pe6kata написа:yoan4o написа:Еми да, то затова и аз незнам защо така не ви харесва идеята за АБФ-а на Светляка...
това е въпрос от човек разкарал абф за да мине на вр6![]()
за евридейка, да смениш 2е с абф ми се вижда малко безсмислено. Че 2е е много по-силен от абф докъм 3000-3500 оборота... АБФ тръгва от 4000 нагоре. И двете коли са с еднакъв въртящ момент(разлиакта в конете идва от оборотите...), като на 2е и скоростите са много по-приятни. Определено на нормално каране 2е ще е по-пъргава и еластична.
Стига го храни тоз АБФ

Айде на бас, че АБФ има същите Нм като 2.0 8клапана 115к.с. още на 2000об/мин.
Така, че не знам, на кое викаш точно "е много по-силен от абф докъм 3000-3500 оборота". Тези ти думи са пресилени, щото такова нещо просто няма, едно е какво ти е субективното усещане докато си се возил друго е какво е показала измервателната апаратура, от 2000-3000об/мин са почти равни двата мотора. Като графиката дадена тук за 8клапановия мотор е от Голф3 97ма година, който има малко повече Нм в ниските обороти от първите 2.0 8клапана мотори 115коня с код 2Е

pe6kata написа: И двете коли са с еднакъв въртящ момент(разлиакта в конете идва от оборотите...), като на 2е и скоростите са много по-приятни. Определено на нормално каране 2е ще е по-пъргава и еластична.
Тука също не съм съгласен отделно АБФ има с 12Нм в повече измерени на колелата спрямо 2.0 8кл 2Е/ADY и т.н. така, че въртящия момент също е в повече, а не какво си написъл, че е еднакъв.
Такова ти е усещането единствено заради по-късите скорости на 2.0 8кл, повярвай ми карал съм и двата мотора и нямат нищо ама нищо общо, прото АБФ е по-добрия мотор, единствения му недостатък, е че е по-скъп за ремонт спрямо 2.0 8кл



Я сега пак прочети написаното от теб цитирано малко по-долу след като имаме графики на двата мотора, мисля, че и два двата мотора на 3000об/мин имат по ~155Нм, a на 2000об/мин АБФ има към ~138Nm, a 2.0 8кл към ~137Nm. От 3000об/мин нагоре е ясно какво се случва и няма нужда да коментираме.
АБФ постига ~80% от макс. си въртящ момент още на 3000об/мин, а след 4000об/мин има на разположени ~90% от макс.въртящ момент.
pe6kata написа:Говорим за стокови коли!- 2.0 115 коня има малко по-нисък въртящ момент, но го достига много рано- около 3000 оборота, като има варианти и още на 2600 оборота да го има. Абф има 180нм чак на 4800... Плюс това 1,2 и 3 са доста по-къси от абф-ските, а и колата е малко по-лека. По тази причина докъм 3000 оборота е много жива и пъргава, за разликата от абф. Специално за теб, за да не ми преиначаваш думите- на еластичност в ниски обороти 8В е по-добре от 16В- като доускорение от 40-80 на 4-та или 60-100 на 5-та. Незнам ти как караш, но аз в града и при ежедневно каране рядко превишавам 3000 оборота.
Какво се случва след 4000 оборота на всички е ясно!
A ето ти още един интересен факт сток 1.8Т 150к.с. с дросел без жило има повече Нм от Големия 2.9 ВР6 до 2600-2700об/мин (а при малки ВР6 оборотите отиват още нагоре), конските сили до 3500об/мин са равни, интересно нали, кажи сега кое е по-приятно за каране?
При същото сравнение само, че с малкия 12клапанов ВР май нещата ще отидат с около 300-500об/мин още нагоре.