Вдига ли се разхода при слагане на TURBO?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Вто 29 ное 2005 15:47


WasteLand_TD написа:пове4е гори


Бях чел някъде , че говорят за турбо-двигателите, като за двигатели работещи с "бедна горивна смес" и съм останал с впечатлението, че ако турбо-двигателя е сток, би трябвало да е по-икономичен от двигател с подобна мощност!
Цитирам по памет...не ме анатемосвайте ;)

П.С.
nii написа:четох преди време в ТОП ГИЪР че СААБ блъскали турбота във всичките си нови коли за да гонят икономия :roll:


Може и тези от СААБ да са чели същата книга Mr Green Fun

Последна промяна от Li4o на Вто 29 ное 2005 16:02, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
ALiGaToR
Мнения: 407
Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ALiGaToR » Сря 30 ное 2005 13:53


Мда, значи викате, че зависело от крака. :)
А според вас може ли да се напражи така, че да не вдигаш мощноста, а да намалиш разхода?? Как мислите дали може да има такова нещо.
И за да не говорим по принцип, ами да говорим за точно определен автомобил например за VW GOLF 3 GTI 16V.


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Сря 30 ное 2005 14:15


ALiGaToR написа:Мда, значи викате, че зависело от крака. :)
А според вас може ли да се напражи така, че да не вдигаш мощноста, а да намалиш разхода?? Как мислите дали може да има такова нещо.
И за да не говорим по принцип, ами да говорим за точно определен автомобил например за VW GOLF 3 GTI 16V.


А бе Алигаторе, като съм чел и някой други твои теми и "питания" имам чувството, че пускаш теми и питаш разни неща, колкото да си раздвижваш клавиатурата....
Пускаш някаква тема-след 2 страници писания по твоя въпрос, се появяваш и питаш второ нещо...
Един път питаш как да си сложиш турбо, на следващия ден-как да си намалиш разхода и мощността и то на модел, който изобщо не познаваш....
Я вземи си навии с един оборот "кранчетата" на газта, карай си двойката и спри да питаш глупости, че някой хора ти се връзват и ти подават сериозна информация, която явно не те интересува и не разбираш!
Какво значение имат за теб настройките на VW GOLF 3 GTI 16V, след като ти нямаш такъв.
Пък и ползвай малко тази търсачка - нямаш представа какви неща знае;)
Имай малко милост... mhihi


Потребителски аватар
ALiGaToR
Мнения: 407
Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ALiGaToR » Сря 30 ное 2005 14:44


Li4o написа:......

Li4o добре де може така да е работата ама аз си питам за тоя GOLF 3 защото може някои ден да имам мангизи :lol: и да взема да си взема такава колица пък и ако слагането на TURBO е плюс защо да не си сложа. Все пак за това са форумите за събиране на информация, а мен ме интересува много какви са ПЛЮСОВЕТЕ и МИНУСИТЕ на ТУРБОТО (поне за момента). Аз двоичицата ще си я карам но няма лошо по нататък да имам и троичица :wink:, затова от раното събирам информация за колата и нещата които могат да се правят по нея.


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Сря 30 ное 2005 19:44


ALiGaToR написа:
Li4o написа:......

Li4o добре де може така да е работата ама аз си питам за тоя GOLF 3 защото може някои ден да имам мангизи :lol: и да взема да си взема такава колица пък и ако слагането на TURBO е плюс защо да не си сложа. Все пак за това са форумите за събиране на информация, а мен ме интересува много какви са ПЛЮСОВЕТЕ и МИНУСИТЕ на ТУРБОТО (поне за момента).

А бе , не исках да се заяждам, ама ползвай малко и търсачките - нямаш представа колко инфо има и то на различни езици...не чакай само наготово да ти се дава сдъвкана информация, защото другите, за да знаят - значи са си направили труда да прочетат нещо...

Чичо Гугъл
Руска търсачка

П.С. И ако искаш да имаш нормален разход на газ - вземи го изхвърли този беларуски изпарител !!!


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Чет 01 дек 2005 1:38


Li4o, кой ти каза че турбо двигателя работи с "бедна горивна смес"

Знаеш ли какво се случва като обеднее сместта на турбо двигател пък дори на атмосферен.....

Темп. на изгорелите газове става космически цифри, почват детонаций, пука се колектор, пука се турбо, пука и гори изпускателна система.....


На турбото сместта трябва да е по богата или да се обогатява в зависимост от налягането, че иначе сбогом гринго......


Потребителски аватар
niki7878
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niki7878 » Чет 01 дек 2005 12:39


prj57 написа:Li4o, кой ти каза че турбо двигателя работи с "бедна горивна смес"

Знаеш ли какво се случва като обеднее сместта на турбо двигател пък дори на атмосферен.....

Темп. на изгорелите газове става космически цифри, почват детонаций, пука се колектор, пука се турбо, пука и гори изпускателна система.....


На турбото сместта трябва да е по богата или да се обогатява в зависимост от налягането, че иначе сбогом гринго......


Прав си, Андро, обаче се страхувам ,че визираш тунинг моторите. При Stock-а нещата са леко различни (разбира се нямам впредвид,че работят бедни!!!!), тук се гони максимален коефициент на пълнене, от който идва и по-доброто изгаряне на горивната смес и от там по-добрия КПД.
ТУРБО моторите НЕ работят бедни, просто се нуждаят от по-малко гориво.
Както сам знаеш налягането е много малко (около 0,6Bar) просто защото инжинерите не търсят голяма мощност,а просто икономия на гориво и материали ,те затова и сток турбо моторите вдигат яко коне само с един чип!!!
Затова и самата тема ми се видя малко сбъркана,ама айде да не ви убивам ентусиазма.
За да реализираш икономия на гориво с турбина , трябва да седнеш и да сметнеш целият мотор от начало( горивна камера, всмукателни колектори, изпискателни такива, клапани и тн.). Но не си мислете , че е елементарно щом налягането е толко ниско тук говорим за преизчисляване на мотора, така че той да е ИКОНОМИЧЕН а не МОЩЕН( което е по-лесното, ако ме питате мен!!!).
Толкоз от мен, надявам се да има други интересни въпроси, та да си поровичкам мозъка и учебниците!!!!
Дерзайте


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Чет 01 дек 2005 14:27


niki127 написа:Прав си, Андро, обаче се страхувам ,че визираш тунинг моторите. При Stock-а нещата са леко различни (разбира се нямам впредвид,че работят бедни!!!!), тук се гони максимален коефициент на пълнене, от който идва и по-доброто изгаряне на горивната смес и от там по-добрия КПД.
ТУРБО моторите НЕ работят бедни, просто се нуждаят от по-малко гориво.


Нещо такова и аз имах предвид...ама не можах да го напиша като хората :mrgreen:
Преди карах турбо-двигател и се интересувах от материята, та за това казвам неща, които съм ги чел преди доста време и говоря неясно....
Но имам и преки впечатлени от сток турбо-мотор - беше си доста икономичен и то си го настъпвах яко...
1.6 -105 к.с. мотор ми гореше същото като 1.6 турбо-136 к.с.
Става въпрос за Ескорт XR3 и RS Turbo - купетата и двигателите са еднакви - само дето втория беше със турбо!
Разхода градско при "нормално" каране беше около 8.5 и на двата, като зимата ми качваха на 10 - 10.5 , но втория вървеше много повече...но пък XR3-ката беше по-пъргава в ниските и средните обороти :wink:


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Чет 01 дек 2005 21:08


Niki, 0.6 бара хич не са малко налягане, на 1.8 ГТИ и Т3 на 0.6 дава между 68-75 коня отгоре, а кажи ми да ли е малко....

Не говоря за 1.4 бара щото ще му трябва цистерна и пак бъркаш че Турбо моторите работят с по малко бензин, нали точно това казахме че трябва сместа да е идея по богата за да са всички температури и детонаций у ред....

КПД-то идва от там как се пълни самата горивна камера и как се използва запалената смес..... Пак се връщаме на Физика 101.....

На атмосферен двигател VE (Volumetric Efficiency %) е не повече от 85-90% това показва колко ефективно се използва камерата и горивната смес, при турбо двигателите понеже се нагнетява се получава така аречения "суперчарджинг ефект" и там VE може да достигне 110-120% ефективност на горивната камера.....

Също така знаем че турбото има по високо налягане и като се подаде искрата в цилиндъра се получава по силна експлозия заради налягането => енергията и силата оказвана на буталата и коляновия вал са по големи от атмосферния двигател.... и вече получаваш 2-3 пъти по голям въртящ момент и коне от атмосферните братя на даден вид двигател.... :wink:


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Чет 01 дек 2005 22:26


Аз мога да споделя от личен опит, реално излиза че гори повече. Карах преди 1,7Д сега с К03 турбо, преди разхода падаше до 7л. сега са постоянни 8л./100км. НО има едно голямо НО: При едни и същи обороти/скорост имам увеличена мощност (от турбото). Това реално погледнато означава че ми е паднал разхода, просто сега като върви повече натискам повече, преди буса вървеше не повече от 100, а сега 140 :) мисля че това както и да го погледнеш си е икономия, а не увеличен разход.


Потребителски аватар
ALiGaToR
Мнения: 407
Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ALiGaToR » Пет 02 дек 2005 14:11


Така, да остажим 5-тицата настрана с неиния разход, видяло се е, че цялата работа допираи до други неща а не само до турбото. Ади малко да си променя въпроса.
Когато се сложи TURBO, вдига ли се разхода за една конска сила или намалява?
THAT IS THE QUESTION? gruebel


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Пет 02 дек 2005 16:36


Не, получаваш минимална промяна в разход за сметка на огромна промяна във вървене, мощност и така...

Ако харчиш 7/100 и си 100 коня, примерно, с турбото можеш да харчиш 8-9/100 ама да си 170 коня на същия двигател....


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Пет 02 дек 2005 18:17


ALiGaToR написа:................ Ади малко да си променя въпроса.
Когато се сложи TURBO, вдига ли се разхода за една конска сила или намалява?


Преди да продължиш с въпросите си за турбо - дали знаеш колко струва едно "слагане" на турбо - да не се окаже по-скъпо от колата ти...че гледам все икономията гониш... :roll:


Потребителски аватар
niki7878
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niki7878 » Съб 03 дек 2005 0:07


Андро, смятам да минем на лични щото явно има да изясним основни понятия!!!
Що е то STOCK мотор и такъв на който е сложено допълнително TURBO.


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Съб 03 дек 2005 1:04


тая тема според мене безмислена защото всичко е много относително!!!
ще дам един прост пример за тези които могата да го разберат
Колко се качва разхода на една кола когато Ламбда сондата не е в строя ?????
идеята е такава, че и наи малката грешка( ако мога така да я нареча) при мапването на горивните карти и разхода скача драстично!
един пример на set16v астрата му е с турбо и тои твърди че му харчи 15/100км градско към 300 коня е !!!



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта