Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
-
didoriginal
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
-
cupofcoffee
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Начи текущата инфо която имаме в другата тема е :
60 лв. на кола за по 1-2 ръна
Нормално е 80 лв. за кола и до 3 ръна
П.П. Малко ОФФ... Да питам че забелязах нещо странно докато си правех експерименти за 0-100 км/ч - На първа като набирам зверски за пробата имам чувството че сякаш ме се усуква някакси купето - това да не е от носачите нещо - сменях амортисьори наскоро и ме притеснява да не е объркано нещо - дайте съвет какво може да е и дали не е опасно? Преди не съм я ръчкал и не знам как беше със старото окачване
60 лв. на кола за по 1-2 ръна
Нормално е 80 лв. за кола и до 3 ръна
П.П. Малко ОФФ... Да питам че забелязах нещо странно докато си правех експерименти за 0-100 км/ч - На първа като набирам зверски за пробата имам чувството че сякаш ме се усуква някакси купето - това да не е от носачите нещо - сменях амортисьори наскоро и ме притеснява да не е объркано нещо - дайте съвет какво може да е и дали не е опасно? Преди не съм я ръчкал и не знам как беше със старото окачване
- turbogti
- Мнения: 132
- Регистриран на: Нед 12 мар 2006 1:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
dimitarpetrov написа:П.П. Малко ОФФ... Да питам че забелязах нещо странно докато си правех експерименти за 0-100 км/ч - На първа като набирам зверски за пробата имам чувството че сякаш ме се усуква някакси купето - това да не е от носачите нещо - сменях амортисьори наскоро и ме притеснява да не е объркано нещо - дайте съвет какво може да е и дали не е опасно? Преди не съм я ръчкал и не знам как беше със старото окачване
Колега, може би има проблем наистина по оказването, но хубавото е, че на Диното това няма да има значение общо взето. Ти естествено трябва да прегледаш нещата на предница от гледна точка на сигурността. Повече ме притеснява това, което съм дал в червено.
Не знам дали ще има ефект от духалката за вървежа, но определено има ефект върху теб...
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
turbogti написа:dimitarpetrov написа:П.П. Малко ОФФ... Да питам че забелязах нещо странно докато си правех експерименти за 0-100 км/ч - На първа като набирам зверски за пробата имам чувството че сякаш ме се усуква някакси купето - това да не е от носачите нещо - сменях амортисьори наскоро и ме притеснява да не е объркано нещо - дайте съвет какво може да е и дали не е опасно? Преди не съм я ръчкал и не знам как беше със старото окачване
Колега, може би има проблем наистина по оказването, но хубавото е, че на Диното това няма да има значение общо взето. Ти естествено трябва да прегледаш нещата на предница от гледна точка на сигурността. Повече ме притеснява това, което съм дал в червено.![]()
Не знам дали ще има ефект от духалката за вървежа, но определено има ефект върху теб...
Звучи притеснително, но само на пръв поглед, ако прочетеш всичко ще разбереш че това е правено само при опитите за проверка на 0 - 100 км/ч
Имам се за улегнал шофЕр и не смятам тепърва да ставам рацер, освен ако не почне да ме тресе ранна криза на средната възраст и не си взема някое червено кабрио с 300+ магарета под капака и зад волана
- scirocco gt
- Мнения: 1135
- Регистриран на: Сря 06 апр 2005 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
-
didoriginal
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
http://www.power-tuning.fr/en/engine_bo ... 16407.html
я разгледай това.. не е скъпо според мен и ако има някакъв ефект.. що да не ?
http://www.power-tuning.fr/en/engine_bo ... 17160.html
а тука има такъв буклук който работи дори на стабилно налягане..
я разгледай това.. не е скъпо според мен и ако има някакъв ефект.. що да не ?
http://www.power-tuning.fr/en/engine_bo ... 17160.html
а тука има такъв буклук който работи дори на стабилно налягане..
- stan4o_mc
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Visor-e, колегата Tatrata е с духалка, като първата която си показал и от това, което е писал излиза, че и ще ви посети на "дино деня", та ще се разбере тоя PVC сешуар, дали върши работа!
- vit_autosofia
- Мнения: 2544
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Това вече изглеждат доста сериозни конструкции - с ускорителни редуктори за развъртане на турбината до необходимите обороти, като ползват големи турбини - постигат дебит и налягане при по-ниски обороти!
Ако са верни ДИНО резултатите - с такива системки имаш бууст още при ниски обороти и мотрва не е в биполярен режим на работа (в ниските - лаг и няма никой, а като дойде бууста - отлепва от асфалта)
до колкото разбрах от френските думи - по-сериозните системи с 2 и повече ел. двигателя са или на 24 волта или с прекалено голяма консумация (едната система е с 3 електродвигателя и Руутс или винтов компресор даже) и изискват отделни акумулатори - тоест са предимно за драг - като нитро - шотове.
Каквото успях да разбера оттук-оттам, в яхтите се ползват 12 В центробежни вентилатори за вентилация и подаване на въздух в моторния отсек. това са интересни решения за постоянно работещи системи с налягане до 0.1 - 0.2 бара макс. В някои по-стари автомобили парното е с такива - мярках по-моргите тук-там.
Сега остава някой колега дето работи в яхтостроителницата в Царево например да измъкне малко инфо - марка, модел, ТТ данни.
Аксиалните вентилатори (като моя и като този на вторият Вайзърски линк) са с макс. налягане 0.05 - 0.1 бара преко сили, като трябва да са със спец. форма на лопатите + зверски обороти - екзотика но не и невъзможно, просто ни трябва инфо за правилните доставчици. Ако ДИНОТО от моят експеримент се окаже окуражаващо (щото навървяването на усещане е такова
) - ще се разтърся още по-сериозно и за такива нещица 
Ако са верни ДИНО резултатите - с такива системки имаш бууст още при ниски обороти и мотрва не е в биполярен режим на работа (в ниските - лаг и няма никой, а като дойде бууста - отлепва от асфалта)
до колкото разбрах от френските думи - по-сериозните системи с 2 и повече ел. двигателя са или на 24 волта или с прекалено голяма консумация (едната система е с 3 електродвигателя и Руутс или винтов компресор даже) и изискват отделни акумулатори - тоест са предимно за драг - като нитро - шотове.
Каквото успях да разбера оттук-оттам, в яхтите се ползват 12 В центробежни вентилатори за вентилация и подаване на въздух в моторния отсек. това са интересни решения за постоянно работещи системи с налягане до 0.1 - 0.2 бара макс. В някои по-стари автомобили парното е с такива - мярках по-моргите тук-там.
Сега остава някой колега дето работи в яхтостроителницата в Царево например да измъкне малко инфо - марка, модел, ТТ данни.
Аксиалните вентилатори (като моя и като този на вторият Вайзърски линк) са с макс. налягане 0.05 - 0.1 бара преко сили, като трябва да са със спец. форма на лопатите + зверски обороти - екзотика но не и невъзможно, просто ни трябва инфо за правилните доставчици. Ако ДИНОТО от моят експеримент се окаже окуражаващо (щото навървяването на усещане е такова
-
cupofcoffee
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
cupofcoffee написа:А смятал ли (мислил ли си) си загубите какви са, просто ми е любопитно. Защото дори при турбините, които се водят най-ефективни, има загуби и крайния ефект не е като на теория. Може би и разхода ще се вдигне, защото това е допълнителен товар, който не е разчетен за определен вид двигател.
Значи ДВГ-то е една топлинна машина с определен термодинамичен цикъл. Ако на подходящо място в този цикъл вкараш някаква енергия, като резултат може да получиш полезна работа увеличена с доста повече от вкараната енергия. Малко сложно звучи но ще се опитам да ти дам прост пример - инверторният климатик, който е една обикновена термо-помпа (хладилник работещ наобратно).
На него компресорът му примерно е 1000 вата, а те отоплява като електрическа печка с мощност 3000 вата. Звучи като перпетум мобиле (вкарваш 1000 а получаваш 3000!!) но всъщност е проста термодинамика - компресора вкарва тия 1000 вата на точно определено място в термодинамичният цикъл, работното вещество (в случаят - преохладеният до минус 20-30 градуса фреон) за да се върне в стабилно състояние си набавя необходимата енергия (топлина) от околната среда, която е минус 5 градуса, (но все пак е с 15 - 25 градуса по-топла от него и в крайна сметка го стопля от минус 20 до минус 5 градуса) и като се върне в стаята отдава енергията, получена от компресора плюс тази, получена от околната среда.
Накратко - вкарвайки 40-50 вата в работното вещество на ДВГ-то (въздухът от гориво-въздушната смес) се надявам да му подобря термодинамичният цикъл така, че да изкарам като краен резултат доста повече от тези вложени 40-50 вата. А тези ватове като допълнителен товар се равняват на една крушка за фар, даже няма и толкоз. Двигателя едва ли ще се износи повече поради евентуалната очаквана повече МОЩ
Не знам дали го обясних разбираемо, но се надявам да си ме разбрал правилно
Последна промяна от dimitarpetrov на Сря 26 мар 2008 22:39, променено общо 1 път.
- stan4o_mc
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
По-скоро въпроса на колегата беше за това, дали ще оправдае загуби, като повишен разход, износване, цялостна работа на мотора. То това ще стане ясно след теста, но и на мен ми е интересно до колко полезен ще бъде проекта. По-точно, колко скъпо ще излизат тези няколко кончета и въртящ момент (при условие, че ги има разбира се) в дългосрочен план.
С голям интерес следя темата, но поради липса на необходими технически познания не се включвам в нея. Стискам палци, колега, субективните ти наблюдения да се потвърдят, а защо не и да бъдат надминати! Успех!
С голям интерес следя темата, но поради липса на необходими технически познания не се включвам в нея. Стискам палци, колега, субективните ти наблюдения да се потвърдят, а защо не и да бъдат надминати! Успех!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта