Съпротивление на кабелите ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
absent
Мнения: 427
Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Съпротивление на кабелите ?

Мнениеот absent » Вто 25 мар 2008 18:41


колеги кажете колко трябва да е съпротивлението на високоволтовите кабели




dimitars
Мнения: 282
Регистриран на: Чет 09 мар 2006 20:54
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dimitars » Вто 25 мар 2008 19:31


5-6 килоома


Потребителски аватар
absent
Мнения: 427
Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот absent » Вто 25 мар 2008 21:15


мерси колега то на кабелите си пишело , ама аз първо рекох да питам защото не знаех , преди малко ги мерих може ли да ми кажете дали е нормално така
1 кабел - 5,7 килоома
2 кабел - 5,7 килоома
3 кабел - 6,6 килоома
4 кабел - 6,9 килоома
трябва ли да е еднакво между тях ?
кабела от бубината 1,9 килоома
между палеца 2 килоома


Потребителски аватар
absent
Мнения: 427
Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот absent » Вто 25 мар 2008 21:51


никои ли не знае , кажете да ги сменям ли ?


Потребителски аватар
nikolai_1
Мнения: 232
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Мнениеот nikolai_1 » Сря 26 мар 2008 8:51


Според мене няма проблеми . Щом нв ти се губи искрата карай още с тях,има още доста хляб.
А за стойностите не трябва да се тревожиш толкова.Всички стойности в техниката са приблизителни . 2 еднакви неща няма.Това са просто ориентировъчни стойности , за да знаеш долу-горе на какъв хал са ти кабеляците


Потребителски аватар
jjshoshi
Мнения: 127
Регистриран на: Нед 17 юни 2007 17:19
Автомобил: golf 4 TDI 90+
Двигател: AGR 98
Местоположение: Монтана

Мнениеот jjshoshi » Сря 26 мар 2008 17:11


а различни ли са по дължина? :?:


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Сря 26 мар 2008 18:07


jjshoshi написа:а различни ли са по дължина? :?:


Кабелите имат т.нар. разпределени параметри . Съпротивлението си е вложено вътре в кабела (не е отделен елемент-резистор) и зависи от дължината на кабела . По-дългите кабели имат по-голямо съпротивление . Идеята е да затихват бързо високочестотните колебания възникващи в момента на искрата , за да не смущават останалата техника в колата . Стойността не е фатална :wink: стига да не е мегаоми ( прекъснат кабел) .


Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот greda » Сря 26 мар 2008 18:46


milmar написа:
jjshoshi написа:а различни ли са по дължина? :?:


Кабелите имат т.нар. разпределени параметри . Съпротивлението си е вложено вътре в кабела (не е отделен елемент-резистор) и зависи от дължината на кабела . По-дългите кабели имат по-голямо съпротивление . Идеята е да затихват бързо високочестотните колебания възникващи в момента на искрата , за да не смущават останалата техника в колата . Стойността не е фатална :wink: стига да не е мегаоми ( прекъснат кабел) .

По принцип си прав, НО при VW, BMW и Mercedes кабелите са медни, с почти нулево съпротивление. За VW се слагат 5 килоома съпротивление в лулата към свещите и 1 килоом в лулата към капачката. В централния кабел има по 1 килоом и в двете лули. т.е. дори единият да е метър, а другият 40 см разликата в съпротивлението е минимална. (това всичкото за VW-та с делко, моите още не съм ги мерил :oops: ) Общо взето, това е причината нашите кабели да са чувствително по-скъпи от тези на Opel или Ford например...


Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот greda » Сря 26 мар 2008 18:48


absent написа:никои ли не знае , кажете да ги сменям ли ?

какви са ти кабелите???


Потребителски аватар
absent
Мнения: 427
Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот absent » Сря 26 мар 2008 22:07


Ами точно марката не се сетих да погледна , защото се бях загледал каде пише съпротивлението , на лулата пише 5 к а на куплунга от другугата страна 1 к , и аз отначло си помислих че има значение дължината на кабелите но се оказа че 3 и 4 кабел които са доста по къси имат с 1 к по голямо съпротивление от другите ,един маистор ми каза че проблема с препукването ми идвал от проблем с кабелите които, цитирам "явно са износени и са си променили съпротивлението , измери ги " та затова се хванах там , иначе пак да питам може ли в процеса на работа на двигателя , примерно като загрее някои кабел да не пропуска както трябва, или по времето на протичане на ток да се получава някакво по голямо съпротивление


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Чет 27 мар 2008 0:59


Грешката е моя :oops: , извинявам се ако съм подвел някого , говорех по принцип :oops: . Моят Голф е дизел , пък аз съм тръгнал да говоря за кабелите високо напрежение .


Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот greda » Чет 27 мар 2008 8:41


absent написа: един маистор ми каза че проблема с препукването ми идвал от проблем с кабелите които, цитирам "явно са износени и са си променили съпротивлението , измери ги " та затова се хванах там , иначе пак да питам може ли в процеса на работа на двигателя , примерно като загрее някои кабел да не пропуска както трябва, или по времето на протичане на ток да се получава някакво по голямо съпротивление

ами може кабелът да е видимо здрав, но да избива през металната лула към блока, например :roll:
Честно казано много може да се гадае по въпроса, но най-чистият начин е да отидеш на диагностика с мотортестер (елкон ). Там се вижда прекрасно дали някой кабел е избил. Другото, да ги пробваш на ръка докато те тресне от някой кабел ток :horror: не ти го препоръчвам :wink:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 82 госта