Центровка след смяна на съединител?-Решено!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Vito
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 6:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Центровка след смяна на съединител?-Решено!

Мнениеот Vito » Нед 10 авг 2008 20:40


Имам огромен проблем!Значи сменихме съединителя сами-доооста тегава работа :uuoooh: При смяната извадих делкото от зъбите на масл.помпа за да не пречи...
Проблема е,че сега няма напасване.Как ли не го слагах и не пали... :( Може ли някой да ми каже как се намества?Казаха ми че е по белезите,но кои белези да гледам и къде трябва да ми сочи палеца при дадени белези?Може ли да е изместена центровката от смяната на съединителя?
Колата е от гаража и се кара на газ,ако има значение.Благодаря предварително :)

Последна промяна от Vito на Пон 11 авг 2008 18:27, променено общо 1 път.




andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Нед 10 авг 2008 20:56


Изображение

Трябва да свърши работа.


Потребителски аватар
Vito
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 6:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Vito » Нед 10 авг 2008 21:04


Да,ама при мен преди ремонтите по съединителя бях решил(и още съм) да сменя ангренаж и по същата схема палеца на делкото при нагласен белег на разпределителния вал сочеше точно в обратната посока :shock ,на моя пластмасов капак на ремъка няма същите означения,но чертата най-отгоре си я има и по нея...

И защо има и белег-точка на разпределителя?


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Нед 10 авг 2008 21:12


В Аутодатата на твоя двигател дават 2 схеми.
Едната е горната,като пише че белегът е в предната част,преди шайбата.Другата е тази,белегът е зад шайбата:

Изображение

Не зная с коя си ти,но мисля,че първата схема е по-масова.

Ако не свършат работа тези схемички,намери човечец,който да центрова 1-ви цилиндър в ГМТ, после разпределителния вал и накрая делкото на белязката и трябва да запали.
Интересно ми е защо не дават белязка на коляновия вал.Не трябва ли да има?

На моето голфе има черти, както на шайбата на коляновия вал,така и на маховика,като се махне пластмасовата тапа...


Потребителски аватар
Vito
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 6:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Vito » Нед 10 авг 2008 21:29


И при мен ги има на коляновия-чертичка и стрелка,а и една дупка,която съвпада с друга дупка вляво на шайбата на коляновия.Тук май не го дават,щото белега е на зъбчатката на коляновия вал,след като свалиш шайбата му-това,което съвпада с белега на масл.помпа :idea:

А по моя въпрос ще погледна утре при положението,дадено във втората скица,но как да разбера кое е моето зацепване?Или при в единия случай всичко ще съвпадне?Смътно си спомням за зацепвания към 1-ви или 4-ти цилиндър :roll:

И пак ме мъчи въпроса за белега-точка на разпределителния вал... :hmmmm


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 10 авг 2008 21:55


Vito написа:Да,ама при мен преди ремонтите по съединителя бях решил(и още съм) да сменя ангренаж и по същата схема палеца на делкото при нагласен белег на разпределителния вал сочеше точно в обратната посока :shock ,на моя пластмасов капак на ремъка няма същите означения,но чертата най-отгоре си я има и по нея...

И защо има и белег-точка на разпределителя?

Ела, ела! Ела да ти обясня! :lol: :lol: :lol:
Точно, ама тоооочно същата мизерия съм направил и аз! :lol: :lol:
И се чудя защо не ще да ми вдигне над 3 000 оборота! :lol:

Както преди малко ме светна ваското- връткай на още един оборот коляновия вал ;)
А тая точка... и аз я зяпах! Не е тя! Не й обръщай внимание!

Таа... аз утре след работа пак ще прецентровам ;)


Потребителски аватар
Vito
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 6:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Vito » Нед 10 авг 2008 22:01


Радо,проблема е,че аз ангренажен ремък не съм разкачвал(още не съм събрал смелост за смяната :oops: ) и колата си вървеше без грешка на това зацепване,просто сега не мога да докарам палеца на делкото на същия хал :banghead:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 10 авг 2008 22:12


Ехх... то и аз не бях!
Първия път стана перфектно!
Това беше вторият! .... :bishop

Завърти двигателя така, че в отвора при камбаната на съединителя да ти се появи белегче с надпис '0' над него. Имай предвид, че белезите са 2- '0' и '1'. Вторият е за центровката на запалването (баш делкото).
Този отвор е точно над съединителя, обикновено затапен с гумена тапичка. всъщност- отворите са 2 един до друг. Гледаш в този, който е до двигателя. Ще видиш, че на кожуха стърчи едно езиче напред. Това ти е показалеца. Някой бавно да върти двигателя на ръка (свалете свещите, че да е по-лесно), а ти си светни с фенерче в отвора и гледай. Белезите са мънички! Ако не знаеш какво точно търсиш- трудно се виждат! :(
Веднъж намерил този белег, гледаш дали разпределителния вал ти е на маркер, както ти е пуснал картинката andro_. Ако не е- още един оборот на двигателя
От там вече делкото трябва да е така, че палеца да сочи нагоре, първи цилиндър.
Фината настройка на запалването става със стробоскоп, по втория белег, дето е '1' (или само | )


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Нед 10 авг 2008 22:21


Аз също преди години имах подобен проблем;
1 нагласих колянпвия вал първи цилиндър- буталото в ГМТ
2разпределитения вал двете гърбицина първи цилиндър да сочат нагоре, и съответно на зъбното колело има бележка която трябва предварително да си видял къде съвпада
3 цложих една свещ във лулута на първи цилиндър дадох на контакт и завъртях зъбното колело,което върти масленната помпа и делкото докато прескочи искра и превъртях още един зъб напред защото искрата трябва да прескочи преди ГМТ и тогава зацепих ремъка . Това е грубата центровка .Финната се слага един уред /незнам как му беше името / и се върти делкото докат светкавицата почне да попада точно върху белега на маховика....разбира се мотора работи докато се прави финната

Последна промяна от kiko946 на Нед 10 авг 2008 23:18, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Vito
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 6:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Vito » Нед 10 авг 2008 22:24


Първи цилиндър си е белега на металната част под палеца,нали?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 10 авг 2008 22:28


Точно!
Позиция 8 от картинката на andro_


Потребителски аватар
Vito
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 6:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Vito » Нед 10 авг 2008 22:33


kiko946 написа:Аз също преди години имах подобен проблем;
1 нагласих колянпвия вал първи цилиндър- буталото в ГМТ
2разпределитения вал двете гърбицина първи цилиндър да сочат нагоре, и съответно на зъбното колело има бележка която трябва предварително да си видял къде съвпада
3 цложих една свещ във лулута на първи цилиндър дадох на контакт и завъртях зъбното колело докато прескочи искра и превъртях още един зъб напред защото искрата трябва да прескочи преди ГМТ и тогава зацепих ремъка . Това е грубата центровка .Финната се слага един уред /незнам как му беше името / и се върти делкото докат светкавицата почне да попада точно върху белега на маховика....разбира се мотора работи докато се прави финната


Изглежда ми малко съчетано-смяна ангренаж+центровка...Не бих си правил такива опити с 1 зъб напред или назад и то само за центровката :roll:


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Нед 10 авг 2008 23:31


колега Вито, за първи път тогава сменявах ремък и без мн. да се замислям завъртях зъбн. колело въртящо масл. помпа делко и бензн помпата /сега може новите модели бензиновата помпа да е в резервоара/ можеби да проверя да нещо не помня вече и наруших центровката на запалването , бе преди 20 години ....сглобих а да запали пука трака не пали ....разглобих всичко и направи описаната по горе операция ;

Пуснато на: Нед Авг 10, 2008 23:21 Заглавие:

--------------------------------------------------------------------------------

Аз също преди години имах подобен проблем;
1 нагласих колянпвия вал първи цилиндър- буталото в ГМТ
2разпределитения вал двете гърбицина първи цилиндър да сочат нагоре, и съответно на зъбното колело има бележка която трябва предварително да си видял къде съвпада
3 цложих една свещ във лулута на първи цилиндър дадох на контакт и завъртях зъбното колело,което върти масленната помпа и делкото докато прескочи искра и превъртях още един зъб напред защото искрата трябва да прескочи преди ГМТ и тогава зацепих ремъка . Това е грубата центровка .Финната се слага един уред /незнам как му беше името / и се върти делкото докат светкавицата почне да попада точно върху белега на маховика....разбира се мотора работи докато се прави финната


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Нед 10 авг 2008 23:47


andro_ написа:Изображение

Трябва да свърши работа.

наистина тази схема вършиидеална работа но аз едно време немах подобни схеми и неволята ме научи и цетровката стана идеална. все пак човекк трябва да има и малко тахнически познания.

Последна промяна от kiko946 на Пон 11 авг 2008 0:31, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Vito
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 6:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Vito » Нед 10 авг 2008 23:57


Евала,колега,за смелостта да започнеш такова начинание без схема или подобно помагало,а и за това че после си успял да поправиш грешката :да:

Аз ще пробвам варианта на Радо и утре ще пиша какво стана :arrow:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: DrEbNiA и 58 госта