), а пък не надува маркучите, не загрява, а бялата гадост е по целия мотор :(


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Сря 13 фев 2008 22:13


Panev написа:....околко 20км на ден, минава 10, гаси се, после също10.....

Това 10 км не е чак толкова късо разстояние, особено пък ако е градско. Би трябвало ако си е наред колата да си влиза в нормален температурен режим, т.е. да не трупа чак толкова кондензи. Според мен "къси разстояния" са 1-2-3 км. т.е. разстоянията за които не може да повдигне кой знае колко температурата двигателя, тогава трупа тази бяла гадост. Но това което най-много съм виждал е конденз по капачката и мноооого мъничко в отвора на щеката /по скоро закача някъде по ръбовете само, и то при много упорито каране на "къси разстояния" през зимата.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 13 фев 2008 22:18


Съжалявам да го кажа, но мисля, че не е конденз това... :(
Нормално след няколко вкарвания и изкарвания на щеката да се изчисти пяната, защото като е в покой мотора и не се разбърква постоянно маслото и водата, те се отделят като фракции. Бозата исплува отгоре, а отдолу се утаява чисто масло.
Сорри!


Panev
Мнения: 79
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Panev » Сря 13 фев 2008 23:01


благодаря за мненията, колеги
ще взема да я закарам да я замерят за наличие на газове в охладителната система, пък каквото стане, ще се разглобява май пак :?
жалко, че нямам фотоапарат да ви покажа снимки какво количество "майонеза" имаше в кутията на филтъра(направо с шепите да вадиш) :shock , по капачката на маслото имаше 2 пръста дебелина, а под капака на клапаните не посмях да погледна. За сега ще се кара така, поради липса на финаси, а като се набавят такива ще се ремонтира, благодаря още веднъж


Потребителски аватар
topsonik
Мнения: 48
Регистриран на: Пон 14 май 2007 17:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот topsonik » Чет 14 фев 2008 12:17


И при мен го прави това но само по капачката на маслото това не се ли получава от гадно касло. И аз не знам какво да правя даите съвет


Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот anonimko » Чет 14 фев 2008 12:37


наи-вероятно спукан блок или глава налягането маслото е едно а на водата друго и през отворите на гарнитурата на главата меша двете на един колега правеше същото и излезе пукната глава дано се разминеш само с шлаиф и нова гарнитура на главата


Потребителски аватар
bomber
Мнения: 4315
Регистриран на: Вто 13 дек 2005 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Софията

Мнениеот bomber » Чет 14 фев 2008 13:00


topsonik написа:И при мен го прави това но само по капачката на маслото това не се ли получава от гадно касло. И аз не знам какво да правя даите съвет

Щом е само по капачката немисля,че има проблем :) Не е от маслото просто си се получава конденз.Често става и при каране на къси растояния :wink:


Потребителски аватар
jorko1
Мнения: 15
Регистриран на: Съб 01 дек 2007 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jorko1 » Чет 14 фев 2008 14:10


колега anonimko според мен диагноза спекан блок и твърде пресилена и критична..моят голф прави конденз по капачката от 6 години и да ти кажа честно не съм забелязал такова спукване.най малкото щеше да ми се разбяга компресийката пък аз я мерих преди седмица и беше 11.3 на всички цилиндри...с най добри чувства разбирасе :)


Потребителски аватар
jetta75
Мнения: 89
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 21:40
Автомобил: VW BORA Variant 4motion
Двигател: AJM 2000
Местоположение: Бургас

Мнениеот jetta75 » Чет 14 фев 2008 20:32


Правилно смяташ да си замериш наличие на газове в охл. система.Нормално е през зимата да има малко майонеза по капачката на маслото но чак толкова много.Вероятната причина е ненавременна смяна на масла и каране на къси разстояния.Наскоро на Ситроен Ксара 1,8i на мой познат от такива кондензирали маслени пари - майонеза му се запуши отдушника на маслените пари който представлява един разклонен маркуч и двигателя изхвърли маслото през щеката.Тази майонеза може да замръзне както стана в този случай.Отначало си помислихме за счупен сегмент но се сетихме за този маркуч.Проблема се разреши с почистване на този отдушник и ново масло.


milenhp
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 17 юни 2007 12:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот milenhp » Чет 14 фев 2008 20:53


ако си сменял гарнитура пренатегни главата,ако не е твурде кусно.Имах су6тия проблем на старата кола.Бях я стегнал само с динамометри4ен клу4. Ефекта бе6е като при тебе.След пренатягане се оправи.


Panev
Мнения: 79
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Panev » Чет 14 фев 2008 21:03


и аз съм се насочил към проблем с главата на мотора, а инъче и при мен отдушника беше пълен с "майонеза"-та.
Колеги, извянявам се, но може ли да попитам още един въпрос(да ползвам тази тема да не пускам нова)- волана бие(играе) при скорост над 40-50км/ч, сменени са шарнири, външен накрайник, нови гуми, преден мост минава(центровка), сложих задните джанти отпред(мислех, че другите са криви), но проблема остана. След като сложих новите гуми се пооправи за малко, но сега пак замята и при движение направо- стои на една страна
П.С. сега се сетих и друго- задните гуми стоят разтворени(все едно са разчектнати), дали това е проблем от моста
Благодаря предварително



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта