prj57 написа:Li4o, кой ти каза че турбо двигателя работи с "бедна горивна смес"
Знаеш ли какво се случва като обеднее сместта на турбо двигател пък дори на атмосферен.....
Темп. на изгорелите газове става космически цифри, почват детонаций, пука се колектор, пука се турбо, пука и гори изпускателна система.....
На турбото сместта трябва да е по богата или да се обогатява в зависимост от налягането, че иначе сбогом гринго......
Прав си, Андро, обаче се страхувам ,че визираш тунинг моторите. При Stock-а нещата са леко различни (разбира се нямам впредвид,че работят бедни!!!!), тук се гони максимален коефициент на пълнене, от който идва и по-доброто изгаряне на горивната смес и от там по-добрия КПД.
ТУРБО моторите НЕ работят бедни, просто се нуждаят от по-малко гориво.
Както сам знаеш налягането е много малко (около 0,6Bar) просто защото инжинерите не търсят голяма мощност,а просто икономия на гориво и материали ,те затова и сток турбо моторите вдигат яко коне само с един чип!!!
Затова и самата тема ми се видя малко сбъркана,ама айде да не ви убивам ентусиазма.
За да реализираш икономия на гориво с турбина , трябва да седнеш и да сметнеш целият мотор от начало( горивна камера, всмукателни колектори, изпискателни такива, клапани и тн.). Но не си мислете , че е елементарно щом налягането е толко ниско тук говорим за преизчисляване на мотора, така че той да е ИКОНОМИЧЕН а не МОЩЕН( което е по-лесното, ако ме питате мен!!!).
Толкоз от мен, надявам се да има други интересни въпроси, та да си поровичкам мозъка и учебниците!!!!
Дерзайте