моторче на радиатор...проблем

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ivonko
Мнения: 58
Регистриран на: Чет 05 окт 2006 9:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

моторче на радиатор...проблем

Мнениеот ivonko » Сря 28 май 2008 12:30


Колеги, разби ми се оста на моторчето на радиатора, перката така тресе, че ще излитненанякъде.... въпроса ми е може ли да се смени моторчето без да се разкача радиатора на климатика и другият радиатор?




Потребителски аватар
ivonko
Мнения: 58
Регистриран на: Чет 05 окт 2006 9:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ivonko » Сря 28 май 2008 13:08


Сори, грешката е в мен.. Става въпрос за моторчето с перката отпред - това което охлажда, когато колата загрее, не това вътре в купето за парното... Колата е Г3 ABF и е с една перка на радиатора, има присаждан климатик - неква италианска чи**я Diavia.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 28 май 2008 13:14


Самозатрих се, защото явно съм разбрал друго ;)
Би трябвало да се свали още по-лесно това моторче, но на АБФ не съм се заглеждал под капака, не съм гледал какво разтояние има и съм пас!


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Сря 28 май 2008 13:57


Ако ти е от първите Г3 (1992) става или със сваляне на радиатора или с рязане на четирите пластмасови гредички,които го държат към радиатора.Голяма недомислица е това!

П.П Последното не е много вярно,защото едва ли конструкторите са мислили,че ще я караш по-вече от 10 год


kadrav7755
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 11:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

з

Мнениеот kadrav7755 » Сря 28 май 2008 19:46


и моито се беше/още е/ разбито, и стържеше,взех ново но още несъм го сменил,просто старото го завъртях на 120градуса от болтовете и сега не трепери и не стърже,така вече 20-тина хил.карам.При мен се получи,уж за временно ама още несъм го сменил...то това е,понякога става :idea:


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13551
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Сря 28 май 2008 20:57


Няма начин за смяна без да се извади радиатора. Вариант е да се режат платсмасовите лъчи на които се дъжи , но дали няма да има вибрации после ?? е под голям въпрос. Все ок моторчето е тежичко, перката голяма и при въртене с висока скорост може да се получи жироскопичен ефект / голямо усилие ъм някой от срязаните лъчи.
Като е с втори радиатор за климатик е още по шибана история.
недей кара с вибрации - при мен на нов 1 годишен мотор от вибрации на перката прекъсна първа степен на ел.двигателя.
Смятаната е за 1-2 часа максимум. Вади се предна решетка , разхлабва се десен фар маха се крепежа и се издърпва малко навън без разкачане на кабели и машинка.
Леген под колата точно под долният маркуч на раиатора .Маха се скобата и се изпуска охл. течност. Не се събира всичката има разлив.
Маха се и горна скоба, 4 болта закрепващи радиатора. Вади се радиатора. Има изненада една пластмасова шайба с вътр. диаметър малко по-малък от този на перката. Закрепен е с пластмасови нитове , които се чупят . После или не се слага този диск или се разпробиват пл.нитова с ф 4 и се слагат болчета и гайки М4.
След като се махне предпазния пл. диск се развиват 3 те закрепващи гайки ма ел.двигателя / те са от страната на двигателя /.
Вади се ел.мотора с перката под наклон. Не се препоръчва смяна на перка от 1 на друг ел.двигател. Перките се баланцсират в завода / има метални пластини по перката./
Монтажа по обратния ред.

Необходими нови м-ли : 1 задължително червячна скоба за долния маркуч / може и за горния/ Ако не се сменя долната скоба са необходими плсски клещи с дълги , но тънки челюсти за монтаж на скоба и канал или лягане под кола вдигната в дясната страна на крик. От едната страна пречи пластмасовият кожух на раздиатора, а другата тръбата на сервоуправлението.


Потребителски аватар
ivonko
Мнения: 58
Регистриран на: Чет 05 окт 2006 9:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ivonko » Чет 29 май 2008 14:23


Благодаря на всички.
Моторчето го смених вчера, свалих маската, бронята, основата на бронята, развих болтовете на радиаторите и единият го открехнах внимателно като врата - надясно, другият наляво, маркучите позволяваха.... Смених моторчето заедно с перката и по обратният ред сглобих колата. За сега работи много добре. Чудя се дали да шунтирам ел веригата за бавни обороти и да го вържа само на бързи обороти, че нещо в задръстване ми подминава 100 градуса на климатик?!?


Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Чет 29 май 2008 16:08


нормално ти е за задръстванията,не се занимавай с глупости за шунтирането :idea:

Заключвам :idea:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта