Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Пон 24 мар 2008 20:24


Ще гледам да дойда! :) Само да не ме възпрепятства нещо. :P




cupofcoffee

Мнениеот cupofcoffee » Пон 24 мар 2008 21:28


Аз така и не разбрах какво ще се прави на този дино-ден. Всеки за себе си ли ще бъде или ....


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 24 мар 2008 22:26


Начи текущата инфо която имаме в другата тема е :
60 лв. на кола за по 1-2 ръна
Нормално е 80 лв. за кола и до 3 ръна

П.П. Малко ОФФ... Да питам че забелязах нещо странно докато си правех експерименти за 0-100 км/ч - На първа като набирам зверски за пробата имам чувството че сякаш ме се усуква някакси купето - това да не е от носачите нещо - сменях амортисьори наскоро и ме притеснява да не е объркано нещо - дайте съвет какво може да е и дали не е опасно? Преди не съм я ръчкал и не знам как беше със старото окачване


Потребителски аватар
turbogti
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 12 мар 2006 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Мнениеот turbogti » Вто 25 мар 2008 9:51


dimitarpetrov написа:П.П. Малко ОФФ... Да питам че забелязах нещо странно докато си правех експерименти за 0-100 км/ч - На първа като набирам зверски за пробата имам чувството че сякаш ме се усуква някакси купето - това да не е от носачите нещо - сменях амортисьори наскоро и ме притеснява да не е объркано нещо - дайте съвет какво може да е и дали не е опасно? Преди не съм я ръчкал и не знам как беше със старото окачване


Колега, може би има проблем наистина по оказването, но хубавото е, че на Диното това няма да има значение общо взето. Ти естествено трябва да прегледаш нещата на предница от гледна точка на сигурността. Повече ме притеснява това, което съм дал в червено. :lol:
Не знам дали ще има ефект от духалката за вървежа, но определено има ефект върху теб... :lol:


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Вто 25 мар 2008 9:57


turbogti написа:
dimitarpetrov написа:П.П. Малко ОФФ... Да питам че забелязах нещо странно докато си правех експерименти за 0-100 км/ч - На първа като набирам зверски за пробата имам чувството че сякаш ме се усуква някакси купето - това да не е от носачите нещо - сменях амортисьори наскоро и ме притеснява да не е объркано нещо - дайте съвет какво може да е и дали не е опасно? Преди не съм я ръчкал и не знам как беше със старото окачване


Колега, може би има проблем наистина по оказването, но хубавото е, че на Диното това няма да има значение общо взето. Ти естествено трябва да прегледаш нещата на предница от гледна точка на сигурността. Повече ме притеснява това, което съм дал в червено. :lol:
Не знам дали ще има ефект от духалката за вървежа, но определено има ефект върху теб... :lol:


Звучи притеснително, но само на пръв поглед, ако прочетеш всичко ще разбереш че това е правено само при опитите за проверка на 0 - 100 км/ч :D
Имам се за улегнал шофЕр и не смятам тепърва да ставам рацер, освен ако не почне да ме тресе ранна криза на средната възраст и не си взема някое червено кабрио с 300+ магарета под капака и зад волана :lol:


Потребителски аватар
scirocco gt
Мнения: 1135
Регистриран на: Сря 06 апр 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот scirocco gt » Вто 25 мар 2008 10:43


[quote="dimitarpetrov"]Начи текущата инфо която имаме в другата тема е :
60 лв. на кола за по 1-2 ръна
Нормално е 80 лв. за кола и до 3 ръна




Три, читири ръна, в зависимост от това дали ще има експерименти от рода с чип, без чип и т.н. ............


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Вто 25 мар 2008 13:31


М*мка му... в събота съм на лекции - имам един интензивен курс и преподавателя пътува от Америка - сега ми пратиха мейл. След 16 часа обаче съм фрий.. ако ще сте все още там - кажете.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Вто 25 мар 2008 14:07


http://www.power-tuning.fr/en/engine_bo ... 16407.html

я разгледай това.. не е скъпо според мен и ако има някакъв ефект.. що да не ?


http://www.power-tuning.fr/en/engine_bo ... 17160.html


а тука има такъв буклук който работи дори на стабилно налягане.. :shock


Потребителски аватар
stan4o_mc
Мнения: 1078
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот stan4o_mc » Вто 25 мар 2008 22:18


Visor-e, колегата Tatrata е с духалка, като първата която си показал и от това, което е писал излиза, че и ще ви посети на "дино деня", та ще се разбере тоя PVC сешуар, дали върши работа!


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Вто 25 мар 2008 22:22


Да знам че колегата е с такова нещо и ще ми е доста интересно
аз ще бъда на линия за диното обаче няма да участвам ако е тази седмица поради липса на леф..

иначе ми стана много интересно за 2-рото .. има опция за до 12psi, което си е 0,7 бара :shock макар че сумата тогава е 2500euro долу горе.. :shock


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Мнениеот vit_autosofia » Сря 26 мар 2008 7:30




Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Сря 26 мар 2008 20:51


Това вече изглеждат доста сериозни конструкции - с ускорителни редуктори за развъртане на турбината до необходимите обороти, като ползват големи турбини - постигат дебит и налягане при по-ниски обороти!
Ако са верни ДИНО резултатите - с такива системки имаш бууст още при ниски обороти и мотрва не е в биполярен режим на работа (в ниските - лаг и няма никой, а като дойде бууста - отлепва от асфалта)
до колкото разбрах от френските думи - по-сериозните системи с 2 и повече ел. двигателя са или на 24 волта или с прекалено голяма консумация (едната система е с 3 електродвигателя и Руутс или винтов компресор даже) и изискват отделни акумулатори - тоест са предимно за драг - като нитро - шотове.
Каквото успях да разбера оттук-оттам, в яхтите се ползват 12 В центробежни вентилатори за вентилация и подаване на въздух в моторния отсек. това са интересни решения за постоянно работещи системи с налягане до 0.1 - 0.2 бара макс. В някои по-стари автомобили парното е с такива - мярках по-моргите тук-там.
Сега остава някой колега дето работи в яхтостроителницата в Царево например да измъкне малко инфо - марка, модел, ТТ данни.
Аксиалните вентилатори (като моя и като този на вторият Вайзърски линк) са с макс. налягане 0.05 - 0.1 бара преко сили, като трябва да са със спец. форма на лопатите + зверски обороти - екзотика но не и невъзможно, просто ни трябва инфо за правилните доставчици. Ако ДИНОТО от моят експеримент се окаже окуражаващо (щото навървяването на усещане е такова :wink: ) - ще се разтърся още по-сериозно и за такива нещица :D


cupofcoffee

Мнениеот cupofcoffee » Сря 26 мар 2008 21:01


А смятал ли (мислил ли си) си загубите какви са, просто ми е любопитно. Защото дори при турбините, които се водят най-ефективни, има загуби и крайния ефект не е като на теория. Може би и разхода ще се вдигне, защото това е допълнителен товар, който не е разчетен за определен вид двигател.


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Сря 26 мар 2008 21:57


cupofcoffee написа:А смятал ли (мислил ли си) си загубите какви са, просто ми е любопитно. Защото дори при турбините, които се водят най-ефективни, има загуби и крайния ефект не е като на теория. Може би и разхода ще се вдигне, защото това е допълнителен товар, който не е разчетен за определен вид двигател.

Значи ДВГ-то е една топлинна машина с определен термодинамичен цикъл. Ако на подходящо място в този цикъл вкараш някаква енергия, като резултат може да получиш полезна работа увеличена с доста повече от вкараната енергия. Малко сложно звучи но ще се опитам да ти дам прост пример - инверторният климатик, който е една обикновена термо-помпа (хладилник работещ наобратно).
На него компресорът му примерно е 1000 вата, а те отоплява като електрическа печка с мощност 3000 вата. Звучи като перпетум мобиле (вкарваш 1000 а получаваш 3000!!) но всъщност е проста термодинамика - компресора вкарва тия 1000 вата на точно определено място в термодинамичният цикъл, работното вещество (в случаят - преохладеният до минус 20-30 градуса фреон) за да се върне в стабилно състояние си набавя необходимата енергия (топлина) от околната среда, която е минус 5 градуса, (но все пак е с 15 - 25 градуса по-топла от него и в крайна сметка го стопля от минус 20 до минус 5 градуса) и като се върне в стаята отдава енергията, получена от компресора плюс тази, получена от околната среда.
Накратко - вкарвайки 40-50 вата в работното вещество на ДВГ-то (въздухът от гориво-въздушната смес) се надявам да му подобря термодинамичният цикъл така, че да изкарам като краен резултат доста повече от тези вложени 40-50 вата. А тези ватове като допълнителен товар се равняват на една крушка за фар, даже няма и толкоз. Двигателя едва ли ще се износи повече поради евентуалната очаквана повече МОЩ :lol: , защото това е все пак софт тунинг, а не типичен силов.
Не знам дали го обясних разбираемо, но се надявам да си ме разбрал правилно :lol:

Последна промяна от dimitarpetrov на Сря 26 мар 2008 22:39, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stan4o_mc
Мнения: 1078
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот stan4o_mc » Сря 26 мар 2008 22:30


По-скоро въпроса на колегата беше за това, дали ще оправдае загуби, като повишен разход, износване, цялостна работа на мотора. То това ще стане ясно след теста, но и на мен ми е интересно до колко полезен ще бъде проекта. По-точно, колко скъпо ще излизат тези няколко кончета и въртящ момент (при условие, че ги има разбира се) в дългосрочен план.

С голям интерес следя темата, но поради липса на необходими технически познания не се включвам в нея. Стискам палци, колега, субективните ти наблюдения да се потвърдят, а защо не и да бъдат надминати! Успех!



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта