Радиатор - сваляне?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Пламен
Мнения: 54
Регистриран на: Пон 07 авг 2006 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Радиатор - сваляне?

Мнениеот Пламен » Чет 11 дек 2008 18:00


Протече ми радиатора, та въпроса ми е лесно ли се сваля и дали има някакви особености. Виждам четири болта, които предполагам че го държат. Като ги развия радиатора барабар с вентилатора и кожуха му ще се отдели.




Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот vpetrovbg » Пет 12 дек 2008 7:58


Доколкото си спомням, излиза с кожуха и вентилатора. Издърпваш само буксата на вентилатора и вадиш целия "пакет". След това махаш кожуха от радиатора, мисля, че беше захванат с 4 винта, местиш датчика от стария на новия радиатор и пак всичко в обратен ред. Всичко е много елементарно :D


Потребителски аватар
Пламен
Мнения: 54
Регистриран на: Пон 07 авг 2006 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Пламен » Пет 12 дек 2008 9:38


Благодаря за информацията.


Потребителски аватар
P4v3l
Мнения: 1297
Регистриран на: Пон 18 юни 2007 14:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София_

Мнениеот P4v3l » Пет 12 дек 2008 10:40


за да свалиш радиатора трябва да махнеш бронята (със сичките и такъми), гредата между роговете, маската между фаровете (най-хубаво свали и фаровете от пласмасовата маска да не стане сакътлък с фарчетата, и внимавай със щипките на маската щото лесно се чупят) като свалиш тия работи маската на която стои радиатора е открита, откачаш мъркучите за водата (почни от долния за да източиш системата) после развиваш видиите който държат радиатора за маската (4-ри намират се от вътрешната страна) свалаш радиатора и сменяш и всичко на обратно има няма час работа + времето за псуване по адрес на инжинерите от VW (тука времетраенето е строго индивидуално mhihi mhihi mhihi )


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Мнениеот designer1 » Пет 12 дек 2008 11:17


karakonjul написа:за да свалиш радиатора трябва да махнеш бронята (със сичките и такъми), гредата между роговете, маската между фаровете (най-хубаво свали и фаровете от пласмасовата маска да не стане сакътлък с фарчетата, и внимавай със щипките на маската щото лесно се чупят) като свалиш тия работи маската на която стои радиатора е открита, откачаш мъркучите за водата (почни от долния за да източиш системата) после развиваш видиите който държат радиатора за маската (4-ри намират се от вътрешната страна) свалаш радиатора и сменяш и всичко на обратно има няма час работа + времето за псуване по адрес на инжинерите от VW (тука времетраенето е строго индивидуално mhihi mhihi mhihi )



Ейййййй то и аз съ м инженер ама нема ме псувате ейиииииии
а наздраве и то мен
:055:


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13567
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пет 12 дек 2008 13:41


Споко няма да се плашиш. Вадил съм няколко пъти на Голф 3 АЕЕ , а и Вентото е такова.
1.Сваля се предна решетка, Развива се крепежа на ляв фар. и се издърпва леко навън.
2.Махат се скобите на маркучите които отиват към радиатора. / С клещи се стискат и се пеместват назад след фланеца на радиатотра т,.е. скобите да хващат само маркучите.
3. Маха се кабела към датчика за вкл. на вентилатора
4. развиват се 2 болта или гайки които закрепват радиатора за предна престилка.
5.Радиатора се повдига леко за да се освободи от ушите или ухото / не помня колко са/ в долната си част.
6.Радиатора се накланя и се вади през отвора където е предната маска.

7. самият вентилатор е закрепен на пластмасовата предна престилка . Няма вадене без да е изваден радиатора.
8. Левият фар го изваждах леко защото ми пречеше 1 ухо.
9 Монтажа на долната скоба на радиатора е труден - искат се клещи с дълги и тесни накрайници.


Потребителски аватар
Пламен
Мнения: 54
Регистриран на: Пон 07 авг 2006 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Пламен » Съб 13 дек 2008 13:58


Благодаря още веднъж на всички отзовали се. Започнах свалянето на радиатора и разбрах , че ще видя бая зор и трудности при свалянето му и затова закарах колата до едно близко сервизче и сега един юнак се бори с радиатора.
Още веднъж сърдечно благодаря на всички.
Иначе добре сте описали операциите, които трябва да се направят при сваляне на радиатора. Ако времето е топло може човек да си поиграе и да научи нещо в повече.
А иначе немските инженери едва ли са мислели, някой Ханс или Дитрих ще тръгне самичък да сваля радиатора или нещо друго. Не че няма такива германци, но едва ли са много.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13567
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Съб 13 дек 2008 16:34


@Пламен да беше от Варна за 10 мин го свалям -имам тренинг :D
Най-шибаното е монтажа на скобата на долния маркуч на радиатора - там сложих червячна скоба за да не се вра под колата. :twisted:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], val4ana и 81 госта