Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
PL-16v
Мнения: 629
Регистриран на: Пет 25 фев 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот PL-16v » Нед 05 фев 2012 0:40


nayden_n написа:
PL-16v написа:Абе колега какъв пример даде ти facepalm Кажи ми честно facepalm На това само карбоновия капак му струва повече отколкото тази 3-ка дето си си я сложил на аватара mhihi Колегата иска със минимални средства да вдигне малко мощноста и става без никакъв проблем :wink: Ще споделя аз как ги правя нещата пък той сам да си преценява :wink: Почистване на главата от гадния нагар до положение лъскаво шлаифане на главата 0.6 метална гарнитура оригинална на 1.65 хубави свещи изпускател 4-2-1 хубав чип за компютъра и всичко това + олекотен маховик в комплект със къси скорости води до една много приятна евридеика а резултата на диното в хеед е около 130 коня на гумите + - много малко :wink:


:screwy Давам пример с дизайна на двигателя ( setup ) , ясно е че не ти са ясни нещата . Аз му предложих да си направи само ремап , но не . Еми с пръдня боя не става . И ко викаш колко е разликата между 130 на колелата и 275 на мотора :?:

П.П. Не си ми колега , карбоновия капак е за да е по лек и пази да не пръска масло навън , коне не дава !

Верно ли аз мислех че карбоновия капак дига 13 коня :Mr Green Fun Примери от интернет много дай пример да видиме ти как ги правиш нещата че като гледам си сериозно Гуру в тунинг средата :lol: Щото господин разбирач тоя сетъп дето си дал за пример не можеш да го платиш 48 години на разрочено :screwy




Потребителски аватар
nayden_n
Мнения: 55
Регистриран на: Сря 22 окт 2008 21:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот nayden_n » Нед 05 фев 2012 0:54


off topic

Ся извън темата :) Не ми обръщай внимание , нищо не разбирам просто си пиша щото няма какво да правя :wink:


Потребителски аватар
Сиромаха
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 20 окт 2007 20:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Тутракан

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот Сиромаха » Нед 05 фев 2012 1:38


С изчистване на нагара и шлайф 0.5мм 13-ка не знам но 16-ка може и да чукне :wink: За блока затова дадох къде да чете.Дори и това да направи дали ще съсипе двигатела при мижавите 6500 об. и ужасната степен от 11,5/1 :?: Ако качи биелни лагери един върху друг +-0,4мм дали ще са от значение?
Чакрите на данове ли се равняват?И само с турбо проекти ли се достигат?В последно време освен да наричаш "глупости" всичко в този раздел на друго не съм попадал.Имаш право да си велик колкото ти душа иска,само да не ме закачаш,аз да съм наричал нещо правено или казано от теб глупост :?: Във връзка с това в атмосферния тунинг какви са ти постиженията :?:
Знаеш ли,да засилиш до такава терминална този шедьовър на аеродинамиката с глупости не става :!: Когато превърнах Голфа в това глупаво нещо терминалната падна с 10км,противно на очакванията ми а на Божура записах 17-ки :!:Това което е в момента: въпросните шлайфове,портване на главата,твърди повдигачи моя разработка и смешни валове 279/268 на 11,5 лифт,също мое зацепване.Дроселите са самоделки и ги взех на символична цена отговаряща на състоянието им и накрая колектор 4в1 мое производство.Мегата настроена без дино.
Нямам дори пружини на клапаните камо ли ковани бутала.Като се знае какъв мъртвец е този дългоходов боклук от какво ли паднаха 4 сек. и се качи с 40 км. терминалната :?: Що не се замериш на следващото състезание с новата турбо конверсия да видим колко ще си по-бърз и по-точно дали :?: Аз няма да променям нищо,само едни Мики Томсън,какво да се прави-сиромашия :Mr Green Fun
Така като се замисля защо си правих труда да пиша(а как мразя) вместо да гледам Матрицата :roll:

Я гледай,докато отговоря на Пацо то прерастнало в кофликт на интереси :lol:


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот paco » Нед 05 фев 2012 2:57


Сиромах ти пак не вдяна за какво говоря ве човек. Глупост е e$co да си съсипе колата по твоя модел, защото неговата е ежедневна. Никога не съм твърдял, че твоя трабант изграден по този начин и сетъп е глупост, защото е правен целево за драг и нищо повече. Сега разбираш ли ме най-сетне?

Виж пак какво е писано...

e$co написа:...Идеята ми е следната:
Отворили сме мотора за пълна ревизия. Така или иначе искам да челосам блок и глава, за да са прави и гладки при сглобяването. Не целя някакви зверски тунинги и мощности. Просто си ревизирам мотора да му върна близки до заводските параметри или малко по-добри (ако може)...


А ти ...
Сиромаха написа:Човека щом е влязъл в силовия тунинг би трябвало да си е сложил главата в торбата :!: ...


Сега ми кажи ти от какво се засегна? Къде видя напатка към теб и айде стига с тез циркове.

РАСО


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот miro_hack » Нед 05 фев 2012 6:04


Засилването на един атмосферен абф;кр,дори и със спортни железа,всички знаем че е пагубно!За джоба и за нервите и засилването не е кой знае колко!
Просто тези мотори са си дърво!Който иска каквото да ми говори!
Биелата на тези мотори е педя и половина!
За какво развъртане говорим?Главата на тези мотори е кенеф измислена(особено за абф),блоковете им са кенеф,инжекционите са кенеф,изпускателната система е кенеф - за кр чугунения колектор е кенеф!
Дори тръбния колектор "ЮБИЛЕЙНИЯ" на абф е пълен "КЕНЕФ" (хоум мейд 4-1 или 4-2-1 ще е 100 пъти по добър дори и от най добрия сток колектор!),скоростната кутия 2y е кенеф - 3-та е дълга,колкото е дълга Айфеловата кула!
Какво да говорим като за 100 коня на колела показани от стабилно доработен кр или абф се кланяме все едно сме открили топлата вода???
Тези мотори за атмосферен тунинг граничат с мечтите и дори 14-15 секундни времена показани от тях значат МНОГО,ама много!!!

А относно до разането и улекотяването на елементи по двигателя всички знаем,че е ФАКТ както в BG така и навън,всичко опира до изчисление колко да се отнеме! Това че някой не е успял да строши мотора си от първия път не значи нищо! Чупенето на мотор поради една или друга причина в даден момент е РЕЗОН! Мотори са се чупили и ще се чупят! Моя мотор се строши незнайно защо,на bobi мотора се строши незнайно защо...Тунинга,това е!

Сега си представете един мотор 2000 кб. c20xe GSI (Главата разработка на lotus и cosword,перфектно измислена),изпускателната система-перфектно измислена,охлаждане на маслото-мед работа!
Само олекотено купе на кадет И може да се сравнява със доволно доработена 2-ка кр с валове и генерации и прочие и какво ли още не... За какъв тунинг говорим на тези мотори?

Рязането на глава на тези мотори няма да доведе до нищо градивно,само една душевна чек.я!!! Заводската степен на двата мотора е 10:1! Не е 10.5:1 ! Дори и 11 и 11.5 да се докара,на стоков мотор не значи нищо! Значи само един по рязък мотор и нищо повече 0,4 0,5 десети е нищо!Само психическа нагласа! И караш с глава която е с половин милиметър по близо до удара! И половин милиметър по-близо до "Стената на плача" !!!

Това е колега без да искаш разбуни духовете,а знаеш че всеки си има собствено мнение!

Но общото мнение на всички мисля че е да не режеш главата излишно,защото нищо няма да постигнеш,колкото и да я вдигнеш тая пуста степен,няма да го засилиш тоя пущинак!


Потребителски аватар
e$co
Мнения: 56
Регистриран на: Нед 15 яну 2012 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Landshut/Пловдив

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот e$co » Нед 05 фев 2012 8:21


nayden_n написа: :screwy Давам пример с дизайна на двигателя ( setup )
Колега, без да се обиждаш или засягаш, и аз ти казах още в началото, че примерът ти не е съотносим. Не можже да сравняваш мотор, проектиран преди 20+ години (ABF) на база тогавашните инжинерни познания и технологични възможности, както и използвани материали и разработен за масово серийно производство, където се гони ниска цена и висока издръжливост с друг, много по-модерен ДВГ (BMW-то), разработен в последните години, когато вече знания, технологии и материали са на много по-високо ниво. Освен това, вторият е разработен специално за състезания, зад него стои отгомна фирма като БМВ-Моторспорт с много пари и инжинери и не им пука дали ще се счупи на половин състезание. Освен това моторът на БМВ-то е квадратен (както спомена pe6kata), което в теорията се води идеалният случай.
Те и VW-Motorsport направиха още преди 20г. проект А59 (също квадратен) с 275 коня, но пак не е по темата.
Та не може да сравняваш стар мотор за ежедневка с последните постижения в автомобилния спорт - несъотносимо е, казах ти го в началото, но не ми се изпадаше в полемика.

miro_hack - прекалено краен си в изказванията си и плюенето на тия мотори, не знам на какво се основава това. Вярно и доказано е, че C20XE е много по-правилно проектиран ДВГ, но все пак според мен ABF е един от най-добрите и доказали се бензинови ДВГ на VW от старото поколение (преди да излязат модерните FSi, TFSi и т.н.). Като си толкова недоволен, защо се хвана да наливаш немалко пари в KR (който е дори по-лош от ABF според мен), а не си взе един Кадет C20XE?

Благодаря на всички, които пишат по темата! :да:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот pe6kata » Нед 05 фев 2012 10:06


не е проблема в годините и технологиите
през 80 и 90-те(че и от много преди това) има много сериозни атмосферни мотори, говорим оригинално на масово произвеждани автомобили

абф-а ми беше с прилично рязана глава, къси скорости + някоя дреболия. на стандартен абф правех към 20-30м разлика на 400. 4-врата със всичи екстри(1250кг). Колата вървеше с црх и опели, както и да е... вървеше. И тръгваше още на 1500-2000 оборота, много рязка беше. Разхода много надолу, обикновено само я допълвах което гарантира верни засечки, да не каже някой борд копа това онова, макар че бе верен. 3 години съм я карал ежедневна и единиствена кола. Карал съм и много напълно оригинални абф-и, нищо общо.
Мотора се прецака от маслената помпа, вече не беше при мен колата. Смениха целия мотор с такъв от ударена кола, непипан, на малко км. Само мотора като желязо, нищо друго. Нито вървене, нито поведение, нито разход като преди.
Единствения + е , че не я бъркаше 95 бензин вече. :lol:

Даже трябва да ми стоят и клипове от това време :D

Сега на какво да вярвам, на това което съм видял и карал 3 години, или н някой който казва че нямало файда и било глупост, оставайки настрана теориите за сгъстяването.

От гледна точка на мотоспорта и за някои може да звучи несериозно, но преди да напишат нещо, нека си изяснят идеята на силовия раздел във фв форума и целите кото обикновено се гонят.


Потребителски аватар
e$co
Мнения: 56
Регистриран на: Нед 15 яну 2012 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Landshut/Пловдив

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот e$co » Нед 05 фев 2012 10:13


От всичко изписано, за себе си направих извод, че искам да си докарам камерата на 48 куб.см. Колата ще се кара с високооктанов бензин, за да се избегнат детонации.
Само се замислям над идеята на veidar дали главата да не се шлайфа под ъгъл. Има доста логика в това, но не съм го правил досега и не съм наясно с последствията, затова се колебая дали да е така или прав шлайф.


Потребителски аватар
bratq_varvari1
Мнения: 205
Регистриран на: Съб 20 сеп 2008 16:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот bratq_varvari1 » Нед 05 фев 2012 17:57


PL-16v написа:
nayden_n написа:
PL-16v написа:Абе колега какъв пример даде ти facepalm Кажи ми честно facepalm На това само карбоновия капак му струва повече отколкото тази 3-ка дето си си я сложил на аватара mhihi Колегата иска със минимални средства да вдигне малко мощноста и става без никакъв проблем :wink: Ще споделя аз как ги правя нещата пък той сам да си преценява :wink: Почистване на главата от гадния нагар до положение лъскаво шлаифане на главата 0.6 метална гарнитура оригинална на 1.65 хубави свещи изпускател 4-2-1 хубав чип за компютъра и всичко това + олекотен маховик в комплект със къси скорости води до една много приятна евридеика а резултата на диното в хеед е около 130 коня на гумите + - много малко :wink:


:screwy Давам пример с дизайна на двигателя ( setup ) , ясно е че не ти са ясни нещата . Аз му предложих да си направи само ремап , но не . Еми с пръдня боя не става . И ко викаш колко е разликата между 130 на колелата и 275 на мотора :?:

П.П. Не си ми колега , карбоновия капак е за да е по лек и пази да не пръска масло навън , коне не дава !

Верно ли аз мислех че карбоновия капак дига 13 коня :Mr Green Fun Примери от интернет много дай пример да видиме ти как ги правиш нещата че като гледам си сериозно Гуру в тунинг средата :lol: Щото господин разбирач тоя сетъп дето си дал за пример не можеш да го платиш 48 години на разрочено :screwy





http://www.tnmotorsport.net/forum/index ... howforum=3 Погледни тук


Потребителски аватар
Сиромаха
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 20 окт 2007 20:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Тутракан

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот Сиромаха » Нед 05 фев 2012 18:40


"Сега ми кажи ти от какво се засегна? Къде видя напатка към теб и айде стига с тез циркове.

РАСО"

Прощавай но при невъзможност да ползвам каквото ми трябва по ред причини се налага да прилагам забулени в мистерия тънкости като малък скоуш банд,дюзи на фланеца на изпускателния колектор,разстъргани клапанни гнезда почти 2мм и клапана ляга на 2-3 косъма ширина,трапецовиден канал в главата насочен към свеща което в комбинация със малък скоуш банд компенсира(надявам се 8) ) асиметричната камера.Затворен канал в порта където впръскват оригиналните дюзи а те са изместени по-близо до дроселите и с малки каналчета за впръскване за по-малко завихряне.
Аз самия съм изненадан от това което показа на последното излизане :shock
Сигурно съм пропуснал нещо но няма значение понеже никой не прави нещо подобно а и не е разумно.
Този мотор с това малкото бутало и дълъг ход докато създаде вакуум необходим за импулсно пълнене вече му е свършил такта :lol: .Да но пък няма загуби от излишна компресия при изпускане и затова е супер за турбо но това е друга тема и не коментирам,не че няма да постигна нещичко ако се захвана :wink: .

Да се върнем на темата,ако само шлайфа 0,5 главата се съмнявам да усети нещо освен по рязкост при форсиране на място!Трябва поне още нещичко-примерно да мине с шкурка-ветрило портовете колкото да блеснат,смукателния колектор да измие и отпред филтър които са опитали ще кажат какъв.Тея имат ли катализатор?Не знам готов чип дали ще пасне за смес :roll: .Кутия 2y ще преобрази нещата.Тези нещица няма как да го убият,но като изпълнение са малко рискови-как ще предпази главата да не се напълни с пясък особено маслената магистрала?То момчето ми писа на лично но ще вземим да се чуем по телефона че писането е ужас :lol:


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот paco » Нед 05 фев 2012 18:48


e$co написа:...Само се замислям над идеята на veidar дали главата да не се шлайфа под ъгъл. Има доста логика в това, но не съм го правил досега и не съм наясно с последствията, затова се колебая дали да е така или прав шлайф.


Замисляш се :shock колега след ъглов шлайф на главата, как точно ще стегнеш главата или и болтовете ще са ъглови facepalm

РАСО


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот paco » Нед 05 фев 2012 19:05


Сиромаха написа:...


За това говоря, че си принуден по една или друга причина да ползваш и модифицираш стандартни железа. Няма лошо и схемата ти доказано работи(13сек. табант :bowdown ), евала и за всички модификации за който много хора в този форум не са и чували, но този подход е оправдан само при създаване на състезателен агрегат а не ежедневна кола. :beer

РАСО


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот miro_hack » Нед 05 фев 2012 20:34


e$co Не съм краен в изказванията си! Просто казвам какви са фактите,това че звучат така се съм виновен аз :wink:
единствения + е при абф-а и е че подлежи на ремап.
АБФ-а и КР-а Са доказани мотори ДА,НО като здравина и издръжливост на малоумно ръчкане! А не за доработки и по специално атмосферен тунинг!
Кр-а е по-добър за доработка от абф-а (чул съм го от човек който е развивал и двата мотора.)
Захванах се да наливам пари в кр-а и от там са ми изводите,надали щях да давам мнения ако не се бях захванал с кр и не го бях разбрал какво мяса отвътре!
И не ме е.е че мотора е дърво,ще си го доработвам въпреки несгодите му!

pe6kata ти сам си го каза - прилично рязана глава, къси скорости + някоя дреболия.
20-30 метра разлика на нормален абф maikomila тази някоя дреболия каква ли е ? :lol:

Тръгнал е от 1500-2000 повече заради скоростите,а не заради рязането ;)
+Това прилично рязана глава нищо не говори,говори в степени за да може момчето да си направи равносметка.
Той иска да докара малко степен отгоре ти го обнадеждаваш,че ще е съизмерим с твоя тунинг проект.

Ако момчето ти погледне мнението на пръв поглед може да си каже "Брех,че да я резна 0.5 може да тръгне като на "pe6kata" ДА ама не скоростите са голяма работа за бързото развъртане!

e$co Писах го преди 2 дена! Ще ти избяга центровката и няма да можеш да я докараш на белези! 120лв ти е една раздвижена ролка! Трябва да прокарваш отвесни тунели за болтовете на главата + това имаш много материял за отнемане докато упреш до рязане под ъгъл! Правиш ли си труда да четеш мнения въобще?
Главата винаги можеш да я урежеш като искаш,почнал си на лични,добре е! Той трябва да знае колко точно да е резнеш,така че да не е близко до буталото и да е сгъстена прилично!
Аз карам с 3.4 мм просфет клапан бутало,на студен мотор! При загрят мотор железариите мърдат със по 0.4-5 десети 0.4 клапана и 0.4 буталото събери ги извади ги от 3.4 мм и си направи сметка колко са близо едно до друго буталото и клапана! Главата е снета 0.75 а буталата са леко удълбочени! Винаги съм на тръни!
Представи си сега един удървен повдигач или едни лагери качени един върху друг,какво ще стане с мотора?
Сам избираш как да си го строшиш! :wink:


Потребителски аватар
indjov_GTI
Мнения: 342
Регистриран на: Пон 08 мар 2010 20:04
Автомобил: E30
Двигател: M20B20 1990g
Местоположение: Rakovski

Re: Намаляване на главата при ABF чрез шлайфане

Мнениеот indjov_GTI » Пон 06 фев 2012 17:20


колега,ако ще и най-късите скорости да изровиш(2Н мисля бяха),когато мотора немои-немои

когато бях,още с моното му сложих една от най-късите кутии да се опитам малко от малко да го накарам да тръгне повечко......имаше некъв положителен ефект,но не е като да ти е мотора 160,180,200,250 коня(примерно)

е сега на кр-а съм с едни дълги(АПВ),но след 3000рпм не го интересува дълги ли са къси ли са.... :beer



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта