скоростна кутия за драг
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: скоростна кутия за драг
Само за дифове говорите ... ами скоростите дълги ,къси ,обикновенни ,редени ,близки кой го гледа? Ако ще правиш драг бегачка дифове се продават на peloquin quaife ... и т.н. времето за което ще намериш кутия и края после от сглобяването ще е неясен ,ще събереш пари за нещо истинско. От мен това.
Последна промяна от Stenly на Сря 02 мар 2011 19:43, променено общо 1 път.
- didkoltd
- Мнения: 1410
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък/Ст.Загора
Re: скоростна кутия за драг
Stenly написа:Само за дифове говорите ... ами скоростите дълги ,къси ,обикновенни ,редени ,близки кой го гледа? Ако ще правиш драг бегачка дифове се продават на peloquin quaife ... и т.н. времето за което ще намериш кутия и края после от сглобяването ще е неясен ще събереш пари за нещо истинско. От мен това.
Всеки знае от къде да си вземе кутия с много пари,тука става дума да се намери някакъв максимално ефективен вариант на кутия за 400 м.За съжаление нашата марка е доста слаба в това отношение в сравнение с един Опел да речем,а кутията е според мен най-важния елемент в автомобила за това как и колко ще върви/разбира се след двигателя/.И понеже по таблиците много специалисти разбират и са категорични кое и как.......но на практика не винаги е еднакво като на теория.За колегата чиято е темата знам ,че доста е лежал под колата си и доста експерименти е правил,та затова повдигнах и темата искам мнение от човек който на практика е карал с различни кутии да си даде мнението,теоритично не ме интересува!
Re: скоростна кутия за драг
Искаш кутия за драг , ето :
http://www.sqsracing.com/kategorie-prod ... ng-gearbox
http://www.sqsracing.com/kategorie-prod ... ng-gearbox
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: скоростна кутия за драг
didkoltd не говоря за готови кутии ... дори и марков диф да се слага пак всичката промяна по кутията я има отново разглабяне смяна на предавки ако е нужно и т.н. Исках в по предния пост да кажа,че не само дифа е важен в случая. Всичко се смята кое какво как за да няма после разглабяй наново кутия и т.н.
Иначе мога да кажа впечатления от ФМ кутия понеже на голфа ми е такава. Със стоков 1.6 гти 110 коня колата върви като откачена имайки впредвид ниските Nm ,спрямо стокови КР голф2,които съм карал единицата беше по бърза.Също хубава кутия е 9А вграждана в г 1 ДХ.
Иначе мога да кажа впечатления от ФМ кутия понеже на голфа ми е такава. Със стоков 1.6 гти 110 коня колата върви като откачена имайки впредвид ниските Nm ,спрямо стокови КР голф2,които съм карал единицата беше по бърза.Също хубава кутия е 9А вграждана в г 1 ДХ.
- indjov_GTI
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 08 мар 2010 20:04
- Автомобил: E30
- Двигател: M20B20 1990g
- Местоположение: Rakovski
Re: скоростна кутия за драг
Stenly е прав не само дифа е важен...аз примерно по едно време се бях зарибил много по тези кутии ...карал съм с AUG,ACD,AWY,4T,4S...,но като сложих 4К-то и бях много изкефен ....къс диф и близки една до друга скорости...,ако караш нормално ги сменяш през 10 метра .Също имам и много добри впечатления от АЦД-то(същата като 4К,само че с дълъг диф),което за мен е по удачния вариант за по як мотор какъвто е твоя(АБФ) 

- didkoltd
- Мнения: 1410
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък/Ст.Загора
Re: скоростна кутия за драг
indjov_GTI написа:Stenly е прав не само дифа е важен...аз примерно по едно време се бях зарибил много по тези кутии ...карал съм с AUG,ACD,AWY,4T,4S...,но като сложих 4К-то и бях много изкефен ....къс диф и близки една до друга скорости...,ако караш нормално ги сменяш през 10 метра .Също имам и много добри впечатления от АЦД-то(същата като 4К,само че с дълъг диф),което за мен е по удачния вариант за по як мотор какъвто е твоя(АБФ)
Колега и за теб знам че си сменил много кутии ,постоянно търсиш в КУПУВА....!Радвам се ,че и ти взимаш участие!
Нека само преди да продължим да направя една поправка когато се говори за "предавки" и за диференциал да се определят правилно,а именно "предавките" биват дълги и къси,а диференциалите са бързи и бавни,казвам го за да няма обърквания ,а не да правя забележки или каквото и да е друга причина!
Много добре знам ,че една кутия за да е добра трябва да притежава подходящ диференциал,подходящи предавки и не на последно място тези предавки да са отлично наредени.
Моите впечатления със сегашната ми кутия ,а именно 4S са следните:Диференциала е по бърз от на нормалните бензинови кутии в това,число и от 2Y кутията на КР-а,предавките ми обаче са по-дълги.Преди нея карах с AUG която е с диференциал като КР-ския,но с леко по-дълги предавки от 2Y!От тука започвам сравненията:преди имах силна първа,следваше огромна дупка мехду първа и втора,втора докато набере колата имаше едно чудене за секунда-две и пак тръгваше силно ,следва много силна трета както четвърта и пета.Освен това при движение на 5-та да речем със 100 не си спомням колко оборота беше ама като подадеш газ и колата тръгва да ускорява рязко без да се налага да връщам 4-та!
Сега с 4S много добре наредени предавки,няма никакви дупки може би съвсем минимална между втора и трета,предполагам ,че и бързия диференциал спомага за това.В момента при смяна на предавки на 7000 об при следващата оборотите падат на 5000,а това е много добре защото от 5000 оборота мотора ми е най-силен и това е от 2-ра до 5-та.Обаче въпреки всичките плюсове се получи и един минус,сега при двигение със 100 на 5-та предавка и натискане на газта за ускорение колата е доста по-мудна и направо си иска 4-та за да дръпне добре да изпревариш примерно,но в мен това не ме бърка в случая защото плюсовете които ми дава тази кутия ме удовлетворяват повече!
Колега Инджов ако можеш да дадеш инфо за тази кутия 4К да и видя параметрите ,а ти ако не ти е проблем сподели в какво точно усети разликата с нея в сравнение с другите и по-точно с AUG че съм карал и аз с такава да си направя някакви изводи и от моите впечатления!?
- didkoltd
- Мнения: 1410
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък/Ст.Загора
Re: скоростна кутия за драг
Stenly дай инфо за 9А кутията ,че в Допела нещо са я пропуснали.....! 

- indjov_GTI
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 08 мар 2010 20:04
- Автомобил: E30
- Двигател: M20B20 1990g
- Местоположение: Rakovski
Re: скоростна кутия за драг
ами колега аз тази кутия я взех от мк1 кабрио,явно и в други изпълнения на Мк1 ще се слагат,но нз в кои...можеби Stenly ще каже повече....
а параметрите й са:
диф-3.94
1-3.45
2-2.12
3-1.44
4-1.13
5-0.89
разликата между АУГ и 4К е ,че 4к-то много по бързо изтегля колата някак си...докато АУГ-то дори и 1-ва му е мудна(поне на мен така ми се струваше,все пак мотора ми е Рп с малко жокери и не е като АБФ)следва една дупка между 1-ва и 2-ра(както каза ти)от която се губи много според мен(за 1-2сек седиш на едно място)...трета наистина е силна,но АУГ-то от 3-та нагоре си е чисто АЦД
незнам немога да обясня как е точно,но 4К-то е много добра кутия за мен...1-ва още как пусне съединителя и удря прекасвача..бам 2-ра и подема точно в обороти(все едно вкарваш друга първа колата не се зачудва и продължава нагоре)и нагоре е по същия начин....само че нали сме си сметкаджии сложих 5-та от 4S (0.75)та сега на 3000рпм съм на 110-115км

а параметрите й са:
диф-3.94
1-3.45
2-2.12
3-1.44
4-1.13
5-0.89
разликата между АУГ и 4К е ,че 4к-то много по бързо изтегля колата някак си...докато АУГ-то дори и 1-ва му е мудна(поне на мен така ми се струваше,все пак мотора ми е Рп с малко жокери и не е като АБФ)следва една дупка между 1-ва и 2-ра(както каза ти)от която се губи много според мен(за 1-2сек седиш на едно място)...трета наистина е силна,но АУГ-то от 3-та нагоре си е чисто АЦД

незнам немога да обясня как е точно,но 4К-то е много добра кутия за мен...1-ва още как пусне съединителя и удря прекасвача..бам 2-ра и подема точно в обороти(все едно вкарваш друга първа колата не се зачудва и продължава нагоре)и нагоре е по същия начин....само че нали сме си сметкаджии сложих 5-та от 4S (0.75)та сега на 3000рпм съм на 110-115км



- didkoltd
- Мнения: 1410
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък/Ст.Загора
Re: скоростна кутия за драг
Тази кутия като и гледам предавките са като на 2Y с тази разлика,че дифа е по-бърз представям си каква разлика ще даде....моята я усещам ,че иска леко по-къси предавки тези и идват дългички!Иначе не знам колко лесно би се намерила такава кутия от Г1 като се има в предвид колко такива се движат по улиците! 

- indjov_GTI
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 08 мар 2010 20:04
- Автомобил: E30
- Двигател: M20B20 1990g
- Местоположение: Rakovski
Re: скоростна кутия за драг
можеш да си я направиш 
твоя диф на 4S-са е 3.94..намираш си скорости 1-3.45..2-2.12..3-1.44..4-1.13..и 5-та кват искаш и събираш
,но трябва да ползваш само първичния вал(амбреажната ос)и зъбчатките от вторичния вал на скоростите донор...вторичния вал е и пиньон който трябва да е за неговия си диф/корона(не ме питай от каде знам
)грешката или забравата излиза през корпуса

бих ти дал комплект къси скорости...,но на единя е строшена 2-ра,а на другия задна(щот много рита и лекинко ме издразни
)

твоя диф на 4S-са е 3.94..намираш си скорости 1-3.45..2-2.12..3-1.44..4-1.13..и 5-та кват искаш и събираш





бих ти дал комплект къси скорости...,но на единя е строшена 2-ра,а на другия задна(щот много рита и лекинко ме издразни

- PL 16v
- Мнения: 262
- Регистриран на: Пет 29 фев 2008 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен / Майнц
Re: скоростна кутия за драг
Да попитам и аз само,че за 02А кутий,имам около 4 кутий
и искам да сглобя една която ще се монтира на АБФ.
Така:
1вата е CDA 3,684210526 3,3 1,944444444 1,307692308 1,029411765 0,837209302
2рата е AFE 3,684210526 3,777777778 2,105263158 1,344827586 0,971428571 0,795454545 с която съм
3та е AYH 3,944444444 3,777777778 2,117647059 1,428571429 1,029411765 0,837209302
4та може би да ползвам само 5та която е AYN 0,755555556
До колкото знам 1ва и 2ра немогат да се разделят при тези кутий, другите 3,4,5 могат:така ли е?
Ако взема да правя кутията ще е AYH:
диф 3,94
1 3,3
2 1,94
3 1,42
4 1,02
5 0,755 или 0.79
1ва предавка и 2ра да сложа от CDAто
3та и 4та от нея си остават
и 5та мисля да е от AYN,ако не ще сложа 5та от AFE
Наясно съм за 5тата тя е за икономия на дълго,че няма да има добра мощност.
Възможно ли е това което мисля да стане практически?
Говорех с едни майстори едния каза, че може да има разлики и да не могат така да се наместват


Така:
1вата е CDA 3,684210526 3,3 1,944444444 1,307692308 1,029411765 0,837209302
2рата е AFE 3,684210526 3,777777778 2,105263158 1,344827586 0,971428571 0,795454545 с която съм
3та е AYH 3,944444444 3,777777778 2,117647059 1,428571429 1,029411765 0,837209302
4та може би да ползвам само 5та която е AYN 0,755555556
До колкото знам 1ва и 2ра немогат да се разделят при тези кутий, другите 3,4,5 могат:така ли е?
Ако взема да правя кутията ще е AYH:
диф 3,94
1 3,3
2 1,94
3 1,42
4 1,02
5 0,755 или 0.79
1ва предавка и 2ра да сложа от CDAто
3та и 4та от нея си остават
и 5та мисля да е от AYN,ако не ще сложа 5та от AFE
Наясно съм за 5тата тя е за икономия на дълго,че няма да има добра мощност.
Възможно ли е това което мисля да стане практически?
Говорех с едни майстори едния каза, че може да има разлики и да не могат така да се наместват




- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: скоростна кутия за драг
смени майсторите, с които се консултираш
никакви разлики и проблеми няма. както си разбрал, първа и втора винаги вървят в комплект.
аз бих наредил кутията по същия начин имайки в предвид предавките с които разполагаш. за мен 3.94 диф е оптимален, може да се лавира много с предавките, макар че конкретно в този случай ще се получава гадна дупка м/у 3 и 4-а, щото ползваш къса 3-та(има и още по-къса 1.46), а няма по-къса 4-та от 1.03.
ако ще е с приоритет за драг, то си търси 4.24 диф
1- 3.3
2- 1.94
3- 1.34
4- 1.03
5- каквато сложиш- има и 0.717 за да не се товари мотора при пътуване, а и за икономия. То така и инак атмосферен абф няма да му свърши 4-та на 400м, така че...
има и по-къси предавки, но така ще се избегнат евентулани дупки м/у скоростите, а и не смятам че е много удачно да има супер къса първа и втора (при евентуален 4.24 диф)
говорим за 02А кутии

никакви разлики и проблеми няма. както си разбрал, първа и втора винаги вървят в комплект.
аз бих наредил кутията по същия начин имайки в предвид предавките с които разполагаш. за мен 3.94 диф е оптимален, може да се лавира много с предавките, макар че конкретно в този случай ще се получава гадна дупка м/у 3 и 4-а, щото ползваш къса 3-та(има и още по-къса 1.46), а няма по-къса 4-та от 1.03.
ако ще е с приоритет за драг, то си търси 4.24 диф
1- 3.3
2- 1.94
3- 1.34
4- 1.03
5- каквато сложиш- има и 0.717 за да не се товари мотора при пътуване, а и за икономия. То така и инак атмосферен абф няма да му свърши 4-та на 400м, така че...
има и по-къси предавки, но така ще се избегнат евентулани дупки м/у скоростите, а и не смятам че е много удачно да има супер къса първа и втора (при евентуален 4.24 диф)
говорим за 02А кутии
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: скоростна кутия за драг
Все си мисля за драг няма ли да е най-подходяща 4 скоростна кутия за например на колегата mk1 двигателя ... дълги са скоростите и с къс диференциал ще изтегля добре.
Даже има 02А тип с 4.25 диф и 4 скорости.
Даже има 02А тип с 4.25 диф и 4 скорости.
- PL 16v
- Мнения: 262
- Регистриран на: Пет 29 фев 2008 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен / Майнц
Re: скоростна кутия за драг
Да малко съм сгрешил със сметките,промених ги на:
диф 3,94
1 3,3
2 1,94
3 1,42 корекция на 1,34
4 1,02
5 0,755 или 0.79
Има много вариянти,но трябва да имам всички кутий
искам да извилича най-приятното от тези кутий
Затова само с тези 3те ще се експериментира.
Ами заради драг го правя,но нямам никакви високи цели с тази промяна,просто от впечатленията на АФЕ кутията ако 3та е малко по-къса и 4та също е ще е много добре,а те спрямо ЦДА 3та е почти еднаква с малък + за АФЕ, докато 4та е по-дълга и от ЦДАто и вече 5 ясно.
С този вариянт ще са по приятни 3та и 4та.
Да видим кога ще стане мешаницата

диф 3,94
1 3,3
2 1,94
3 1,42 корекция на 1,34
4 1,02
5 0,755 или 0.79
Има много вариянти,но трябва да имам всички кутий

Затова само с тези 3те ще се експериментира.
Ами заради драг го правя,но нямам никакви високи цели с тази промяна,просто от впечатленията на АФЕ кутията ако 3та е малко по-къса и 4та също е ще е много добре,а те спрямо ЦДА 3та е почти еднаква с малък + за АФЕ, докато 4та е по-дълга и от ЦДАто и вече 5 ясно.
С този вариянт ще са по приятни 3та и 4та.
Да видим кога ще стане мешаницата


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта