АЕК 8в ->16в
- MiTe
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: 2.0 16v ABF
- Местоположение: samokov
Re: АЕК 8в ->16в
Не знам дали е пълен комплект защото мисля че Здравко продаде някакви части от нея.В случаи че е цяла тя ли е по-добрият вариант.
- petroffbg
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пон 05 яну 2009 23:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: АЕК 8в ->16в
MiTe написа:На кой от двата модела се затапват отворите аз съм с АЕК.Буталата ще се използват със сигурност иначе много ще се разреди мотора.Значи само да кажа че разполагам със цял двигател КР значи имам всичко налично и не мисля,че останалото ще излезне не повече от 200 лв (по мой сметки) само не разбрах дали пасва главата на моя блок.Колега може ли да разясниш малко и за 20в главата
Ще разбереш като смъкнеш главата,нищо сложно,на блока откъм купето има три канала за слив във повече(проверяваш със гарнитурата от КР,която не ги покрива),ако са пробити,затапваш със тапи.Използваш гарнитурата на КР-а при монтажа,реално щом имаш всичко, ще ти излезе към 200 + лв,сегменти,к-т лагери,някой друг семеринг,гарнитури.Със тая карантия получаваш приятен за каране 1,6-16в,това на аватара е направено горе-долу по същата схема

20в глава е неудачна при тази схема(става без значение дали трите отвора за слив са пробити или не)по простата причина,че няма как да сгъстиш мотора за да върви във атмосферен режим(може със къстъм бутала),а и стоковата и карантия не държи на издевателства,"падат" изпусквателните клапани.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: АЕК 8в ->16в
Един въпрос от любопитство. Как става газоразпределението, с какъв ангренаж се кара такъв хибрид?
- chiki-riki
- Мнения: 748
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1.8
- Местоположение: Пловдив
Re: АЕК 8в ->16в
няма ли да е по лесно на въпросното 1.6 да се сложи глава от 1.4 16V ще си навървява прилично ?!
За да се получи нещо такова:
http://ftm-bg.com/poloAFH/
За да се получи нещо такова:
http://ftm-bg.com/poloAFH/
- petroffbg
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пон 05 яну 2009 23:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: АЕК 8в ->16в
radi_nrj написа:Един въпрос от любопитство. Как става газоразпределението, с какъв ангренаж се кара такъв хибрид?
Със ангренажа на КР-а...
- MiTe
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: 2.0 16v ABF
- Местоположение: samokov
Re: АЕК 8в ->16в
Ясно по изясниха ми се нещата.Другата седмица живот и здраве след феста пък и малко времето да се оправи двигателя ще се сваля за да се сложи другата глава и буталата,а още днес ако ми остане време ще разглобя КР-а за да видя в какво състояние е и евентуално ако изникне нещо да бъде подготвен.Ще направя и някоя друга снимка защото има много теми по въпроса със засилването на 1.6 101 к.с..Много благодаря на колегите които дадоха акъл как да стане,а ако излезне нещо в процеса на работа пак ще питам поздрави.
Re: АЕК 8в ->16в
И аз имам същият AEK мотор колега, и аз като теб икам да го засиля. Обаче ако погледнем в бъдещето където притежвам някаква трицифрена сума която да дам по двигателя, въможно ли е да се турбинира този мотор.
Сега всички ще крекнете кви турбини за 700 лева примерно.
Е не е да не е правено. Няма да вадя 300 коня от тоя мотор, искам едни 50 коня да вдигна което е възможно.
Интересува ме само дали компресията на мотора е добра, или трябва да се разрежда?
Частите кекави ли са, ще трябва ли подмяната им с нещо по-добро?
МОтора най-вероятно ще се кара на 0.7 бара някъде, дори по-малко.
ТУрбината ако е възможно ще е от 325тдс, кулер от същото, пътищата и те не са много съкпи, колектор и фланец се правят и остана настройка.
СЪщо ме интересува дали тази конфигурация (ако живее) дали е възможно да се настрои с газов инжекцион?
Питам този въпрос, защото имаше колега от офорума кото направи Golf с турбо на газ за 550лв.. От 75 коня, голфът е около 110-115. И аз това искам - 30-коня отгоре от турбината, малко от генерацията, филтър и това ще е. Няма да струва ужасно много а ще е приятна за каране кола.
СЪжелявам че пиша в твоята тема, но я видях, и реших да подгряваме тази тема, вместо да има седемстотин три'йЕсе и две теми за 1.6 101 коня. Ако имаш нещо против пиши на ЛС и ще го разкарам това мнение, или направя нова тема.
Поздрави!
Сега всички ще крекнете кви турбини за 700 лева примерно.
Е не е да не е правено. Няма да вадя 300 коня от тоя мотор, искам едни 50 коня да вдигна което е възможно.
Интересува ме само дали компресията на мотора е добра, или трябва да се разрежда?
Частите кекави ли са, ще трябва ли подмяната им с нещо по-добро?
МОтора най-вероятно ще се кара на 0.7 бара някъде, дори по-малко.
ТУрбината ако е възможно ще е от 325тдс, кулер от същото, пътищата и те не са много съкпи, колектор и фланец се правят и остана настройка.
СЪщо ме интересува дали тази конфигурация (ако живее) дали е възможно да се настрои с газов инжекцион?
Питам този въпрос, защото имаше колега от офорума кото направи Golf с турбо на газ за 550лв.. От 75 коня, голфът е около 110-115. И аз това искам - 30-коня отгоре от турбината, малко от генерацията, филтър и това ще е. Няма да струва ужасно много а ще е приятна за каране кола.
СЪжелявам че пиша в твоята тема, но я видях, и реших да подгряваме тази тема, вместо да има седемстотин три'йЕсе и две теми за 1.6 101 коня. Ако имаш нещо против пиши на ЛС и ще го разкарам това мнение, или направя нова тема.

Поздрави!

- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: АЕК 8в ->16в
Ако ви се експериментира,имам хубав мотор АЕК за малко пари
Иначе аз не бих наливал в 1.6.Направо друг и така...

Иначе аз не бих наливал в 1.6.Направо друг и така...

- MiTe
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: 2.0 16v ABF
- Местоположение: samokov
Re: АЕК 8в ->16в
spar4o написа:И аз имам същият AEK мотор колега, и аз като теб икам да го засиля. Обаче ако погледнем в бъдещето където притежвам някаква трицифрена сума която да дам по двигателя, въможно ли е да се турбинира този мотор.
Сега всички ще крекнете кви турбини за 700 лева примерно.
Е не е да не е правено. Няма да вадя 300 коня от тоя мотор, искам едни 50 коня да вдигна което е възможно.
Интересува ме само дали компресията на мотора е добра, или трябва да се разрежда?
Частите кекави ли са, ще трябва ли подмяната им с нещо по-добро?
МОтора най-вероятно ще се кара на 0.7 бара някъде, дори по-малко.
ТУрбината ако е възможно ще е от 325тдс, кулер от същото, пътищата и те не са много съкпи, колектор и фланец се правят и остана настройка.
СЪщо ме интересува дали тази конфигурация (ако живее) дали е възможно да се настрои с газов инжекцион?
Питам този въпрос, защото имаше колега от офорума кото направи Golf с турбо на газ за 550лв.. От 75 коня, голфът е около 110-115. И аз това искам - 30-коня отгоре от турбината, малко от генерацията, филтър и това ще е. Няма да струва ужасно много а ще е приятна за каране кола.
СЪжелявам че пиша в твоята тема, но я видях, и реших да подгряваме тази тема, вместо да има седемстотин три'йЕсе и две теми за 1.6 101 коня. Ако имаш нещо против пиши на ЛС и ще го разкарам това мнение, или направя нова тема.![]()
Поздрави!
Нямам нищо против колега нека се развива темата за прослувутия АЕК.Относно въпроса ти за турбиниране и аз ги мислех този вариант,но ще излезне поне с 200 лв.над тази цена която си споменал ти.И аз като теб мога да взема така да се каже на символични цени но се отказах.А Сандо твоя двигател го имам в напредвид затова експериментирам смело


- stefan4o
- Мнения: 19292
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: АЕК 8в ->16в
Пропускате един много съществен момент с турбинирането - а именно - електрониката. А само тя струва стотин, за настройката - не зная как са цените, но сигурно няма да става дума за 20-50 лева и там.
Според мен ако става реч само за чесане на краста - вероятно има и по-добро място, където да си инвестирате "излишните" пари 


- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: АЕК 8в ->16в
Ако искате да вадите конски сили от 1.6 се насочете към стария heron двигател.
- MiTe
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: 2.0 16v ABF
- Местоположение: samokov
Re: АЕК 8в ->16в
Stenly написа:Ако искате да вадите конски сили от 1.6 се насочете към стария heron двигател.
Какъв е този двигател колега
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: АЕК 8в ->16в
Защо не пробваш само с вал?
В една тема пак за засилване на 1.6,един колега беше споменал за някакъв вал шрик с който късал 115-ки с 2-3 коли
В една тема пак за засилване на 1.6,един колега беше споменал за някакъв вал шрик с който късал 115-ки с 2-3 коли

- MiTe
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: 2.0 16v ABF
- Местоположение: samokov
Re: АЕК 8в ->16в
Вал на шрик мисля че се намира трудно,а ако се намери е нещо от порядъка на 250-300 лв за втора ръка.Другият вариант е вал от 2Е,но това е само вариант ако се издъня с 16 клапановата глава,но мисля че ще успея.
Re: АЕК 8в ->16в
Значи АЕК + турбо е възможно, но цената за най-най-бюджетният проект, става около 1000лв, така ли? Със стоковата електроника няма да се получи.
А глава от КР ако успееш да сложиш без много преправяния и споделиш тук, цена няма да имаш
Но незнам дали ще се получи..
Вал за нашият мотор и аз съм на мнение че доста трудно изпада, тъй че ако не стане задачата с която колегата се е нагърбил, а именно КР глава, остава вариантът с вал от 2Е.
Така, чисто хипотетично, ще имаме кола, на която ще сме направили следните неща:
- Вал 2Е
- Генерация например на 55-60мм, с малък резонатор и само крайно гърне
- Панелен филтър на К&N,
Така от колата можем да изкараме около 115 коня...или поне така се говори в приказките като Али баба и 40-те хайдути...
Тези интервенции да кажем ще бъдат на цена:
- вал - ~35лв
- генерация - 2 метра хром-никелова тръба- 32лв. ,
- резонатор - ни'ква представа си нямам, но да го сложим 30 лева..
- Специално за моята съм решил да сложа гърне от мотор... например 50-80 лева, втора ръка
- Филтър - 100 лв. след пазарлъка да кажем
ТАка ше имаш леко раздвижен АЕК срещу сумата от ~ 260лв.
А глава от КР ако успееш да сложиш без много преправяния и споделиш тук, цена няма да имаш

Вал за нашият мотор и аз съм на мнение че доста трудно изпада, тъй че ако не стане задачата с която колегата се е нагърбил, а именно КР глава, остава вариантът с вал от 2Е.
Така, чисто хипотетично, ще имаме кола, на която ще сме направили следните неща:
- Вал 2Е
- Генерация например на 55-60мм, с малък резонатор и само крайно гърне
- Панелен филтър на К&N,
Така от колата можем да изкараме около 115 коня...или поне така се говори в приказките като Али баба и 40-те хайдути...
Тези интервенции да кажем ще бъдат на цена:
- вал - ~35лв
- генерация - 2 метра хром-никелова тръба- 32лв. ,
- резонатор - ни'ква представа си нямам, но да го сложим 30 лева..

- Специално за моята съм решил да сложа гърне от мотор... например 50-80 лева, втора ръка
- Филтър - 100 лв. след пазарлъка да кажем

ТАка ше имаш леко раздвижен АЕК срещу сумата от ~ 260лв.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта