2е-към абф проект red_fire..лек тунинг-чип+спотрен колектор

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: нов проект от 2е-към абф запо4на фаза 1-снимки.

Мнениеот niikoo_1 » Вто 22 фев 2011 23:29


pe6kata написа:
yoan4o написа:Еми да, то затова и аз незнам защо така не ви харесва идеята за АБФ-а на Светляка...


това е въпрос от човек разкарал абф за да мине на вр6 :D

за евридейка, да смениш 2е с абф ми се вижда малко безсмислено. Че 2е е много по-силен от абф докъм 3000-3500 оборота... АБФ тръгва от 4000 нагоре. И двете коли са с еднакъв въртящ момент(разлиакта в конете идва от оборотите...), като на 2е и скоростите са много по-приятни. Определено на нормално каране 2е ще е по-пъргава и еластична.

Стига го храни тоз АБФ mhihi се ти е в устата, ама в случая хич не си прав.
Айде на бас, че АБФ има същите Нм като 2.0 8клапана 115к.с. още на 2000об/мин.

Така, че не знам, на кое викаш точно "е много по-силен от абф докъм 3000-3500 оборота". Тези ти думи са пресилени, щото такова нещо просто няма, едно е какво ти е субективното усещане докато си се возил друго е какво е показала измервателната апаратура, от 2000-3000об/мин са почти равни двата мотора. Като графиката дадена тук за 8клапановия мотор е от Голф3 97ма година, който има малко повече Нм в ниските обороти от първите 2.0 8клапана мотори 115коня с код 2Е :idea:

pe6kata написа: И двете коли са с еднакъв въртящ момент(разлиакта в конете идва от оборотите...), като на 2е и скоростите са много по-приятни. Определено на нормално каране 2е ще е по-пъргава и еластична.

Тука също не съм съгласен отделно АБФ има с 12Нм в повече измерени на колелата спрямо 2.0 8кл 2Е/ADY и т.н. така, че въртящия момент също е в повече, а не какво си написъл, че е еднакъв.
Такова ти е усещането единствено заради по-късите скорости на 2.0 8кл, повярвай ми карал съм и двата мотора и нямат нищо ама нищо общо, прото АБФ е по-добрия мотор, единствения му недостатък, е че е по-скъп за ремонт спрямо 2.0 8кл :mrgreen:

Изображение
Изображение

Я сега пак прочети написаното от теб цитирано малко по-долу след като имаме графики на двата мотора, мисля, че и два двата мотора на 3000об/мин имат по ~155Нм, a на 2000об/мин АБФ има към ~138Nm, a 2.0 8кл към ~137Nm. От 3000об/мин нагоре е ясно какво се случва и няма нужда да коментираме.
АБФ постига ~80% от макс. си въртящ момент още на 3000об/мин, а след 4000об/мин има на разположени ~90% от макс.въртящ момент.

pe6kata написа:Говорим за стокови коли!- 2.0 115 коня има малко по-нисък въртящ момент, но го достига много рано- около 3000 оборота, като има варианти и още на 2600 оборота да го има. Абф има 180нм чак на 4800... Плюс това 1,2 и 3 са доста по-къси от абф-ските, а и колата е малко по-лека. По тази причина докъм 3000 оборота е много жива и пъргава, за разликата от абф. Специално за теб, за да не ми преиначаваш думите- на еластичност в ниски обороти 8В е по-добре от 16В- като доускорение от 40-80 на 4-та или 60-100 на 5-та. Незнам ти как караш, но аз в града и при ежедневно каране рядко превишавам 3000 оборота.
Какво се случва след 4000 оборота на всички е ясно!



A ето ти още един интересен факт сток 1.8Т 150к.с. с дросел без жило има повече Нм от Големия 2.9 ВР6 до 2600-2700об/мин (а при малки ВР6 оборотите отиват още нагоре), конските сили до 3500об/мин са равни, интересно нали, кажи сега кое е по-приятно за каране?
При същото сравнение само, че с малкия 12клапанов ВР май нещата ще отидат с около 300-500об/мин още нагоре.




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: нов проект от 2е-към абф запо4на фаза 1-снимки.

Мнениеот pe6kata » Сря 23 фев 2011 0:33


Аз пиша за мотора като поведение, ти говориш за предавки :screwy
колата е куца в ниските, просто щото мотора е куц в ниските!
Няма и как да бъде иначе при нормален атмосферен мотор- хем да тръгва от 1000 хем и да се цепи и след 6000. Или имаш едното, или другото. Мислят хората разни варианти за променливи газорапределения, променливи всмукателни колектори точно с тази цел...

Ако искаш можем да продължим на лични, щото не е тук мястото,( макар че това дето си говорим има повече отношение сигурно към раздела, отколкото самата тема- просто е за технически или знам ли аз)

Избора на кутия е пълен с компромиси, за да не бъде, кутията се смята само за едно- ако ще е за 400м да е за 400м...
Та колата ти ако не е пипана като мотор, а само периферия, изпуск. с-ма, чип, филтър, ала бала...( наричам го оптимизация :lol:) при който не си развил мотора като параметри- не си извадил от него допълнителни обороти ...за 400м е най-добре да е такава кутия, че 400-тния метър да го минаваш на края на 3-та предавка. Ако е по-къса и малко преди това вкараш 4-та ще се губи време, щото мотора няма да има сила да набира така,а и от самата превлючване. Долу-горе стоков абф ще около 140км/ч терминална. Значи кутията трябва да позволява към 145- макс. 150км/ч, на 3-та предавка, иначе се губи.
Оригинлната му кутия е трета е 1.31 при 3.68 диф, което ще даде 160км/ч на 7000об/мин. (на втора- 108км/ч)
кутия от мотор 9а например пак е със същия диф , на 3-та предавка е по къса и ще постигне към 145 при 7000 (на втора- 97км/ч)

Оригиналната кутия: ако на 2-ра я караш до 7000, то като миеш на 3-та, оборотите ще ти паднат на 4720об/мин
с тази от 9а, ще паднат при същите условия на 4660об/мин. Въпрос на сметки...

Ако мотора е променен откъм газоразпределение и върви до 8000оборота, скоростите ще са още по-къси (което ще е допълнителна мощност към колелата) и ще се гони финиширане на 4-та.

едва ли на някой са му интересни тия сметки, ако има още нешо за кутиите- на лични не тук...


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: нов проект от 2е-към абф запо4на фаза 1-снимки.

Мнениеот pe6kata » Сря 23 фев 2011 1:52


niikoo_1 написа:Стига го храни тоз АБФ mhihi се ти е в устата, ама в случая хич не си прав.
Айде на бас, че АБФ има същите Нм като 2.0 8клапана 115к.с. още на 2000об/мин...


ами ти какво си ме подкарал :lol:
1. ми вадиш някои думи от контекста- ясно е че абф има малко повече нютони, на второто място в което си ме цитирал съм го казал. Първия път като казвах че са на еднакъв въртящ момент, имах в предвид това че моторите са еднаква кубатура, атмосферни и че конете на абф не от нютони, а от обороти(или по-точно от това че запазва въртящия си момент във високите обороти) Да го напиша накрая- 180нм/4800 при 166/2600 или 3200 за различните кодове на мотора.

2. говоря за стокови коли- сваля 2е и качва стоков абф,с кутията му и газовото. Оставям колегата да сподели впечатления от поведението и усещането при каране в в по-ниските обороти. От средни нагоре съм сигурен че ще е очарован :да:

3. 4и 5 предавка и на 8в и на 16в са доста близки

4. имал съм абф, 93г с еку на бош, беше сгъстен и с кутия от 9А, имаше чип и филтър и малко погенерацията... и вървеше много добре и гореше много добре. Знам как върви стоков, нищо общо, колата ми тръгваше още от 2000 беше доста по-силна и нагоре. Нищо лошо немога да кажа, мотора е супер, а и какъв интерес имам да го плюя или пък да хваля 8в. Винаги съм препоръчвал абф пред 2е на мои приятели, ако е ставало въпрос за покупка ( по приницп ги навивам за вр6, ама ме отсвирват нещо :lol: ) Колегата просто трябваше да мине на вр6 или 1.8т, щото се предполага че гони мощност, нали все пак е силовия раздел...а като се вкарва във филми поне да е както трябва :D Ако беше свалил някое моно, как да е, ама 2.0->16в, това казах, а не че абф е лош.

5. сложи си очилата и разгледай добре графиките пак. Виж кога се минава границата на 150нм при единия и другия мотор. А ставаше въпрос точно за тази част от графиката.

6. Още нешо ми направи впечатление- единия мотор 8клапановия, губи много мощност процентно :!: Все пак са замервания на дино на два автомобила, което предполага известни отклонения. Добре е да се има едно наум при разглеждането на тия две графики

7. пишеш на колелата- знаеш ли кога стоков абф ще изкара над 100кв на колелата- точно никой път

незнам къде ги намеси вр6 и 1.8т :screwy
ама и там ще ти отговоря: вр6 е не помалко от 210нм в диапазона 2100-6000об. макс 240/4200. Само да те светна че в ниските и средни обороти почти няма разлика в торка м/у 2.8 и 2.9. Разликата в максималния е едва 5 нютона, да го уточня че...

на 1.8т ти ще кажеш ти си човека там :lol: агу маи беше 215/1800 ти говориш за друг, явно има разлика. Но все пак от малолитражки не се интересувам, сори :oops: mhihi :обичам ви

на колегата- много безаварийни и приятни емоции с новото сърце :да:


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: нов проект от 2е-към абф запо4на фаза 1-снимки.

Мнениеот niikoo_1 » Сря 23 фев 2011 21:12


pe6kata написа:
niikoo_1 написа:Стига го храни тоз АБФ mhihi се ти е в устата, ама в случая хич не си прав.
Айде на бас, че АБФ има същите Нм като 2.0 8клапана 115к.с. още на 2000об/мин...


7. пишеш на колелата- знаеш ли кога стоков абф ще изкара над 100кв на колелата-


Въпросните графики са от тези симпатяги http://www.rototest.com може да им разгледаш сайта подробно, замерванията се извършват на главините, както е и в проспийд и техния Dynapack.

A и нали знаеш, че всяко дино мери по различен начин и може да е различно калибрирано :mrgreen: важното в случая, е че двата мотора, които сравняваме са мерени да един и същи стенд при едни и същи условия.


http://www.rototest.com/rototest-dynamometer.php
Имат над 660 различни премерени автомобила, всичките за измерени на главините, може да разгледаш им разгледаш графиките.
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: нов проект от 2е-към абф запо4на фаза 1-снимки.

Мнениеот pe6kata » Сря 23 фев 2011 22:15


разгледах...
как би обяснил следното: кутия 020 ползват от 1.4 до 2.0 115коня
1.6 е с перфектната кутия(или фв са скрили от мощността му, един малък хулиган е :) ), та колкото на мотора, толкова и на колелата :bowdown

1.8 обаче силно надолу- минус 18 нютона и 7коня. Мани другото ми 1.6моно вади по-голям въртящ момент от 1.8 моно. колкото 1.6 101 коня...

2.0 губи 13-14 коня и 6 нютона... Наиситна като през кутията се прекарат поече нютони и загубата се увеличава, но тук явно не важи това...

че и производителите послъгват, доколкото съм чувал и добавят и крият, може и да не са мерени чисто нови коли...
Иначе в скорости, времена... са много точни, за по-старите говоря :)

Къде си видял из мрежата, освен тук, сток абф да вади 140 коня на гумите. Верно някои коли са пък много орязани... Мисля си че ако в момента си замерим някъде колите си и резултатите ги сравним с тези параметри, ще трябва направо да си ги изхвърляме :lol:

Всеки си преценя доколко да приеме информацията за чиста монета :beer


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: нов проект от 2е-към абф запо4на фаза 1-снимки.

Мнениеот niikoo_1 » Сря 23 фев 2011 22:30


Ами, ако отиде да се замери в Простийд на динапака ще изкара без проблем 100кв., сток Ибиза Купра ТДИ вади около ~+-160к.с. там при заводски 160к.с., въртящият и момент е малко повече отколкото в каталожните данни има и други подобни резултати на различни марки автомобили измерени там, които дават на главините същите коне, които производителя е дал в каталожните данни.
Та диното си е инструмент за настройка не трябва да те ебе какво показва, щото не знаеш как е калибрирано, как мери и т.н. и т.н. то не случайно си има за всяко дино определени особености и т.н.
При американците редовно конете, които те афишират за коне на колелата се оказва, че са коне на мотора, има много такива примери като заводско като карантии 1.8Т в 4х4кола вадещо 340к.с. и 400Нм на колелата, а това няма как да стане при положение, че след малко над 340к.с. издавени с около 400Нм е въпрос на време кога ще се разхвърчи мотора. mhihi

Важен е резултата преди и след и спрямо други подобни коли.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: нов проект от 2е-към абф запо4на фаза 1-снимки.

Мнениеот pe6kata » Сря 23 фев 2011 22:55


niikoo_1 написа:Та диното си е инструмент за настройка не трябва да те ебе какво показва, щото не знаеш как е калибрирано, как мери и т.н. и т.н. то не случайно си има за всяко дино определени особености и т.н.

Важен е резултата преди и след и спрямо други подобни коли.


абсолютно...


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: нов проект от 2е-към абф запо4на фаза 1-снимки.

Мнениеот yoan4o » Чет 24 фев 2011 9:50


Пичове, шапка ви свалям, щото за пореден път се убеждавам, че ги "чувате" нещата :bowdown :bowdown , ама що в темата на колегата.......... :beat_butt2 :dontknow:


red_fire
Мнения: 562
Регистриран на: Нед 26 окт 2008 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: нов проект от 2е-към абф запо4на фаза 1-снимки.

Мнениеот red_fire » Чет 24 фев 2011 10:59


Пичове, шапка ви свалям, щото за пореден път се убеждавам, че ги "чувате" нещата :bowdown :bowdown , ама що в темата на колегата.......... :beat_butt2 :dontknow:

scare scare ...някои малко да разчисти темата...


Потребителски аватар
didkoltd
Мнения: 1410
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък/Ст.Загора

Re: нов проект от 2е-към абф запо4на фаза 1-снимки.

Мнениеот didkoltd » Чет 24 фев 2011 20:23


До къде стигнахте,запалихте ли го вече ?


red_fire
Мнения: 562
Регистриран на: Нед 26 окт 2008 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: нов проект от 2е-към абф запо4на фаза 1-снимки.

Мнениеот red_fire » Чет 24 фев 2011 23:37


на 7-ми март влизаме в бокса за фаза 2 :applause: :да: heavy metal zork


Потребителски аватар
GTI16V
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 31 яну 2008 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: нов проект от 2е-към абф запо4на фаза 1-снимки.

Мнениеот GTI16V » Съб 26 фев 2011 23:43


Евалата стабилен...


red_fire
Мнения: 562
Регистриран на: Нед 26 окт 2008 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: нов проект от 2е-към абф запо4на фаза 1-снимки.

Мнениеот red_fire » Нед 06 мар 2011 16:46


:arrow: днес колата влезе за фара 2-и 3..при ники и мисшооооо....утре се започва


Потребителски аватар
mario_lud.
Мнения: 128
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 0:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: нов проект от 2е-към абф запо4на фаза 1-снимки.

Мнениеот mario_lud. » Пон 07 мар 2011 0:26


red_fire написа::arrow: днес колата влезе за фара 2-и 3..при ники и мисшооооо....утре се започва


Sajelqvam che ne pisha na kirelica :oops: :oops: :oops:
Kolega ne slyshai nikoi abf-a e motor sus mnogo potencialot opit ti go kazvam sus drebni modove shte otkaje vsqka astra, 1.8t i vseki vr6.I si ostavi lostovata sistema sus jila namirash edni skotosti AYH koito sa mojebi edni ot nai kusite koito sum namiral :D nqkoe dr modche i nikoga nqma da sajelqvash che si izbral abf-a uspeh !!


red_fire
Мнения: 562
Регистриран на: Нед 26 окт 2008 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: нов проект от 2е-към абф фаза 1-2-3 започва

Мнениеот red_fire » Пон 07 мар 2011 18:23


фаза 2 в действие-днес се разделих с перфетния 2е
ето малко снимков матреал.
ALIM2621.JPG
-колата без капак и се почва.
ALIM2622.JPG

ALIM2623.JPG

ALIM2624.JPG



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта