АЕК 8в ->16в

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
MiTe
Мнения: 116
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
Автомобил: VW Golf
Двигател: 2.0 16v ABF
Местоположение: samokov

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот MiTe » Съб 08 мар 2014 20:03


Не знам дали е пълен комплект защото мисля че Здравко продаде някакви части от нея.В случаи че е цяла тя ли е по-добрият вариант.




Потребителски аватар
petroffbg
Мнения: 162
Регистриран на: Пон 05 яну 2009 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот petroffbg » Нед 09 мар 2014 8:35


MiTe написа:На кой от двата модела се затапват отворите аз съм с АЕК.Буталата ще се използват със сигурност иначе много ще се разреди мотора.Значи само да кажа че разполагам със цял двигател КР значи имам всичко налично и не мисля,че останалото ще излезне не повече от 200 лв (по мой сметки) само не разбрах дали пасва главата на моя блок.Колега може ли да разясниш малко и за 20в главата


Ще разбереш като смъкнеш главата,нищо сложно,на блока откъм купето има три канала за слив във повече(проверяваш със гарнитурата от КР,която не ги покрива),ако са пробити,затапваш със тапи.Използваш гарнитурата на КР-а при монтажа,реално щом имаш всичко, ще ти излезе към 200 + лв,сегменти,к-т лагери,някой друг семеринг,гарнитури.Със тая карантия получаваш приятен за каране 1,6-16в,това на аватара е направено горе-долу по същата схема :rolleyes .Другият вариянт е да прехвърлиш и коляновият вал от КР-а във комплект със биели и бутала,и мотора ти става стандартен 1,8-16в,а за излишните биели от АЕК-то,можем да се спазарим.
20в глава е неудачна при тази схема(става без значение дали трите отвора за слив са пробити или не)по простата причина,че няма как да сгъстиш мотора за да върви във атмосферен режим(може със къстъм бутала),а и стоковата и карантия не държи на издевателства,"падат" изпусквателните клапани.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот radi_nrj » Нед 09 мар 2014 9:50


Един въпрос от любопитство. Как става газоразпределението, с какъв ангренаж се кара такъв хибрид?


Потребителски аватар
chiki-riki
Мнения: 748
Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
Автомобил: Golf 2
Двигател: 1.8
Местоположение: Пловдив

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот chiki-riki » Нед 09 мар 2014 10:10


няма ли да е по лесно на въпросното 1.6 да се сложи глава от 1.4 16V ще си навървява прилично ?!

За да се получи нещо такова:

http://ftm-bg.com/poloAFH/


Потребителски аватар
petroffbg
Мнения: 162
Регистриран на: Пон 05 яну 2009 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот petroffbg » Нед 09 мар 2014 10:38


radi_nrj написа:Един въпрос от любопитство. Как става газоразпределението, с какъв ангренаж се кара такъв хибрид?


Със ангренажа на КР-а...


Потребителски аватар
MiTe
Мнения: 116
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
Автомобил: VW Golf
Двигател: 2.0 16v ABF
Местоположение: samokov

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот MiTe » Нед 09 мар 2014 11:34


Ясно по изясниха ми се нещата.Другата седмица живот и здраве след феста пък и малко времето да се оправи двигателя ще се сваля за да се сложи другата глава и буталата,а още днес ако ми остане време ще разглобя КР-а за да видя в какво състояние е и евентуално ако изникне нещо да бъде подготвен.Ще направя и някоя друга снимка защото има много теми по въпроса със засилването на 1.6 101 к.с..Много благодаря на колегите които дадоха акъл как да стане,а ако излезне нещо в процеса на работа пак ще питам поздрави.


Потребителски аватар
spar4o
Мнения: 111
Регистриран на: Чет 28 юни 2012 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот spar4o » Пон 10 мар 2014 15:11


И аз имам същият AEK мотор колега, и аз като теб икам да го засиля. Обаче ако погледнем в бъдещето където притежвам някаква трицифрена сума която да дам по двигателя, въможно ли е да се турбинира този мотор.
Сега всички ще крекнете кви турбини за 700 лева примерно.
Е не е да не е правено. Няма да вадя 300 коня от тоя мотор, искам едни 50 коня да вдигна което е възможно.

Интересува ме само дали компресията на мотора е добра, или трябва да се разрежда?
Частите кекави ли са, ще трябва ли подмяната им с нещо по-добро?
МОтора най-вероятно ще се кара на 0.7 бара някъде, дори по-малко.

ТУрбината ако е възможно ще е от 325тдс, кулер от същото, пътищата и те не са много съкпи, колектор и фланец се правят и остана настройка.

СЪщо ме интересува дали тази конфигурация (ако живее) дали е възможно да се настрои с газов инжекцион?

Питам този въпрос, защото имаше колега от офорума кото направи Golf с турбо на газ за 550лв.. От 75 коня, голфът е около 110-115. И аз това искам - 30-коня отгоре от турбината, малко от генерацията, филтър и това ще е. Няма да струва ужасно много а ще е приятна за каране кола.

СЪжелявам че пиша в твоята тема, но я видях, и реших да подгряваме тази тема, вместо да има седемстотин три'йЕсе и две теми за 1.6 101 коня. Ако имаш нещо против пиши на ЛС и ще го разкарам това мнение, или направя нова тема. :c022

Поздрави! :beer


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот Bai Sando » Пон 10 мар 2014 17:15


Ако ви се експериментира,имам хубав мотор АЕК за малко пари :mhihi
Иначе аз не бих наливал в 1.6.Направо друг и така... :smile


Потребителски аватар
MiTe
Мнения: 116
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
Автомобил: VW Golf
Двигател: 2.0 16v ABF
Местоположение: samokov

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот MiTe » Пон 10 мар 2014 19:20


spar4o написа:И аз имам същият AEK мотор колега, и аз като теб икам да го засиля. Обаче ако погледнем в бъдещето където притежвам някаква трицифрена сума която да дам по двигателя, въможно ли е да се турбинира този мотор.
Сега всички ще крекнете кви турбини за 700 лева примерно.
Е не е да не е правено. Няма да вадя 300 коня от тоя мотор, искам едни 50 коня да вдигна което е възможно.

Интересува ме само дали компресията на мотора е добра, или трябва да се разрежда?
Частите кекави ли са, ще трябва ли подмяната им с нещо по-добро?
МОтора най-вероятно ще се кара на 0.7 бара някъде, дори по-малко.

ТУрбината ако е възможно ще е от 325тдс, кулер от същото, пътищата и те не са много съкпи, колектор и фланец се правят и остана настройка.

СЪщо ме интересува дали тази конфигурация (ако живее) дали е възможно да се настрои с газов инжекцион?

Питам този въпрос, защото имаше колега от офорума кото направи Golf с турбо на газ за 550лв.. От 75 коня, голфът е около 110-115. И аз това искам - 30-коня отгоре от турбината, малко от генерацията, филтър и това ще е. Няма да струва ужасно много а ще е приятна за каране кола.

СЪжелявам че пиша в твоята тема, но я видях, и реших да подгряваме тази тема, вместо да има седемстотин три'йЕсе и две теми за 1.6 101 коня. Ако имаш нещо против пиши на ЛС и ще го разкарам това мнение, или направя нова тема. :c022

Поздрави! :beer



Нямам нищо против колега нека се развива темата за прослувутия АЕК.Относно въпроса ти за турбиниране и аз ги мислех този вариант,но ще излезне поне с 200 лв.над тази цена която си споменал ти.И аз като теб мога да взема така да се каже на символични цени но се отказах.А Сандо твоя двигател го имам в напредвид затова експериментирам смело :mhihi . Само като си знам късмета най-много да направя белята и да се окаже че си го продал :mhihi


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19293
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот stefan4o » Пон 10 мар 2014 19:53


Пропускате един много съществен момент с турбинирането - а именно - електрониката. А само тя струва стотин, за настройката - не зная как са цените, но сигурно няма да става дума за 20-50 лева и там. :th_up Според мен ако става реч само за чесане на краста - вероятно има и по-добро място, където да си инвестирате "излишните" пари :th_up


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот Stenly » Пон 10 мар 2014 20:25


Ако искате да вадите конски сили от 1.6 се насочете към стария heron двигател.


Потребителски аватар
MiTe
Мнения: 116
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
Автомобил: VW Golf
Двигател: 2.0 16v ABF
Местоположение: samokov

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот MiTe » Пон 10 мар 2014 20:54


Stenly написа:Ако искате да вадите конски сили от 1.6 се насочете към стария heron двигател.


Какъв е този двигател колега


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот Bai Sando » Пон 10 мар 2014 21:06


Защо не пробваш само с вал?
В една тема пак за засилване на 1.6,един колега беше споменал за някакъв вал шрик с който късал 115-ки с 2-3 коли :Mr Green Fun


Потребителски аватар
MiTe
Мнения: 116
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
Автомобил: VW Golf
Двигател: 2.0 16v ABF
Местоположение: samokov

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот MiTe » Пон 10 мар 2014 21:36


Вал на шрик мисля че се намира трудно,а ако се намери е нещо от порядъка на 250-300 лв за втора ръка.Другият вариант е вал от 2Е,но това е само вариант ако се издъня с 16 клапановата глава,но мисля че ще успея.


Потребителски аватар
spar4o
Мнения: 111
Регистриран на: Чет 28 юни 2012 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: АЕК 8в ->16в

Мнениеот spar4o » Вто 11 мар 2014 2:15


Значи АЕК + турбо е възможно, но цената за най-най-бюджетният проект, става около 1000лв, така ли? Със стоковата електроника няма да се получи.

А глава от КР ако успееш да сложиш без много преправяния и споделиш тук, цена няма да имаш :Mr Green Fun Но незнам дали ще се получи..

Вал за нашият мотор и аз съм на мнение че доста трудно изпада, тъй че ако не стане задачата с която колегата се е нагърбил, а именно КР глава, остава вариантът с вал от 2Е.

Така, чисто хипотетично, ще имаме кола, на която ще сме направили следните неща:
- Вал 2Е
- Генерация например на 55-60мм, с малък резонатор и само крайно гърне
- Панелен филтър на К&N,
Така от колата можем да изкараме около 115 коня...или поне така се говори в приказките като Али баба и 40-те хайдути...
Тези интервенции да кажем ще бъдат на цена:
- вал - ~35лв
- генерация - 2 метра хром-никелова тръба- 32лв. ,
- резонатор - ни'ква представа си нямам, но да го сложим 30 лева.. :no
- Специално за моята съм решил да сложа гърне от мотор... например 50-80 лева, втора ръка
- Филтър - 100 лв. след пазарлъка да кажем :Mr Green Fun

ТАка ше имаш леко раздвижен АЕК срещу сумата от ~ 260лв.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта